DIY project MIDIbox SEQ V4 Lite

Ja dat is ook mijn plan, een paar CV/Gate uitgangen en en bak triggers eraan hangen om (ook) de modular aan te sturen.
 
klinkt wel goed! gaat er iemand een group buy organiseren?

was ik niet van plan. Ik zie er de noodzaak ook niet van in?
 
8) Het zou misschien ook te makkelijk zijn...

Bijna het hele bestelproces is simpel:

De printen bestel je in de US.
De rest bij Reichelt.
En de controller bij NXP.
 
Ik heb de printen vandaag ontvangen.
De rest van de onderdelen heb ik inmiddels ook besteld.

Ik zal morgen vast wat foto's maken van de printen.

Wanneer er wat meer onderdelen binnen zijn zal ik beginnen met solderen.

Details van het bouwen, testen en filmpjes volgen nog.
 
Alvast wat plaatjes van de half opgebouwde core module
 

Attachments

  • WP_000150.jpg
    WP_000150.jpg
    49,8 KB · Bekeken: 20
  • WP_000157.jpg
    WP_000157.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 22
En nog een paar plaatjes van het testen van de core module en de sequencer print met enkele componenten er op.

De rest moet nog allemaal binnenkomen. Ik hoop de core module in ieder geval begin volgende week af te hebben.
 

Attachments

  • WP_000155.jpg
    WP_000155.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 23
  • WP_000158.jpg
    WP_000158.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 24
Heb je de Magjack al?

Nee maar die ga ik ook niet toevoegen. Ik zie geen toegevoegde waarde aan ethernet op een sequencer.
 
Nee maar die ga ik ook niet toevoegen. Ik zie geen toegevoegde waarde aan ethernet op een sequencer.

Het zal vast een interessante toevoeging zijn wanneer je de midibox core als controller gebruikt. Dan lijkt de ethernet optie mij zo gek nog niet. Maar eerst maar eens dit project afmaken.
Daarna kan ik altijd nog die magjack toevoegen of een nieuwe core voor een midi controller bouwen.

Al zijn deze printen wel zodanig goed uitgewerkt dat het vrij eenvoudig te bouwen is. Met de vroegere midibox core gebaseerd op een PIC microcontroller was dat wel anders.
 
...heel cool project hoor mensen :okdan:

ik ben ook een grote fan van midibox projecten, en ik ben nog bezig met de bedradingshel van de seqv4...maar die is bijna af

ik zit ook te denken om aan een lite versie te beginnen.....maar gezien mijn ervaring met de pcb's en kits die ik heb besteld voor de seqv4 vind ik toch de verzend/inklaringskosten erg hoog.
Het is niet dat ik smashtv zijn handel niet gun....zijn prijzen voor pcb's zijn erg okee.....
maar als je naar Nederland wil laten opsturen, kost dat een hoop geld extra

ik wil toch graag kijken of het goedkoper kan

indien er genoeg mensen zijn die een pcb willen
wil ik proberen om het schema om te zetten in een pcb en deze ergens laten maken.

Dan is de pcb waarschijnlijk iets duurder maar zijn de verzendkosten veel lager indien er genoeg mensen voor zijn kan dit misschien ook met de core pcb, en ik zou ook best een complete
kit kunnen leveren indien er genoeg mensen voor zijn
 
...heel cool project hoor mensen :okdan:

ik ben ook een grote fan van midibox projecten, en ik ben nog bezig met de bedradingshel van de seqv4...maar die is bijna af

ik zit ook te denken om aan een lite versie te beginnen.....maar gezien mijn ervaring met de pcb's en kits die ik heb besteld voor de seqv4 vind ik toch de verzend/inklaringskosten erg hoog.
Het is niet dat ik smashtv zijn handel niet gun....zijn prijzen voor pcb's zijn erg okee.....
maar als je naar Nederland wil laten opsturen, kost dat een hoop geld extra

ik wil toch graag kijken of het goedkoper kan

indien er genoeg mensen zijn die een pcb willen
wil ik proberen om het schema om te zetten in een pcb en deze ergens laten maken.

Dan is de pcb waarschijnlijk iets duurder maar zijn de verzendkosten veel lager indien er genoeg mensen voor zijn kan dit misschien ook met de core pcb, en ik zou ook best een complete
kit kunnen leveren indien er genoeg mensen voor zijn

Smashtv biedt nu ook een goedkopere verzend methode aan. Die heet low value order en is alleen voor pcb's.

Het pakket was er in 3 dagen en van inklaringskosten was geen sprake omdat het als sample is gemarkeerd.
 
Als je ooit een complete kit aan kit bieden hou ik me aanbevolen!
 
het ligt eraan hoeveel mensen een kit willen...ik wil dit best organiseren.
....ik schat de prijs op zon 100 euro
dan heb je:

-pcb voor seqv4 lite
-pcb voor lpc core
-alle componenten en connectors
-flatcable

wat je zelf dan nog moet regelen is :

-LPC expresso
-zin om alles in elkaar te knutselen
-software uploaden

wat ik nog moet regelen is een afspraak met smashtv.....(of ik dit wel MAG organiseren, niet geheel onbelangrijk)
 
het ligt eraan hoeveel mensen een kit willen...ik wil dit best organiseren.
....ik schat de prijs op zon 100 euro
dan heb je:

-pcb voor seqv4 lite
-pcb voor lpc core
-alle componenten en connectors
-flatcable

wat je zelf dan nog moet regelen is :

-LPC expresso
-zin om alles in elkaar te knutselen
-software uploaden

wat ik nog moet regelen is een afspraak met smashtv.....(of ik dit wel MAG organiseren, niet geheel onbelangrijk)

10 stuks op jaarbasis is de max volgens de regels.
 
Mijn sequencer werkt inmiddels. meer details en aandachtspunten zal ik later vandaag posten.
 
Back
Top