Gezocht: Diskette met OS V2.25 voor Roland S-750 sampler

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.465
Locatie
Amsterdam
Ik ben op de een of andere manier de floppies met daarop OS2.25 voor mijn Roland S-750 sampler kwijtgeraakt.

Ik heb zelf geen floppy drive om daarmee zelf het OS opnieuw op een floppy te zetten.

Kan iemand mij aan een floppy met daarop het betreffende OS helpen? Ik betaal natuurlijk graag de onkosten.
 
Nog maar even onder de aandacht...
 
Al hier lid geworden? Ik heb geen zin om me weer bij een groep aan te melden om alleen even te kijken maar vaak staan daar onder de file section wel boot disks.
 
Al hier lid geworden? Ik heb geen zin om me weer bij een groep aan te melden om alleen even te kijken maar vaak staan daar onder de file section wel boot disks.


Ik ga me daar even aanmelden, bedankt.

Maar ik hoop toch dat er hier een S-750 gebruiker is die me tegen betaling een floppy met het V2.25 OS wil toesturen. Ik ga er vanuit dat ik dan zelf weer een kopie kan maken in de S-750.
 
Met die SDISKW en file met OS voor de S750 moet het lukken. Ik heb op die manier een floppy disk met v2.25 gemaakt voor de S760. Op mijn werk stonden vorig jaar nog computers met floppy drive, deze zijn helaas allemaal vervangen.

Er moet toch wel iemand te vinden zijn met een bejaarde PC of laptop met floppy drive.... of anders de kringloopwinkel, of afvalpunt van de gemeente......

Als het OS van een 760 ook op een 750 werkt, dan kan ik een floppy voor je maken op de sampler.
 
Pieter stuur Matrixxx ff een pb...die heeft veel van dat ouwe Akai spul....succes
 
Met die SDISKW en file met OS voor de S750 moet het lukken. Ik heb op die manier een floppy disk met v2.25 gemaakt voor de S760. Op mijn werk stonden vorig jaar nog computers met floppy drive, deze zijn helaas allemaal vervangen.

Er moet toch wel iemand te vinden zijn met een bejaarde PC of laptop met floppy drive.... of anders de kringloopwinkel, of afvalpunt van de gemeente......

Als het OS van een 760 ook op een 750 werkt, dan kan ik een floppy voor je maken op de sampler.



Een PC met een floppydrive is altijd handig zeker als je met samplers werkt.
 
Lijkt me wat overdreven om voor het aanmaken van een enkele floppy een USB Floppy Drive te gaan kopen. Ik gebruik verder nml. nooit floppies, en verwacht ook niet dat daar verandering in gaat komen.


En je vind het niet omslachtig als iemand een floppy gaat opsturen ?
 
En je vind het niet omslachtig als iemand een floppy gaat opsturen ?

Waar maak jij je eigenlijk zo druk om?

Wanneer jij me zelf die floppy niet kunt of wilt sturen kun je je er verder gewoon buiten houden lijkt me? En als iemand anders hier met de floppy het ook te omslachtig vindt om me er een te sturen dan is dat ook prima. Maar dat bepaal jij toch zeker niet voor een ander lijkt me?

Mijn ervaring met veel andere forumleden is gelukkig dat ze vaak behulpzamer zijn. En zo steek ik trouwens zelf ook in elkaar.

En nee, ik heb geen andere samplers die een floppy nodig hebben om op te starten.
 
Pieter stuur Matrixxx ff een pb...die heeft veel van dat ouwe Akai spul....succes

Hey Dennis,

Goeie tip, doe ik. Alleen gaat het hier wel om een Roland sampler..:)
 
Waar maak jij je eigenlijk zo druk om?

Wanneer jij me zelf die floppy niet kunt of wilt sturen kun je je er verder gewoon buiten houden lijkt me? En als iemand anders hier met de floppy het ook te omslachtig vindt om me er een te sturen dan is dat ook prima. Maar dat bepaal jij toch zeker niet voor een ander lijkt me?

Mijn ervaring met veel andere forumleden is gelukkig dat ze vaak behulpzamer zijn. En zo steek ik trouwens zelf ook in elkaar.

En nee, ik heb geen andere samplers die een floppy nodig hebben om op te starten.

Ik geef alleen wat tips dat het ook anders kan maar goed ik ben al weg hoor :walker:
 
Met die SDISKW en file met OS voor de S750 moet het lukken. Ik heb op die manier een floppy disk met v2.25 gemaakt voor de S760. Op mijn werk stonden vorig jaar nog computers met floppy drive, deze zijn helaas allemaal vervangen.

Er moet toch wel iemand te vinden zijn met een bejaarde PC of laptop met floppy drive.... of anders de kringloopwinkel, of afvalpunt van de gemeente......

Als het OS van een 760 ook op een 750 werkt, dan kan ik een floppy voor je maken op de sampler.

Dank voor het aanbod!

Het OS V2.25 voor de S-750 werkt ook met de S-770. Ik meteen mail Roland Benelux even om te vragen of dat van de S-760 ook hetzelfde is.
 
Had al vaker gehoord dat de service van Roland erg goed is, ook waar het al flink oude gear betreft. Dit nu ook zelf ervaren.

Roland in Belgie gevraagd of OS van S-750 en S-770 het zelfde is als van de S-760. (Omdat Raabje me een floppy met het laatste OS van de S-760 aanbood ;))
De volgende ochtend al een zeer vriendelijke reactie. De operating systems blijken helaas geheel verschillend te zijn.

"...Maar wij sturen u graag gratis een nieuwe floppy. We hechten er belang aan dat u blijvend plezier heeft aan onze instrumenten."

En twee dagen later lag de floppy al bij me op de mat.

Warme douche voor Roland! :okdan:

En, eerlijk is eerlijk, recentelijk ook uitmuntende service van Novation in Engeland ervaren. Ook al voor een instrument van meer dan 10 jaar oud.
 
Laatst gewijzigd:
Mijn advies is om direct een kopie van het OS te maken naar zip of jaz disk, dan boot je veel sneller, en je bent niet meer afhankelijk van de floppy drive.

En een paar reserve floppy's maken natuurlijk vanuit de sampler, voor als de floppy het begeeft.
 
Mijn advies is om direct een kopie van het OS te maken naar zip of jaz disk, dan boot je veel sneller, en je bent niet meer afhankelijk van de floppy drive.

En een paar reserve floppy's maken natuurlijk vanuit de sampler, voor als de floppy het begeeft.

Een paar reserve floppies heb ik meteen gemaakt.

Heb een Iomega Zip drive liggen, maar ik heb dat soort spul zelf nog nooit gebruikt. Moet zo'n Zip schijf dan net als een floppy ook eerst geformatteerd worden? Kun je me vertellen hoe dat in z'n werk gaat?
 
kan vanuit de sampler, afdeling disk management, of system, o.i.d

Hier kan je de zip formateren, en daarna het OS kopieren. Moet ik even nazoeken op mijn sampler, maar nu helaas even geen tijd voor.
 
Back
Top