Reason 6

LOWtense

Hallo!
Lid sinds
23 juli 2003
Berichten
256
Locatie
Apeldoorn
Is het met de NN-XT ook mogelijk om samples te triggeren op een bepaald punt?
Werkte heerlijk met ReNoise maar in Reason 6 moet dat toch ook kunnen. Kon het 1,2,3 niet zo vinden.
Voorbeeld? Rockefeller Skank, "Right about now, bout now, bout now, bout now... etc"
Zo makkelijk toch.............
 
Volgens mij gaat dat sneller met de nn19; daarmee kun je de starting point moduleren/aanpassen.

Trouwens, in nnxt kun je toch eenvoudig de looppoints editten.
 
Wat een onzin, gelijk recycle kopen ? ..... heb je aandelen ofzo :D Alleen als je recycle al hebt zou ik die gebruiken met de octo rex als voorkeur. Voor de rest van de stervelingne zonder recycle:

attachment.php


velocity aan sample start toewijzen, linkerkant NNXT, net onder het midden.

Wel is het zo dat de NN19 de sample start knop te automaten is. Dat kan bij de NNXT niet (jammer genoeg).

Wat ook kan, gaat nog sneller, is gewoon de sample in een audio spoor gooien en kopieren plakken knippen.
 

Attachments

  • nnxtstart.JPG
    nnxtstart.JPG
    10,4 KB · Bekeken: 68
Laatst gewijzigd:
Wat een onzin, gelijk recycle kopen ? ..... heb je aandelen ofzo :D Alleen als je recycle al hebt zou ik die gebruiken met de octo rex als voorkeur. Voor de rest van de stervelingne zonder recycle:

attachment.php


velocity aan sample start toewijzen, linkerkant NNXT, net onder het midden.

Wel is het zo dat de NN19 de sample start knop te automaten is. Dat kan bij de NNXT niet (jammer genoeg).

Wat ook kan, gaat nog sneller, is gewoon de sample in een audio spoor gooien en kopieren plakken knippen.
Vet, dat trucje met de sample start aan de velocity toewijzen kende ik nog niet...

Dat laatste, van dat audiospoor, werkt dat een beetje? Heb nu 5.0 en mis af en toe toch wat audiobewerkmogelijkheden.
 
Zo zeg.. Ik was vroegah ooit eens overgestapt naar Reason 1 omdat ik alles wilde proberen. Uiteindelijk ben ik bij Logic stoppen met proberen naar andere DAW's. Een aantal dingen waren met Reason niet mogelijk. zoals sidechain bijvoorbeeld. Heel dramatisch om dat voor elkaar te krijgen. Zodra vst's en Audio Units gebruikt kunnen worden word het weer interessant :)
 
Reason 1 ... woow das wel oud.

Sidechaining in reason is sinds de komst van de mclass modules een eitje.
En sinds Record/Reason 6 kan je de compressors van de losse SSL kanalen ook makkelijk sidechainen.

Nadeel van vst's en au's is dat die niet volledig integreren in het reason module format, zoals gate en cv's.

Daarom komt er straks bij de gratis upgrade naar reason 6.5 de mogelijkheid om Rack Extensions te kopen.
Dat zijn een soort van pluggins door 3rd party ontwikkelaars die wel volledig integreren in Reason.
Vergelijkbaar met de appstore van Apple hoogstwaarschijnlijk.
Een paar namen die meedoen zijn te zien in het volgende nieuwe filmpje van vandaag 30 mei 2012:

 
Reason 1 ... woow das wel oud.
En sinds Record/Reason 6 kan je de compressors van de kanalen ook makkelijk sidechainen.


Dus als ik het goed lees kan je PER CHANNEL een eigen sidechain fixen met de compressor? Zodat niet alles hetzelfde reageert bijvoorbeeld..

Dan is het wel nice. Maar dan alsnog. Sinds ik over ben gestapt naar Logic ga ik niet eens meer verder zoeken. Het is allemaal een kwestie van smaak. De een werkt prettiger met het een of het ander. Mijn ervaring, en die van vele anderen, is dat Logic beter klinkt dan de rest.

Zo klinkt Reason op de Mac ook beter dan op Pc vreemd genoeg.

Ik ging track voor track renders maken en die naar Logic gooien voor de afmix/mastering :P

Goeie oude tijd zeg... hahaha

J.
 
Dus als ik het goed lees kan je PER CHANNEL een eigen sidechain fixen met de compressor? Zodat niet alles hetzelfde reageert bijvoorbeeld..

Dat kan al sinds reason 3 ....... ookal was het toen omslachtiger.
Sinds reason 6 zit het standaard ingebouwd per kanaal.

zie 1:50 minuut
 
Dat kan al sinds reason 3 ....... ookal was het toen omslachtiger.

Ja uiteraard. Maar extreeeeeeeeem omslachtig en een hoop gedoe en eindeloze routings! Laat ik het anders vragen want dat is me niet duidelijk geworden uit het filmpje:

Hoe ga je bij Reason 6 een ghostkick als sidechain input toepassen op 20 channels waarvan elke sidechain individueel anders word toegepast? :)
 
hmmm. Vreemd dat sample start / end of loop start / end niet te automaten is.
Bijna alles in Reason is te automaten of te routen...
 

