DIY project MIDIbox SEQ V4 Lite

een beetje offtopic, maar het mag hier wel staan denk ik

.....ik heb me even door de hel weten te werken.....;)

mijn seq v4 is werkend....en ....:walker:.....als een trein

moet nog wel even een goede voeding kopen/bouwen...
ik heb gemerkt dat ik problemen krijg met het bedieningspaneel als ik hem voed met een 9v 500mA adapter ...dan gaan de knoppen en encoders raar doen....

En dit heb ik niet als ik er een 12v 250 mA adapter aanhang...(maar dan zijn de dispays een stuk minder fel)......maargoed dat mag de pret niet drukken :mega:

Nou weer de volgende stap........het frontpaneel afmaken...en wachten op de bestelling van de seqv4-lite
 

Attachments

  • DSC_0036.jpg
    DSC_0036.jpg
    55,5 KB · Bekeken: 22
  • DSC_0920.jpg
    DSC_0920.jpg
    76,8 KB · Bekeken: 22
  • DSC_0921.jpg
    DSC_0921.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 20
 
Belangrijk aandachtspunt:
de jumper die bedoeld is om connector j15a van spanning te voorzien moet er op zitten bij de lpc17 core. Doe je dit niet werkt de hele bediening niet. Het probleem is dat dit nergens beschreven staat.

Poort j15a is normaal bedoeld voor een LCD scherm.

Mijn sequencer is in ieder geval af. Ik moet enkel de behuizing nog maken/ bedenken. Het wordt mdf met de geadviseerde plexigas plaat.
 
WP_000181.jpg

WP_000182.jpg


De behuizing is inmiddels ook in opbouw.

Voor Het bedieningspaneel moet ik nog hogere afstandsbussen hebben.

De zijkanten zijn nog een twijfelpunt. Ik denk aan hardhout maar dit is aan de dure kant.

de achterplaat wordt van aluminium. De afdekplaat voor de sequencerprint van plexiglas.
 
het ziet er nice uit.......:okdan:

mijn expresso bordje is binnen en bootloader zit erop
....wilde nog niet zo lukken....maar dat bleek aan mij te liggen omdat ik de verkeerde file probeerde te flashen......:stupid
 
het ziet er nice uit.......:okdan:

mijn expresso bordje is binnen en bootloader zit erop
....wilde nog niet zo lukken....maar dat bleek aan mij te liggen omdat ik de verkeerde file probeerde te flashen......:stupid

Denk er wel aan dat je de software zelf via usb midi (de usb aansluiting op de core module) er op moet zetten.
En mocht je het lpcxpresso board niet in 2en snijden moet je ook vooral niet vergeten de 3v3 lijn door te snijden zoals aangegeven anders werkt het simpelweg niet.

midi communicatie is al vrij snel te testen via mios studio. Ook niet vergeten om de bootloader d.m.v. een jumper geforceerd te laden anders werkt ook dit niet of je moet wel heel snel zijn met data versturen.
 
DSCN0902.JPG


Plaatje van de uiteindelijke doel locatie.
 


En nog een filmpje waarbij die al iets verder af is.

Nog te doen:

- Aluminium achterkant.
- Afdekplaat bovenkant
- plexiglas plaat voor bediening.

Zijn er nog meer mensen momenteel deze sequencer aan het bouwen?
 
Ziet er goed uit !

Als ik de componenten binnen heb, ga ik hem spoedig bouwen :-)
En een frontje en een kastje erbij ...
 
Ziet er goed uit !

Als ik de componenten binnen heb, ga ik hem spoedig bouwen :-)
En een frontje en een kastje erbij ...

Ben ook wel nieuwschierig hoe jij de kast denkt te gaan bouwen?

Het bouwen zelf is echt zo gedaan :)

Ik vind persoonlijk de plexiglas oplossing van midibox zelf 3x niks.
 
Het verfwerk ligt even stil wegens het weer...
Verdere updates volgen.
 
Ook hier maar even een plaatje van de huidige staat. De sequencer staat hier mijn in opbouw zijnde oakley sound TM3030 aan te sturen. Het weer zit helaas nog steeds niet heel erg mee voor het spuitwerk.

WP_000227.jpg
 
Ik heb net de spullen binnen...ben al een eind op weg met bouwen..
Heb een idee om hem samen in een case te stoppen met nanopad....
tekening volgt...
 
Ik heb net de spullen binnen...ben al een eind op weg met bouwen..
Heb een idee om hem samen in een case te stoppen met nanopad....
tekening volgt...

Wat is een Nanopad?

Mijn case blijft voorlopig ff zoals ie nu is. hij is functioneel. Alleen niet af.
Ik moet nu eerst een Case voor de TM3030 maken, die print is een stuk kwetsbaarder.
 
Het leek me leuk om een midi triggerpad in te bouwen, zodat je direct de sequencer kunt vullen.. !
Dat korg padje is namelijk super klein , maar nou twijfel ik of het via USB kan, de Korg Nanopad2 heeft geen midi aansluiting namelijk.. En ik denk dat er dan een driver voor nodig is.. trouwens wel een handig dingetje dat korg padje :-)
 
Het leek me leuk om een midi triggerpad in te bouwen, zodat je direct de sequencer kunt vullen.. !
Dat korg padje is namelijk super klein , maar nou twijfel ik of het via USB kan, de Korg Nanopad2 heeft geen midi aansluiting namelijk.. En ik denk dat er dan een driver voor nodig is.. trouwens wel een handig dingetje dat korg padje :-)

Een usb apparaat zal niet gaan werken zonder computer. ik hang er zelf een midi cobtroller keyboardje aan om noten in te voeren.
 
Back
Top