Sytnth aansluiten op DI box?

billdesman

Ingeburgerd
Lid sinds
2 februari 2009
Berichten
95
Hallo allemaal,

Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om je synths op een mengpaneel aan te sluiten via een DI box. Nu heb ik 4 synths (analoog en digital en 2 ervan zijn stereo), en niet veel geld te besteden, dus keek ik naar de Behringer DI 800 Ultra DI Pro.

Nu ben ik niet zo'n fan van Behringer en vroeg ik mij af of zo'n DI gebruiken nog wel een positief effect zal hebben op het geluid van de synths of dat ik beter gewoon rechtstreeks op de mixer kan laten en wat doorsparen voor beter DI's?"

Wat is jullie meninig hierover?
 
Voor aardeproblematiek kan het ook wel toegevoegde waarde hebben weet ik uit eigen ervaring. En ga me nu niet vragen naar de technische verklaring hiervan!
 
Ik heb die behringer nog ergens liggen en die mag je voor een zeer zacht prijsje wel van me overnemen, ik doe er niets mee en ik doe er zo weinig mee dat ik nog echt moest gaan zoeken of ik het apaaraat eigenlijk nog wel had .Stuur maar een pb als je interesse hebt . Het is eigenlijk alleen maar nuttig als je zoals door Ensemble genoemde aardlekproblemen hebt, daar had ik de DI indertijd ook voor nodig gehad .
groet Hans
 
Hallo allemaal,

Ik heb ergens gelezen dat het verstandig is om je synths op een mengpaneel aan te sluiten via een DI box. Nu heb ik 4 synths (analoog en digital en 2 ervan zijn stereo), en niet veel geld te besteden, dus keek ik naar de Behringer DI 800 Ultra DI Pro.

Nu ben ik niet zo'n fan van Behringer en vroeg ik mij af of zo'n DI gebruiken nog wel een positief effect zal hebben op het geluid van de synths of dat ik beter gewoon rechtstreeks op de mixer kan laten en wat doorsparen voor beter DI's?"

Wat is jullie meninig hierover?

Helemaal nergens voor nodig.
Dit is eigenlijk alleen van toepassing als je de synths op het podium heb staan en de mengtafel staat in de zaal waar je aan het optreden bent.
In een studio-setup is het niet nodig.
Ik heb al heel wat studio's opgebouwd in in geen van allen worden DI's gebruikt voor de synths.
 
Ik heb al heel wat studio's opgebouwd in in geen van allen worden DI's gebruikt voor de synths.

zijn ze ook niet nodig op de oude +-1977/1980 synths?
en hoe zit het met ritmeboxen en/of drumcomputers zoals de DR-55?
want ik liep er al een tijdje over na te denken om er een paar transparante te kopen om de outputs te balanceren op de tafel voor de 8track bandrecorder
 
zijn ze ook niet nodig op de oude +-1977/1980 synths?
en hoe zit het met ritmeboxen en/of drumcomputers zoals de DR-55?
want ik liep er al een tijdje over na te denken om er een paar transparante te kopen om de outputs te balanceren op de tafel voor de 8track bandrecorder

Hoor je een brom als je ze gewoon zonder DI aansluit?
Nee?
Dan nee.
 
Ik gebruik wel DI's voor m'n oude synths, niet voor m'n nieuwe. dat voorkomt bij mij bijvoorbeeld een hum bij m'n minimoog als ik een kabel van 5 M+ gebruik.
 
Back
Top