Maak een stukje Italo (80's, Elite, etc)

Klinkt goed Pablo :okdan: De laatste versie is qua drums oke behalve vanaf 0:30 vind ik het wat leeg.. mis de hats een beetje :) Verder ben ik erg benieuwd naar de zang natuurlijk :)

Vond in de eerste versie de Juno-achtige sound beter klinken met langere release.. en ja ik hoor ook die noot wegvallen zoals 6 aangaf..
Welke plug gebruik je trouwens?? Klinkt erg Juno 60 :D Als je de TAL-U-NO-LX gebruikt kun je de polyfonie ook ff opschroeven.. naar 12 stemmen zelfs.. is bij de meeste plugs wel mogelijk trouwens.. :mega:
 
Bedankt Patrick, ik ben nog aan het werk met het nummer.
Ik snap nog steeds niet welke noot "wegvalt", ik hoor alle noten gewoon in beide versies. Ik ben al gewend aan de tweede met een iets kortere release, het geeft toch iets meer ruimte aan de bas.

De arp-bass is de TAL-UNO-LX, ik heb dat zelf ingesteld, de lead is de TAL-Uno 62 (de free version) met aangepaste release en de pad is van de diva. De stabs zijn gewoon loopjes en de drums ook, heb deze flink gemixt-EQ'ed en reverbs ingegooid om iets warmer te maken.

Er moeten nog meer instrumenten komen die de oneffenheden maskeren: een arpje hier, en een contrathema (middle 16). Het gaat goed komen maar ik snap nog steeds niet van die noot... de swing is "ta-ra-ra-raa..., ta-ra, ta, ta, taa... maar goed...
 
Bedankt Patrick, ik ben nog aan het werk met het nummer.
Ik snap nog steeds niet welke noot "wegvalt", ik hoor alle noten gewoon in beide versies. Ik ben al gewend aan de tweede met een iets kortere release, het geeft toch iets meer ruimte aan de bas.

De arp-bass is de TAL-UNO-LX, ik heb dat zelf ingesteld, de lead is de TAL-Uno 62 (de free version) met aangepaste release en de pad is van de diva. De stabs zijn gewoon loopjes en de drums ook, heb deze flink gemixt-EQ'ed en reverbs ingegooid om iets warmer te maken.

Er moeten nog meer instrumenten komen die de oneffenheden maskeren: een arpje hier, en een contrathema (middle 16). Het gaat goed komen maar ik snap nog steeds niet van die noot... de swing is "ta-ra-ra-raa..., ta-ra, ta, ta, taa... maar goed...

Probeer hetzelfde geluid wat je nu met de TAL-UNO-62 doet eens te maken met de LX en speel hetzelfde clipje eens af met de LX.. zonodig de polyfonie op 8 stemmen ofzo.
Ik ken de TAL-UNO-62 al heel lang.. klonk als Juno immitatie best goed maar doet een beetje raar met note-steal polyfonie dingetjes.. vooral als je akkoorden met veel noten of verschillende tonen (met hogere release) achter elkaar speelt..
Dat is in de LX gelukkig anders geregeld.. gewoon goed zoals een Juno en elke andere analoog dat doet :mega:
Probeer het maar eens en je zult het horen.. :)

Klink voor de rest erg goed.. je bent lekker aan het experimenteren iig :okdan: Ook ben ik erg benieuwd weer eens een track met wat zang te horen natuurlijk.. 'k Hoor sowieso al dat ie hier en daar is ingepland.. :)
 
Probeer hetzelfde geluid wat je nu met de TAL-UNO-62 doet eens te maken met de LX en speel hetzelfde clipje eens af met de LX.. zonodig de polyfonie op 8 stemmen ofzo.
Ik ken de TAL-UNO-62 al heel lang.. klonk als Juno immitatie best goed maar doet een beetje raar met note-steal polyfonie dingetjes.. vooral als je akkoorden met veel noten of verschillende tonen (met hogere release) achter elkaar speelt..
Dat is in de LX gelukkig anders geregeld.. gewoon goed zoals een Juno en elke andere analoog dat doet :mega:
Probeer het maar eens en je zult het horen.. :)

Oké, het lijkt me een goed plan, ik hoop dat ik dat geluidje kan vinden en kijken wat er gebeurt :okdan:

Maar blijft nog steeds dat probleem in de derde versie, zo te horen?
 
Laatst gewijzigd:
Oké, het lijkt me een goed plan, ik hoop dat ik dat geluidje kan vinden en kijken wat er gebeurt :okdan:

Maar blijft nog steeds dat probleem in de derde versie, zo te horen?

