Knife Party

Ik vond 'internet friends' wel aardig (vooral om de EP titel '100% no modern talking', wat volgens mij moet refereren naar de 'modern talking' waveforms in NI massive waar al die dubstep mee gemaakt wordt) en dit vind ik ook niet per definitie verkeerd. Een soort mengeling tussen Justice en Skrillex, luistert best lekker weg.
 
:? hier kun je toch niet langer dan 10seconden naar luisteren... wat een troep.

Uhhuh, dit soort muziek is sowieso rotzooi. Daarom heeft skrillex ook 3 grammys gewonnen
emo.gif
Omdat het zo slecht is.
 
Ik vind dat die muziek zo random in elkaar gezet is, beetje hetzelfde als de grappen als family guy. Men neemt lijp geluid, daarna een wobble die niet eens in de buurt komt, daarna een stukje melodisch gepingel wat niet eens lijkt op de vorige twee elementen enz.
 
Wat een kindermuziek man :bekdicht: Wrm is die Skrillex ook zo populair? Waar gaat het naar toe. ik begrijp dat uiteindelijk bijna niets nieuws en origineel nog zal uitkomen.. dit is het toppunt lijkt me
 
ik vind dit soort muziek verschrikkelijk
het gaat idd akelig de richting op van een NOG verschrikkelijker 'muzieksoort' maar gelukkig heeft dit nummer geen traagkomende zaad beat (hoewel dit ook als een blok beton klinkt)... mechanische robot shite met weinig vitamientjes...
 
Het kan nog wel erger. We gaan denk ik hard richting een stijl waarvan iedere rechtgeaarde muziekliefhebber bij het beluisteren ervan zwaar gewond raakt dan wel meteen komt te overlijden!






Stelletje dramaqueens...;)
 
Waar gaat het naar toe. ik begrijp dat uiteindelijk bijna niets nieuws en origineel nog zal uitkomen..

dachten we 30 jaar geleden ook en toen kwamen de synths & New wave
dachten we 20 jaar geleden ook en toen kwam er techno/acid
dachten we 10 jaar geleden ook en toen kwam er dubstep
vroeg of laat komt er wel weer iets nieuws
Wat mij stoort : t forum zit hier vol 'producers', 'muzikanten', etc die vooral veel zagen hoe erg het gesteld is met een ondertussen al dikke 10 jaar bestaande en dus volledig vercommercialiseerde stijl...terwijl ze zelf ook niet echt met het nieuwste-nog-nooit-gehoorde afkomen.

Ikzelf maak techno en heb mn wortels, dus ook mn stijl en 'hoe het klinkt' in (detroit) techno van de jaren 90...vind ik ook het tofste om zelf te maken...kan evengoed afgezeken worden als 'totaal niet origineel' etc. Er zijn best nog wel wat feesten met dit soort muziek dus ook een publiek. Ik ben dus ook en kind van mijn tijd dat 'blijven steken is...ware het niet dat dit enkel gaat om de muziek die ik zelf maak. Voor de rest evolueer ik mee en heb ik al van heel wat dubstep(feestjes) kunnen genieten.

Zo'n figuur als Skrillex is gewoon kind van zijn tijd, waar wij vroeger lachten met 'platte,commerciele' house/techno die volgens ons niks te maken had met de 'echte, originele', zo verhoud Skrillex zich tot de meer underground dubstep.
Ik vond 20 jaar geleden de vercommercialiseerde versie van techno maar niks, en da's met dubstep just hetzelfde. In de underground is het allemaal wat toffer voor mij, en die is in dubstep zeker wel interessant. Laat Skrillex en de muziek in de beginpost daar nu net eens ongeveer niks mee te maken hebben.
 
Wat een kindermuziek man

inderdaad kindermuziek :-)
beetje zoals de dingen die wij waarschijnlijk heel graaf vonden als we zélf 16 jaar waren en we ons nu ook zeer diep over kunnen schamen (en het niet meer hardop zeggen)
 
dachten we 30 jaar geleden ook en toen kwamen de synths & New wave
dachten we 20 jaar geleden ook en toen kwam er techno/acid
dachten we 10 jaar geleden ook en toen kwam er dubstep
vroeg of laat komt er wel weer iets nieuws
Wat mij stoort : t forum zit hier vol 'producers', 'muzikanten', etc die vooral veel zagen hoe erg het gesteld is met een ondertussen al dikke 10 jaar bestaande en dus volledig vercommercialiseerde stijl...terwijl ze zelf ook niet echt met het nieuwste-nog-nooit-gehoorde afkomen.

Het probleem met *iets nieuws* is natuurlijk wel dat er inmiddels al zo veel gedaan is dat je, whatever, je nu met EM doet parallelen ziet met het verleden.

In dit kader las ik onlangs trouwens nog een interessant interview met Rod Modell (deepchord) waar hij zei dat in begin jaren '90 er heel veel interesse en 'innovatie' was in de experimentele ambient hoek terwijl nu dat absoluut niet meer verkoopt en in de marge verdwenen is. Mijn eigen kijk hierop is dat we als luistenaar al zo geconditioneerd zijn door hetgeen wat we inmiddels al gehoord hebben dat het lastig is om uit de bekende kaders uit te breken.
 