Attachments

  • closeup_nnxt_500copy.jpg
    closeup_nnxt_500copy.jpg
    144,9 KB · Bekeken: 67
Hoe ga je bij Reason 6 een ghostkick als sidechain input toepassen op 20 channels waarvan elke sidechain individueel anders word toegepast? :)

Overzichtelijkst zou zijn om je kick generator (synth/sampler) via een spider naar 3 audio outputs te gooien, en die dan naar 3 mixer kanalen te laten gaan,
Dan kan je hun 8 aux sends per kanaal gebruiken om 24 losse compressors aan te sturen/te sidechainen.
 
Kort samengevat. Het KAN.. Maar het is drama hahahaha.
Misschien waag ik een poging om toch even te kijken hoe het veranderd is sinds Reason 3.
 
hmmm. Vreemd dat sample start / end of loop start / end niet te automaten is.
Bijna alles in Reason is te automaten of te routen...

ja jammer is dat, daar is al menig keer over gepraat op het reason forum.

Punt is alleen dat ze met een limiet aan controller data zitten met de huidige midi standaard.
Als je heul veul samples erin gooit zijn er niet genoeg parameters om dat te handelen.

Hopelijk lost men dat op als hi def midi komt.
 
Kort samengevat. Het KAN.. Maar het is drama hahahaha.
Misschien waag ik een poging om toch even te kijken hoe het veranderd is sinds Reason 3.

Hoezo drama ? Wat is daar grappig aan ?

Pas op he :duivels: fanboy in tha house.

Door de modulaire opbouw kosten sommige routings meer tijd, maar daar staat weer tegenover dat je echt iedere routing kan maken die jij wilt en je raakt het overzicht nooit kwijt omdat je de routing zit lopen.
In prg's als logic zijn alleen de veelgebruikte trucjes direct beschikbaar. Wil je wata nders dan zit je in menuutjes te rommelen en kan je pluggins niet op elkaar laten reageren op cv/gate niveau.

Je kan de demo van reason 6 gebruiken met de truc die ik hierboven noemde. Enige nadeel is dat je je opgeslagen projecten niet kan openen met de demo.
 
Pas op he :duivels: fanboy in tha house.

Ja dat probeer ik te zeggen :P. Respect voor de mening van anderen. Maar voor mij is Reason beperkt en/of omslachtig of bepaalde dingen zijn helemaal niet mogelijk. Ik was ook een fanboy en ik heb lang gewacht op updates en aanpassingen. Zelfs contact opgenomen met het Propellerheads team.

Zo heb ik bijvoorbeeld 'Make Me Feel Good' (in mijn Thunderous Jerry periode) in 2007 compleet met Reason gemaakt.

Mij is toen de tijd al verteld dat ze nooooooooooooooooooooit gaan werken met vst's, audio units, etc... En toen was mijn fanboy-status al op een laag pitje gegaan.


Toch kan je met reason een aantal dingen veel sneller voor elkaar krijgen dan met bijvoorbeeld Logic. Maar de mogelijkheden in Reason zijn tot de dag van vandaag beperkt :(.
En om nou met rewire te gaan werken en al je projecten dubbel te moeten opslaan is weer omslachtig... Heel jammer allemaal.
 
ik snap je. Het is dat de upgrade naar reason 6 voor mij maar 1 euro koste anders was ik waarschijnlijk niet gaan upgraden.

Toen kwam er een klus voorbij waarbij ik een 30 track dubbel album ging mee produceren wat geheel uit reason tracks bestaat. Toen ben ik wel in het diepe gegooid, wat eigenlijk weer mijn enthousiasme weer heeft aangezwengeld. Ik heb alle hoeken en gaten wel gezien en gehoord. Nu die rack extensions erbij komen gaat een grote wens van mij in vervulling, 3rd party spullen voor lage prijzen en alles in een selfcontain file houden.

Enige wat ik nog mis is midi out, maar aangezien ik geen hardware meer heb mis ik het niet echt.
Uiteindelijk moeten de audio bewerkingsmogelijkheden ook drastisch uitgebreid worden om de rest bij te benen, maar aangezien ze straks zich kunnen focussen op dat soort zaken en geen nieuwe pluggins hoeven te gaan maken denk ik dat dat ook wel goed komt binnen 1 a 2 jaar.

Ik gebruik wel cubase rewired voor betere geluidskwaliteit, maar dat is een preset file van mezelf waar ik de master out (of individuele kanalen) van reason nog eens extra behandel met Fabfilter pluggins.
Het hele creatieve proces gebeurt in Reason.

Ach, jaren geleden werden er platen gemaakt met fasttracker of een atari met een 12 bit sampler, dus waar hebben we het over :D
 
Goed bezig man. Erg nice dat je een compleet album met Reason heb kunnen doen..
Doe mij maar gewoon 1 programma waar ik alles mee kan doen. Ipv rewire en omslachtige handeling verrichten.. :)

De nieuwe tracks heb ik opnieuw gemaakt of in losse tracks export voor Logic.

Laat me maar weten wanneer Reason weer interesting word voor me :P
 
Back
Top