In feite kun je de instellingen gewoon 1 op 1 handmatig kopieëren/overnemen aangezien het beide klonen van de Juno 60 zijn :D
Vond die langere release tijd van de eerste versie gewoon mooier.. valt een beetje leeg in de tweede en derde versie.. dat viel mij meteen op toen ik de versies achter elkaar beluisterde.
Oke.. je kunt het gaan opvullen maar als je de release terugschroeft om een polyfonie tekort te verdoezelen kun je beter het polyfonie probleem opzich aanpakken toch. :)

Sowieso is het leerzaam om beide VST's eens goed te bestuderen en in te stellen :geslaagd:
 
Oké, duidelijk...

Hier een versie met een "dergelijke" lead, gewoon uit de TAL-UNO-LX, kijk of er hier hetzelfde probleem met die noot weer voorkomt:
 

Attachments

  • Pop italo 02E.mp3
    958,1 KB · Bekeken: 50
Klinkt al identiek als in versie 2 en 3 :okdan:

Ik moet het wat anders benaderen denk ik.. luister nogeens naar de eerste versie en probeer dan de tweak hieronder uit:

Gooi onder de category VCF het schuifje ENV eens een stuk naar beneden en schroef de schuif met naam FREQ datzelfde stuk een omhoog :)
Waarschijnlijk kan de release ook nog wel een tandje omhoog maar ik denk eerder dat je de instelling met de bovenste 2 gaat benaderen.. tweak and listen.. succes :)

Edit: 'k had in de tussen tijd mijn mijn instructies nog wat bijgesteld.. aangezien de quote hieronder niet meer helemaal klopt ;):D
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt al identiek :okdan: Gooi nu de "release" nogeens een stuk open :)

Nog meer? whhahaha!!!

Maar is het probleem zo opgelost als ik het goed begrijp? Wat ik wel merk is dat het geluid iets rijker lijkt te zijn, rauwer... Ik zal even kijken :okdan:

Met je tips en die van 6 moet ik een hit song kunnen bakken
 
Nog een versie: dit lijkt goed te zijn?
 

Attachments

  • Pop italo 02E(2).mp3
    770,8 KB · Bekeken: 50
Nog meer? whhahaha!!!

Maar is het probleem zo opgelost als ik het goed begrijp? Wat ik wel merk is dat het geluid iets rijker lijkt te zijn, rauwer... Ik zal even kijken :okdan:

Met je tips en die van 6 moet ik een hit song kunnen bakken

Hit bakken is leuk maar minder belangrijk.. :D experimenteren, en vooral veel lol met je spulletjes hebben is veel belangrijker.. daar zijn we hier toch voor :okdan:

Nog een versie: dit lijkt goed te zijn?

Gaat goed... Schroef de FREQ onder categorie VCF nog eens wat op en de Release onder ENV nog eens 'n tandje bij...
 
Zie update hierboven ;)

Maar eh.. Hit bakken is leuk maar minder belangrijk.. :D experimenteren, en vooral veel lol met je spulletjes hebben is veel belangrijker.. daar zijn we hier toch voor :okdan:

Natuurlijk, het is ook zo dat ik een concept album wil maken met dergelijke nummers en als ik deze goed krijg qua settings dan kan ik verder gaan met een paar meer van deze...

De laatste versie (zie hierboven) is met de 12 voices en de kleine aanpassingen, het klinkt nu iets voller in ieder geval, noise naar beneden (ik vond het niet erg mooi) en de env ook iets naar beneden (rond value 6) en de resonance iets naar boven (value 3), all de osc "aan" en volume van de mixer op die channel flink naar beneden gegooid... Genoeg voor vandaag, maar ik hoor eerlijk gezegd niet wat het probleem is...

Als ik een hit maak dan nodig jullie uit voor de party :D
 
Gaat goed... Schroef de FREQ onder categorie VCF nog eens wat op en de Release onder ENV nog eens 'n tandje bij...

Zoiets? Ik vond het goed zo, denk ik... :P
 

Attachments

  • Pop italo 02E(3).mp3
    770,8 KB · Bekeken: 49
Natuurlijk, het is ook zo dat ik een concept album wil maken met dergelijke nummers en als ik deze goed krijg qua settings dan kan ik verder gaan met een paar meer van deze...

De laatste versie (zie hierboven) is met de 12 voices en de kleine aanpassingen, het klinkt nu iets voller in ieder geval, noise naar beneden (ik vond het niet erg mooi) en de env ook iets naar beneden (rond value 6) en de resonance iets naar boven (value 3), all de osc "aan" en volume van de mixer op die channel flink naar beneden gegooid... Genoeg voor vandaag, maar ik hoor eerlijk gezegd niet wat het probleem is...