Het probleem met *iets nieuws* is natuurlijk wel dat er inmiddels al zo veel gedaan is dat je, whatever, je nu met EM doet parallelen ziet met het verleden.

In dit kader las ik onlangs trouwens nog een interessant interview met Rod Modell (deepchord) waar hij zei dat in begin jaren '90 er heel veel interesse en 'innovatie' was in de experimentele ambient hoek terwijl nu dat absoluut niet meer verkoopt en in de marge verdwenen is. Mijn eigen kijk hierop is dat we als luistenaar al zo geconditioneerd zijn door hetgeen wat we inmiddels al gehoord hebben dat het lastig is om uit de bekende kaders uit te breken.

1) voor de 'ouderen' onder ons lijken er altijd al parallellen te bestaan naar dingen die we kennen, da's normaal. Voor een jongere van 13-15 jaar is dubstep iets 'nieuws' terwijl 'wij' er vanalles in horen wat we al kennen (voor mij klonk de eerste dubstep als drum&bass op halve snelheid ;-)
Maar toen wij house/techno leerden kennen, waren er nog geen fora met mensen op die dit in de discotijd allemaal al wel eens gehoord hadden...anders hadden we er lekker van lang gekregen;)

2) Deepchord : uiteindelijk bestaat het dub-techno gegeven ook wel al zéér lang, wat op zich ook weer een synthese was van bestaande stijlen : housebeats combineren met dub.

Net voor dubstep de kop op stak vroeg ik mezelf ook af wat er nu nog mogelijk was : we hadden 4x4 beats in alle mogelijke snelheden en flavours gehad, idem voor electro, breakbeats/drum&bass...en ik was heel blij om te merken dat het vat dus nog niét leeg was : dubstep was zeker iets gebaseerd op reeds bestaande elementen maar met toch genoeg vernieuwing om van een nieuwe 'stijl' te kunnen gewagen.

Dus mijn petje af voor mensen die nu nog met alles wat er al bestaat, iets 'nieuws' kunnen, maken.
Ikzelf ambieer dit niet want zovéél talent heb ik helaas niet.
Ik voel me dan ook totaal niet geroepen om nieuwe stijlen lekker gaan af te breken, want zelfs het commercieelste in dubstep is nog vernieuwender dan de ouwe (detroit) techno die ik zelf maak :engel:
 
Ik voel me dan ook totaal niet geroepen om nieuwe stijlen lekker gaan af te breken, want zelfs het commercieelste in dubstep is nog vernieuwender dan de ouwe (detroit) techno die ik zelf maak :engel:

Goede muziek is goede muziek en dat hoeft van mij niet perse vernieuwend te zijn. Vernieuwend is sowieso een besmette term, gekaapt door de commerciele shit om te verkopen.

Overigens dacht ik hetzelfde van dubstep 10jaar geleden toen ik mijn d&b platen op 33 ging draaien. Dacht toen nog dat het best eens wat zou kunnen worden hehe..

Verder ben ik steeds meer van mening dat Internet, en toegang to ALLE informatie, zijn keerzijde heeft. Vroeger waren het meer de DJ's die voor innovatie zorgden of mensen in aanraking lieten komen met nieuwe muziek, of als je geluk had had je een degelijke platenzaak in de buurt die een paar plaatjes per maand importeerde. Nu is alles direct beschikbaar en toegankelijk.

Oftewel, muzikanten/producers werden veel meer aan hun verbeelding overgelaten en daar kwamen dan nieuwe dingen uit voort.

Dat is een van de redenen dat ik jaren niet of nauwelijks naar electronisch muziek heb geluisterd, ook omdat er nog zoveel andere goede muziek is overigens.
 
Ik begrijp werkelijk waar niet waar die gigantische haat voor dit soort muziek vandaan komt. Dit soort nummers zijn toch stuk voor stuk prachtige voorbeelden van synthetische composities? En dan niet 1 geluid gemaakt en uitgesmeerd over 8 minuten maar 20 verschillende, dynamische (goed, later weer stuk gecompressed), individueel bijna organisch gesynthetiseerde klanken die ook nog eens allemaal bij elkaar passen. Ik geef toe dat ik dit soort muziek nooit achter elkaar luister terwijl ik achter m'n computer zit of over straat loop, maar op een feestje is dit toch heerlijk. Hoe mensen hier hun mening als feit aan het verkondigen zijn vind ik persoonlijk nogal infantiel overkomen. Dat een genre niet overeen komt met het underground niche muzieksoort wat men normalitair luistert of het feit dat een zelfde soort muziek op de radio speelt wil toch niet zeggen dat het direct troep is? Ik dacht dat dit mooie forum vol zat met volwassenen die hier een liefde voor synthese deelde, niet een stel kinderen die alles maar stom vind als het niet 'hun' genre of commercieel geworden is.
 
Back
Top