EHX Small Stone opblaasbaar?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Lid sinds
2 september 2002
Berichten
854
Locatie
Midden-NL, op een berg langs de Eem
Hoi!
Heb het vermoeden dat ik gisteren mijn EHX Small Stone kaduuk heb gespeeld. Kan dat? Gekke is, geluid gaat er nog wel doorheen, ook de Color knop lijkt nog verschil te maken, alleen komt er geen phase geluid meer uit (aan de rate knop draaien doet dus niks).
Ik had em op moment van spelen aan mijn Yamaha SK30 hangen en die heeft volgens mij best luide output, dus wellicht was dat 't.

Iemand idee wat het kan zijn en of het eenvoudig is (te laten) oplossen? (of beter gewoon een nieuwe kopen).
 
soms blijven de lampjes nog wel ff werken, maar t apparaat niet, dus het is niet een hele gekke gedachte om ff een nieuwe batterij er in te proppen
 
Of met een adapter proberen. En anders het ding eens volledig doorsolderen, zoveel kan er niet op die print zitten. Dan hoop ik wel dat ze IC voetjes gebruikt hebben.

Opblazen...ik geloof er niet zo in met de gewone lijnoutput van een synth, ook al is die wat luider dan gemiddeld. Er kan natuurlijk iets kapot zijn vanbinnen, maar volgens mij niet door te luid signaal.
 
Bij mij Smallstone gaan als de batterij leeg begint te raken het ledje wat zwakker branden.
Moet ook nog eens aan een adapter gaan denken.
 
Mijn smallstone gaat pas 'aan', als er een plug is ingestoken. Bij sommige kabels die ik heb blijkt de plug (gewoon mono jack) niet goed te werken ofwel het ding weigert dienst. Het lijkt dan net of het kapot is, want de eerste keer dat mij dit overkwam dacht ik dat namelijk ook
 
FF kijken of binnen nog alles vastzit(nadat je de batterij heb verwisseld) de constructie kwaliteit laat bij ehx nogal te wensen over
 
Mijn smallstone gaat pas 'aan', als er een plug is ingestoken. Bij sommige kabels die ik heb blijkt de plug (gewoon mono jack) niet goed te werken ofwel het ding weigert dienst. Het lijkt dan net of het kapot is, want de eerste keer dat mij dit overkwam dacht ik dat namelijk ook

Klopt, is hier ook zo, zonder kabels erin doet hij niets
 
Klopt, is hier ook zo, zonder kabels erin doet hij niets

Misschien doet ie het wel, maar gaat alleen het lampje niet branden. Je zal het echter nooit weten, want je moet eerst de kabels aansluiten voor je kan horen of ie het doet. En als de kabels erin zitten kan je weer niet testen of het zonder kabels ook werkt...

Ohja, en gaat het lampje van de koelkast nu wel of niet uit als de deur dicht is? :D
 
Misschien doet ie het wel, maar gaat alleen het lampje niet branden. Je zal het echter nooit weten, want je moet eerst de kabels aansluiten voor je kan horen of ie het doet. En als de kabels erin zitten kan je weer niet testen of het zonder kabels ook werkt...

Ohja, en gaat het lampje van de koelkast nu wel of niet uit als de deur dicht is? :D

Nou het is net andersom bij de topic-starter, wel lampjes, maar geen geluid.


En oja, het koelkast lichtje kan je op div manieren testen

1. door erin te gaan zitten, en dan deurtje dicht doen ( ben je te groot, dan je kleine broertje of neefje hiervoor gebruiken)
2. een gat in de deur te figuurzagen waardoor je in de koelkast kan kijken.
3 je filmcamera in de koelkast zetten en deurtje sluiten.
 
En oja, het koelkast lichtje kan je op div manieren testen

1. door erin te gaan zitten, en dan deurtje dicht doen ( ben je te groot, dan je kleine broertje of neefje hiervoor gebruiken)
2. een gat in de deur te figuurzagen waardoor je in de koelkast kan kijken.
3 je filmcamera in de koelkast zetten en deurtje sluiten.

Haha, je hebt er duidelijk over nagedacht :halleluja

Maar om op het probleem van de topicstarter terug te komen, ik zou eerst een nieuwe batterij proberen. Neem er dan wel een die zeker weten helemaal vol (nieuw) is, niet een die het in een ander apparaat nog wel deed, maar er al wel een tijdje inzit.

Gaat het hier trouwens de wat oudere classic chassis (grote) versie, of de kleinere Nano?
 
1. door erin te gaan zitten, en dan deurtje dicht doen ( ben je te groot, dan je kleine broertje of neefje hiervoor gebruiken)
2. een gat in de deur te figuurzagen waardoor je in de koelkast kan kijken.
3 je filmcamera in de koelkast zetten en deurtje sluiten.

of je zet hem open en drukt de schakelaar gewoon in natuurlijk
 
Dank voor alle reacties. Hij doet t weer. 2 dagen later aangezet en hij doet t weer als vanouds. Vreemd ding, maar ben toch blij dat t iig niet aan de SK30 lag. Nu maar weer op de Rhaps en dat klinkt wel weer heerlijk. Stom overigens dat ik ook niet aan batterij had gedacht (maar daar lag t dus niet aan blijkbaar).
 
Back
Top