Sweet dreams

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

King Fred II

Ouwe rot
Lid sinds
30 januari 2012
Berichten
757
Lang geleden zag ik op Discovery channel een reportage over een dokter die een therapie had uitgedacht die op geluid gebaseerd was: bepaalde tonen werken rustgevend, namelijk Cis en Gis. Hij had daarom een heleboel snaren onder een rustbank gespannen die allemaal daarop gestemd waren.

Ik kwam toen op het idee om een muziekstuk op datzelfde gegeven te baseren, vandaar dat je het hypnotiserende geluid van een altijd maar doorgaande Cis en Gis blijft horen met een neuriënd koor erdoorheen:

Klik hier
 
Geinig, zat er ook een soort biofysiologische verklaring achter?
Waarschijnlijk niet. Maar als een stelling al interessant en wetenschappelijk klinkt, zijn er altijd wel enkelen verkocht.
Komt gedistingeerd over.

Een concept waar overigens veel fraude op gebaseerd is.
Ik denk spontaan aan magneetjes die een positieve invloed zouden hebben op je lichaam, enz. enz.
 
Waarschijnlijk niet. Maar als een stelling al interessant en wetenschappelijk klinkt, zijn er altijd wel enkelen verkocht.
Komt gedistingeerd over.

Een concept waar overigens veel fraude op gebaseerd is.
Ik denk spontaan aan magneetjes die een positieve invloed zouden hebben op je lichaam, enz. enz.
Voordat Discovery Channel ergens een reportage over maakt, zullen ze echt wel research doen. En hij demonstreerde het voor de camera. Die combinatie van klanken werkte inderdaad rustgevend. Zo niet, dan had ik dit hele stuk muziek niet gemaakt.
 
Owja, keybern is directeur van een azijnfabriek........dat zijn er wel meer hier, maar hij is grootaandeelhouder...
 
Maar als je het nou enkele noten hoger transponeert, is het dan ineens niet meer rustgevend? Dus gaat het om het interval tussen de twee, of de echte absolute noten Cis en Gis?
 
Maar als je het nou enkele noten hoger transponeert, is het dan ineens niet meer rustgevend? Dus gaat het om het interval tussen de twee, of de echte absolute noten Cis en Gis?
Je mag het eens proberen. Ik weet niet of het alleen het interval is of dat het de absolute frequenties moeten zijn. Als het alleen het interval is, heeft die dokter zijn research niet goed gedaan ;)
 
Je schijnt ook zo'n "bruine toon" frequency te hebben maar dat is volgens mij wel een fabeltje. Grappig weetje verder, interessant hoe muziek emoties kan losmaken :)
 
brz schreef:
Owja, keybern is directeur van een azijnfabriek........dat zijn er wel meer hier, maar hij is grootaandeelhouder...
yup, en ik verkoop het als champagne aan naïeve enthousiastelingen als jij :biertje:

die boomerang krijg je terug hoor
 
Boomerang? Die slechte come back noem je toch geen boomerang, is meer een slappe natte krant die scheurt tijdens het oppakken........anyhows is overigens 100% lullig bedoeld. Kwestie van de my-little-pony sfeer te breken hier op SF.
 
:D een natte krant, maar meneer zit me wel te citeren.
Ik moet toch ergens indruk op je maken, anders zou je me zoveel aandacht niet geven.
Doe gerust verder.

Haha :okdan:
 
Bericht door een moderator:
Jongens... doe eens lief tegen elkaar......
 
Ik denk spontaan aan magneetjes die een positieve invloed zouden hebben op je lichaam, enz. enz.

dan geloof je het toch niet?
ik wil jou nog wel eens foxie foxtrot of is je moeder niet thuis ten gehore zien brengen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top