Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

Teveel compressor... Echte italo heeft niet zo'n duidelijk aanwezige compressor....


Daar heb je helemaal gelijk in.....denk dat het wat betreft bpm ook nog wel wat naar beneden kan, voor de echte italo dan. mmm ff flink sleutelen nog . Bedankt voor de feedback.
 
het is ook wel vaak een beetje cliche die typerende geluiden die worden gebruikt voor bijna altijd dezelfde soort melodietjes en accoorden...
een beetje originaliteit in het arrangement om het interessanter te laten klinken is ook niet mis...
blijkbaar gaat het vooral om het goed nadoen ipv iets dat naast authentiek ook nog verfrissend kan klinken...
 
het is ook wel vaak een beetje cliche die typerende geluiden die worden gebruikt voor bijna altijd dezelfde soort melodietjes en accoorden...
een beetje originaliteit in het arrangement om het interessanter te laten klinken is ook niet mis...
blijkbaar gaat het vooral om het goed nadoen ipv iets dat naast authentiek ook nog verfrissend kan klinken...

Das helemaal een goeie, had t zelf ook wel door....t klinkt niet echt verfrissend, dank U.
 
Reminder-hint-reminder-hint-reminder-hint, etc

https://soundcloud.com/pablodemode/peepshow-the-whore-of-babylon

:D
 
Mijn tweede liedje Revenge staat ook op Soundcloud.

http://soundcloud.com/pepijn-courant/revenge

Ik heb de muziek bedacht in 1985 of 1986 op mijn eerste synth, een Poly 800. De stijl is van Savage - A love again en die weer van Alphaville - Big in Japan. Maar het onderwerp is niet echt Italo. De tekst heb ik pas in mei 2013 geschreven. Wil je weten hoe het met de verrader afloopt, dan moet je het einde beluisteren.

Voor de liefhebbers: de elektronische geluiden komen uit de MPC-4000 (Linndrum), MS-20 (lage snare), MFB-522 (analoge drums), Prophet '08 (strings), MicroWave XTk (lead tussen o.a. maat 15 en 30) en uit de Kronos (de digitale rest) en de Andromeda (de analoge rest). Verder bar chimes en natuurlijk vocalen.
 

Attachments

  • Revenge.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 58
Leuk man! De intro doet me denken aan "Big in Japan" maar de geluiden klinken ditmaal warm en goed gebalanceerd. Echter, de stem stoort me een beetje. Het moet iets meer "in de mix" liggen. Ik zou die weghalen, is niet mooi.

Voor de rest zou ik hier uren naar kunnen luisteren! :)
 
Gaaf nummer hoor, zie comments hier boven, :okdan: misschien een zwaardere vocoder/robot stem gebruiken? maar super gedaan, lekkere sfeer...
 
Bedankt mensen, maar wat bedoelen jullie met meer in de mix? Luider, meer of minder eq, minder compressie? Ik kan er alles nog aan veranderen. Ik heb de stem al zwaarder gemaakt. De stem in mijn eerste mix had wat meer vrouwelijke formanten, maar die vond mijn eerste luisteraar, mijn vriendin te zwak, en bij dit onderwerp past een krachtige stem. Denken jullie dat de stem uit het vorige liedje It's my life hierbij past?
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt mensen, maar wat bedoelen jullie met meer in de mix? Luider, meer of minder eq, minder compressie? Ik kan er alles nog aan veranderen. Ik heb de stem al zwaarder gemaakt. De stem in mijn eerste mix had wat meer vrouwelijke formanten, maar die vond mijn eerste luisteraar, mijn vriendin te zwak, en bij dit onderwerp past een krachtige stem. Denken jullie dat de stem uit het vorige liedje It's my life hierbij past?

Het is lastig, ik denk dat je de Eq/compressie sowieso moet checken, galm en die is te hard (vind ik), maar vooral, muzikaal gezien past die stem niet bij en klinkt ook niet mooi. Misschien met een andere formant, je idee lijkt me interessant (van het vorige nummer). Kijk maar even :)
 
Oke
 
:okdan: reuze bedankt. Ik ga ermee aan de slag. Het blijft wel een lied, want dit nummer is niet geschikt als instrumentaaltje.
 
Ik heb mijn stem aangepast. Die is nu een octaaf lager en dat zonder het lied opnieuw te hoeven inzingen. Ik heb mijn oorspronkelijke klankkleur grotendeels intact gelaten. De zang heeft nu ook minder galm en andere eq-instellngen. Ik heb ook het volume van de losse woorden meer in balans gebracht, waardoor de tekst beter verstaanbaar wordt (tenzij je geen Engels verstaat, natuurlijk). Dit is het wat mij betreft. Ik hoop dat deze mix jullie beter bevalt. Mij in ieder geval wel.
Eerbiedwaardige moderator, u mag de vorige versie hierboven verwijderen.
 

Attachments

  • Revenge.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 55
Pascal Languirand maakt net als ik naast disco ook "kosmische" muziek. Met Trans-X had hij succes met Living on video. Ik heb hem een keer als zanger live aan het werk gezien als gast van zijn vriend Michel Huygen, die ook zo veelzijdig kan zijn, maar niet zingt. Deze kende ik nog niet. Wel een vreemde titel, van een tweetalige Canadees verwacht je geen grammaticale fout in de titel.
 
@ Akikaze, nu klinkt het iets beter maar de vocalen liggen toch niet in de mix. Je kunt ze naar mij toesturen en ik maak een kunstje :)
 
@Akikaze ik zou er niet echt op ingaan het klinkt erg leuk. het is niet zoals zei het hadden gedacht.
 
Back
Top