Don't

Oke.... Daar gaan we....

De zang lijkt erop geplakt.Ook is ie op zichzelf qua sound niet in orde. Misschien is het de bedoeling dat ie 'radio' achtig klinkt (of slechte mic?), zou op zich ook wel passen, maar toch klinkt ie niet helemaal goed in de mix. Ik hoor geen valsheid in de stem. Wat echter wel opvalt is dat ze qua kracht (expressie) toch wat tekort schiet. Alleen zou ik niet weten wat dat precies aan ligt. Misschien komt het mede door het onderstaande.

De piano mag wat minder geweldadig, wat meer op de achtergrond. De rest mag iets naar voren, maar als je de piano wat meer naar achteren laat vallen, komt de rest natuurlijk naar voren. De kick en de snare mogen wel iets meer uitsteken.

Maar wel leuke track! Heeft wat weg van een top 40 klassieker. Heeft potentie
 
Nieuwe mix:

http://soundcloud.com/andyland2138/dont-ft-melanie-petrici-1-2

Het radio-achtige zat 'm in het feit dat ik de stem zo puur mogelijk had willen houden en daarvoor had ik een effect gebruikt om haar in een kleine ruimte te plaatsen. Daar zijn nu een plate en een chorus voor in de plaats gekomen.
De kick en snare hebben nu ook effect en zijn prominenter in beeld.
Verder heb ik bijna alles gemute en vanaf daar alles opnieuw in de mix geplaatst (volume en eq).
De piano is toch (weer) dominant in beeld omdat die voor mijn gevoel sfeerbepalend is.

Ik hoop dat het resultaat nu een meer gebalanceerd geheel is...

Thanx voor de kritiek:)
 
Het is een verbetering, klinkt lekker ja, maar.....

De piano en zang. De piano is inderdaad sfeerbepalend, dat vind ik juist een minpunt. De piano complimenteert de zang niet. Het geeft de zang nauwelijks de ruimte om bij het geheel te horen. Wat je ook kan doen is de piano overdoen met minder noten, of, het laag in de piano een BEETJE temperen door middel van een eq. Een combinatie ervan kan ook natuurlijk, maar goed, het is allemaal up to you of je het zo laat of niet natuurlijk.

Overigens is de zang in de eerste beter dan de tweede.

Zijn de enige minpunten in de track voor mij, maar laat de rest alsjeblieft vrijwel zoals het is, want dat is in orde naar mijn idee.
 
Het is vooral de zang die ik niet lekker vind klinken.
Het lijkt alsof er een heel goedkope microfoon en/of fx-processor is gebruikt.

Ik liep daar vroeger ook altijd tegenaan. (Rode NT1000 en een Lexicon MPX1)
(ik ben overigens al een tijdje gestopt met die studio en heb de apparatuur verkocht)

Paul
 
Back
Top