Als ik een hit maak dan nodig jullie uit voor de party :D

Het was meer dat het wegvallen van noten die nog niet helemaal uitgestorven zijn, terwijl andere dat wel doen op een probleem duidt.
Het is een subtiel verschil en het zou (vind ik) nog mooier zijn als je de noten nog langer kan laten naklinken.
Release nog een tandje omhoog kan geen kwaad volgens mij maar 12 stemmen is wel weer wat overdreven trouwens, ik denk dat je het sowieso met 6 noten wel gehad hebt als ik het melodietje beluister..
Sowieso het probleem van de TAL-UNO-62 is gewoon dat ie niet identiek reageert qua note steal/polyfonie aan een Juno of de LX versie..

Maar idd.. genoeg voor vandaag.. moet morgen ook weer vroeg op.. fijn werken..:(
En eh.. als er feestje komt.. ik hoor het wel :mega:

Zoiets? Ik vond het goed zo, denk ik... :P

Naar mijn smaak klinkt het langzaam uitsterven van de noten in versie 3 beter dan 1 en 2 :)
De noise vind ik voor een geluid als dit niet passen ook.. beter uit zoals in versie 3
 
Het is me gelukt!

Ik had in de latere updates de andere TAL Uno gebruikt, het klinkt dus niet hetzelfde. Ik volgde de instructies weer met de andere en nu is het goed gelukt: release weer lang en alleen de frequency iets naar boven en de env iets naar beneden. Ik hoorde inderdaad in de eerste versie dat de ene noot was "chopped" aan het eind (het was moeilijk te horen toen ik voor het eerst had gedaan, goede monitoring is erg belangrijk), maar met 6 voices moet meer dan voldoende zijn voor een lead geluidje toch?

In ieder geval BIG THANKS voor de tips, dit gaat ergens heen.
 
Ik snap nog steeds niet welke noot "wegvalt"
hoor je de noot niet wegvallen of snap je de uitdrukking "wegvallen" niet?
in deze versie hoor je bij de 9e gespeelde noot dat de 1e noot ophoud met klinken... ik concludeer daaruit dat de synth dus 8 stemmig moet zijn...
 
in deze versie hoor je wanneer de 9e noot word gespeeld een andere noot ophouden met klinken... ik concludeer daaruit dat de synth dus 8 stemmig moet zijn...

Het klopt, het is me nu gelukt, een beetje tweaken met de env/freq/release en nu klinkt het goed, het was even zoeken en vooral begrijpen (ik heb nutuulk niet zo veel ervaring als jullie).

Maar de laatste versies van gisteren vond ik net niet, alleen ben ik terug naar het originele project en de dingen aangepast zoals getipt, nu is het gelukt.

Nou even verder :walker:
 
nou ja kijk, als je lange geluiden gebruikt dan moet je gewoon eerder oppassen met de polyphony... ofterwijl; niet te veel noten achter elkaar spelen...

Het is nu duidelijk, dat snap ik, het was alleen maar een taalkundige/technische zaak dat ik niet snapte en dat is het woord "wegvallen": namelijk, de 8ste noot "aan het eind" was het probleem. Dat plugin heeft alleen maar 6 voices. De andere heeft wel de 12 voices maar vond net niet goed qua klank, iets te rauw voor het geheel, wel stevig.

Dat plugin is sowieso iets te moeilijk om te bedienen omdat: als ik de toetsen lang houd, dan krijg ik kortere geluiden dan andersom, en dat is al vreemd genoeg. Vandaar dat de noten overlappen en de kans is groot dat de ene wegvalt. Maar na 50 keer dit nummer te hebben beluisterd kan de lead melodie/main theme niet meer vanaf, een andere keer zoek ik voor een andere hoek om te bespelen waar de noten minder dichtbij zitten.

Alle bovenstaande weet ik pas nu dankzij jullie waardevolle hulp, anders had ik een andere procedure "á la mode" gedaan, waarschijnlijk een fx erboven of maskeren met vocals of een arpeggio die boven komt...

Zo "the show must go on" :okdan:
 
Het is nu duidelijk, dat snap ik het, het was alleen maar een taalkundige/technische zaak dat ik niet snapte en dat is het woord "wegvallen": namelijk, de 8ste noot "aan het eind" was het probleem. Dat plugin heeft alleen maar 6 voices.
ach so, dan was het dus de 3e noot die wegviel terwijl de 9e werd gespeeld, 1 en 2 waren dus al uitgestorven... enfin continue...
 
ach so, dan was het dus de 3e noot die wegviel terwijl de 9e werd gespeeld, 1 en 2 waren dus al uitgestorven... enfin continue...

Precies, vandaar dat ik het niet meer -zo snel- hoorde.

Ik post een uitgewerkte versie in het gewone "tracks" topic 8)
 
Back
Top