Studiologic Sledge powered by Waldorf

Is dit een redelijke vervanger voor de Microwave XT of helemaal niet?
 
De xt ken ik niet, de mw I en Ii wel. Met de I ga ik hem niet vergelijken maar de II blaast hij weg.
Ik vind het een heel verrassend goede synth voor heel weinig geld. Zelfs de kleur gaat wennen als je hem hebt. Fijne knoppen, prima geluid.
 
Ok. goed om te horen.

Het gaat mij voornamelijk om de Wavetables. Ik ben al enige tijd op zoek naar een Xt, maar dat lijkt een lange zoektocht te worden. Tijdens het zoeken kwam ik deze synth tegen met ook veel Wavetables. Nu vraag ik me af of deze synth vergelijkbaar is of dat een blofeld dan een betere optie is.
 
Ok. goed om te horen.

Het gaat mij voornamelijk om de Wavetables. Ik ben al enige tijd op zoek naar een Xt, maar dat lijkt een lange zoektocht te worden. Tijdens het zoeken kwam ik deze synth tegen met ook veel Wavetables. Nu vraag ik me af of deze synth vergelijkbaar is of dat een blofeld dan een betere optie is.
Kijk eens naar de review van Sonic State... qua wavetables & modulatie is de Sledge helemaal niet vergelijkbaar met de MW-serie. (Sledge = een veel beperktere synth engine)
Blofeld = veel meer synth voor je geld
Sledge = veel meer knoppen voor je geld
 
Voor de wavetables zou ik hem zeker niet kopen die kunnen ook maar op 1 osc volgens mij als ik me het goed herinneren (en de andere 2 zijn gewoon va analoge waveforms)
Het is echt gewoon een 3 osc VA met wat extra wavetable functies erbij ipv een echte wavetable synth

De sledge klinkt veel "vloeiender analoog" en rauwer dan de andere Waldorf bakken
 
Review heb ik nu gezien ja, thanks! De Blofeld is ook een mooie optie voor mij omdat hij makkelijk mee te nemen is voor mijn livesets, maar ben ook weer toe aan een synth met knoppen.

Duidelijk verhaal Smackos, maar je laatste zin maakt me toch erg nieuwsgierig naar de sledge ;)
Ik ga toch eens kijken of ik hem ergens kan beluisteren om te kijken of deze synth in mijn (Mike Storm) sound past.
 
Er is een update voor de Sledge.
Naar mijn mening best wel indrukwekkend voor een update.

http://www.studiologic-music.com/sledge-2.html


Sledge 2.0 Key Features:

-Auto Dual mode: Sledge 2.0 can now play two sounds at the same time, in Split or Layer mode; the feature is controlled by a new page of the Global function and allows to simply keep one note (for Split) or more notes (for Layer) and then select a new sound, that will be added to the previous sound; as any other sound, also Dual Sound combinations can be permanently stored in any of the 1.000 available presets;

-Sample Player: sound samples and new waves can be loaded in the internal 60 megabyte of Flash memory, played by OSC 1 and modifiable by all parameters of the control panel, adding other oscillators, setting filters, envelopes and effects. This feature can constantly expands the instrument’s sounds and create a totally new combination of synthesis and sampling.

-Pitch & Hold controls: a new Global page allows to enable the Pitch and the Hold separately for the Lower and Upper sounds in Dual Mode, allowing to use the Pitch bend on the Upper sound (i.e. for solo parts) and the Hold pedal to control only the Lower (to keep playing a Drums groove or as a Damper for a Piano sound) and vice versa, or to enable Pitch Bend and Hold on both Upper and Lower sounds;

-Reverb+Delay: a new function allows to mix both effects; the Reverb keeps the setting previously selected, while the real time controls (time and level) allows to set the parameters of Delay also when mixed.

-Enhanced Polyphony: the total maximum number or notes that can be played at the same time have been expanded to 24, allowing to get a better real time control over the new sound possibilities obtainable from synthesis and sampling together.

-Sledge Spectre: samples can be edited (keyboard range, tuning and other parameters) and transmitted to Sledge 2.0 by the USB port, with a sample editor that allows to first load and play the samples on your Computer and then download them into the instrument’s memory.
 
Eindelijk een Waldorf Blofeld XT ? Zelfs de kleur is bijna juist...
 
Was hij zuiver onder de naam Waldorf uitgebracht, dan was hij wel beter verkocht. Ik heb er goede verhalen over gelezen qua klank en bediening. Ik heb de XTk gehad en die klonk rauw; niet voor alles geschikt. Zelfs een Blofeld schijnt ronder te klinken dan een XT(k), dus ze zullen qua filterontwerp wel verschillen.
 
Heeft de Sledge ook de exotische filtertypen van de XT zoals bijv. het FM filter, Waveshaper filter en Sample & Hold filter?

Dit vond ik altijd een erg sterk punt van de XT en ik mis in het digitale domein vaak een beetje fantasie in de filter mogelijkheden. Standaard LP/BP/HP kennen we allemaal wel maar waat digitaal zich kan onderscheiden van analoog zijn de filters. Zeker omdat ze een grote impact hebben op je sounddesign.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb hem effe getest bij KeyMusic in Rotterdam. Ik vind hem goed klinken. De knoppen draaien me persoonlijk niet zo lekker. En zo goed het geel bij de Mopho staat, zo slecht bij deze. Voor dit formaat is de kleur na een minuut voor mij afstotelijk. Als hij in het zwart zou zijn, dan had ik hem het overschaffen zeker overwegelijk gemaakt.
 
En toen werd je bediend........
is hij er ineens in het ZWART!


Gekocht?


robbie
 
Back
Top