Propellerhead Figure voor iOS

Vandaag heeft Propellerhead een nieuwe music app voor iOS uitgebracht met de naam Figure. Met de app kan een drum, bass en lead track gecombineerd worden tot een 2 bar "track". Voor elk instrument is er de keuze uit een aantal presets.

Binnen de drums heb je vervolgens de beschikking over 4 instrumenten, maar door links of rechts op een "pad" te tappen, kan je bijvoorbeeld een closed of open hi hat triggeren. De instrumenten kunnen ook getweakt worden met behulp van parameters als Tuner, Toner, Snappy en Attack (2 parameters per drumgeluid). Je kan de instrumenten single inspelen of kiezen uit patronen (Rhythm).

Ook de bij de bass en de lead kan gekozen worden om zelf een melodie in te spelen, maar ook hier kan gekozen worden verschillende patronen d.m.v. de Rhythm parameter. Verder kan Range (aantal octaven) en Scale Steps (hoeveel noten in melodie) ingesteld worden. In de Tweaks sectie kunnen vervolgens effecten toegepast worden. Het aantal en soort verschilt per preset, bijv. filter, fm, timbre, wobbler etc.

Het geheel kan gemixt worden met een 3 kanaals mixer met mute knoppen. In deze mixer bevindt zich tevens de Pump knop om sidechain compressie op de bass en lead track toe te passen.

Met de Shuffle parameter onder de Song tab kan swing toegepast worden. Hier bevinden zich tevens de instellingen voor tempo en grondtoon.

mza_1310042380284620343.320x480-75.jpg
mza_748578341317023055.320x480-75.jpg


Meer informatie en video op de website van Proppelerhead.
 


Voor iedereen die gaat klagen over de beperkte functies, van het propellerhead forum:

As you might have guessed or read elsewhere, we do have a nice long list of features to add to Figure in coming updates. Bringing stuff in/out is high up there. That means save/load, export, social sharing and so on.
 
Wat een blotebillen ding en wat een lang verhaal op,de fp
 
Erg constructieve bijdrage Fjoesz! :kroon:

Ik vind het op zich wel een geinige app, ik vraag me alleen af in hoeverre je nog zelf sequenced of geluiden maakt of dat de app zelf heel veel doet(daar lijkt het nogal op en zonder demo mogelijkheid blijft dat altijd giswerk). De UI ziet er in ieder geval wel heel ok uit en misschien kunnen ze hier in de toekomst nog wel wat leuks van maken.
 
Ik ga hem zo even checkken.
Ben benieuwd of ie andere ideen losweekt dan bijvoorbeeld iMaschine of de Ikaossilator
 
Snelkookbami schreef:
Dus het maakt niet uit wat je doet, alles klinkt toch wel goed?
Dat gevoel krijg ik een beetje bij het filmpje.
Yup, dingen die de koper initieel dom of ongetalenteerd doen voelen, verkopen niet zo lekker.
Voorbeeldje van hoe kapitalisme onze creativiteit aan het uitvlakken is. Failure is een taboe geworden terwijl je net daaruit zoveel leert.

Achja, ik zal nu wel weer verketterd worden tot zuurpruim. Laat maar komen die fanboy flood.
 
Je kan de de quantizer op Offmode zetten, dus je kan behoorlijk falende/afwijkende beats maken. 't Is op het eerste zicht niet echt erg uitgebreid. Weinig eigen klankkeuze mogelijk.
 
Idd kaossilator achtig, maar dan uitgebreider. Als je kan gaan exporteren kan je extreem snel loops maken ipv te mouseklikken.
Hopelijk is het een voorbode van een (geïntegreerde) besturing van Reason via de iPad/iPhone.
Als je maar 3 minuten op de bus zit dan is het natuurlijk wel lekker dat het snel goed klinkt.

Het enige jammere is dus dat dit soort dingen de bijl aan de wortel van onze beschaving legt.
 
zoals ik al zei, blotebillen ding dus :D

krijg van het demofilmpje nog bijna meer jeuk dan van die van de schmarturia spark..
druk op een knoppie en je krijgt een leuk ik loop in de pas deuntje en je kan ook nog heel wijs filteren enzo..
kan allemaal best vermakelijk zijn, maar echt nieuwswaarde... hmm
als je bv kijkt naar beatmaker II op d'aaaipad of zo, dan hebben we t over iets heel anders imho
 
ach het ging al mis met eJay, dit is eJay gereduceert tot app voor Apple iPhone Fanbois... lekker met je witte Beatsa dre headphones in de bus..... stoer toch je weet....... nu maakt iedereen met een iPhone roffe beatzzzz....... :D :doei: goed voor je spange swagga banga..... je weet tog.....
 
Sjongejonge wat een haat weer. En een arrogantie. Lekker bezig in je coconnetje de laatste tijd Raphie. Zet het raam eens open.
 
man dit is niveau my first sony puberspeelgoed, leuk voor verwende Zeppelin kids op TV. tussen angrybirds en farmville door......

of moeten we dit soort meuk nu ook in de nieuws sectie gaan zetten?

kinder-speelgoed-keyboard-5208.jpg
 
ach het ging al mis met eJay,


Er zijn inderdaad heel schrijnende gevallen bekend geworden als gevolg van ejay. Overigens niet zo schrijnend als de Magix gevallen.

Maar los daarvan begrijp ik dat bashen op looptool achtige dingen niet zo. Als dat allemaal niet mag laat dan alle arpeggiators, drum/loop boxes, quantize tools, MIDI, gewoon weg en ga alles handmatig inspelen. Ik heb het idee dat degene die het hardste roepen degenen zijn die het hardst dat soort tools nodig heeft.
 
man dit is niveau my first sony puberspeelgoed[/IMG]


Mee eens! Van dit soort apps wordt ik echt een beetje ios app -moe... ;{
Het enige positieve van apps zoals deze en bvb imachine, beatmaker, garagaband, ... noem ze maar op, is dat het misschien goede UI concepten kan opleveren tav. touch bediening. Maar kom op zeg, ga in de bus en trein gewoon muziek luisteren of knoop desnoods een gesprekje aan met een medereiziger... Als je met software muziek wil maken weet ik wel betere opties te verzinnen.. ;)
 
Zal wel snel een update volgen. Het tappen van je eigen beat en dit opnemen werkt niet echt :(
Je ziet wel dat je een kick tapt, maar hoor niks. Ja geluid staat aan :p
 
Back
Top