Roland TB-303 Devil Fish

Status
Please reply by conversation.
Douaneformaliteiten, tsjah dat kan heel sterk verschillen. Heb ooit eens een Technics SL1200 uit de States laten overkomen. Heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd voordat ie door de inklaring heen was. Ik wil je niet een doem scenario aanpraten, maar houd er rekening mee dat de douane in het ergste geval geen haast maakt met dit soort zaken. Maar misschien heb je geluk..:) Ben benieuwd naar de pics!
 
Als ik 1 dienst zou mogen afschaffen zou het de douane zijn.
Ze vormen een enorme belemmering voor een vrij wereldwijd handelsverkeer en
hebben geen enkele toegevoegde waarde op welk gebied dan ook behalve het spekken
van de staatskas........
 
Als ik 1 dienst zou mogen afschaffen zou het de douane zijn.
Ze vormen een enorme belemmering voor een vrij wereldwijd handelsverkeer en
hebben geen enkele toegevoegde waarde op welk gebied dan ook behalve het spekken
van de staatskas........

Zeker als door toedoen van die zelfde douane je spullen (onherstelbaar) beschadigd aankomen :stupid
Vindt het een belemmering voor internationale handel al heb ik vandaag een DIY synth uit Canada zonder problemen binnengekregen (geen douane :maffia: ) Maar dit is Hongarije natuurlijk :engel:
 
Het Nederlandse douane systeem geldt voor zover ik weet als een van de meest vooruitstrevende die er is wereldwijd qua technologie en process flow. Geldt ook voor ons belastingsysteem trouwens en mogen we in dat opzicht best trots op zijn :P

Maar aan de andere kant ben je wel flink in de aap gelogeerd als je op je zending zit te wachten en de partij valt om een of andere reden 'rood'..
 
Het Nederlandse douane systeem geldt voor zover ik weet als een van de meest vooruitstrevende die er is wereldwijd qua technologie en process flow. Geldt ook voor ons belastingsysteem trouwens en mogen we in dat opzicht best trots op zijn :P

Maar aan de andere kant ben je wel flink in de aap gelogeerd als je op je zending zit te wachten en de partij valt om een of andere reden 'rood'..

Nu nog even in Griekenland introduceren :engel:

Neem aan dat in Nederland net als hier dingen op bedrag worden bepaald en de pakketten onder dat bedrag via de rood code (nakijken) worden behandeld.

Maar een aanslag krijgen voor een wat is het 2K plastic bass synth gaat wel even pijn doen (wat een geld trouwens, vroeger kreeg je die dingen bijna gratis bij de aankoop van een ander product)
 
Vandaag nog geen brief gehad van de douane. Hij zou maandag gelezen moeten zijn als 't goed is. Voor de rest is het maar afwachten...
 
Nu nog even in Griekenland introduceren :engel:

Neem aan dat in Nederland net als hier dingen op bedrag worden bepaald en de pakketten onder dat bedrag via de rood code (nakijken) worden behandeld.

Maar een aanslag krijgen voor een wat is het 2K plastic bass synth gaat wel even pijn doen (wat een geld trouwens, vroeger kreeg je die dingen bijna gratis bij de aankoop van een ander product)

Code rood wil volgens mij niet anders zeggen dat een partij goederen van waar ook vandaan nader onderzocht wordt op inhoud en consistentie tussen vrachtbrieven en daadwerkelijke inhoud. De reden hiervoor kan zijn omdat de partij willekeurig en steekproefsgewijs eruit gepikt wordt, maar dit kan ook zijn als e.e.a. verdacht is. De goederen zullen dus nog een apart beoordelingsproces doorlopen alvorens de inklaring voltooid is.

De douane zal eerst in het grote boek met EU-goederen codes nagaan of voor dit soort goederen (lees de DevilFish van TS) een specifieke douanecode geregistreerd is met bijbehorend tarief, invoerrechten, etc. Dan zullen ze de opgaaf van waarde vergelijken met een dergelijke code. Mocht die douanecode er nog niet zijn, zullen ze het item aan de hand van de handelsfactuur, de opgegeven waarde, omschrijving en eerdere praktijkgevallen tegen het licht houden en dan beoordelen wat de kosten zijn.

Toen mijn SL1200 destijds rood viel, hebben ze het hele pakket uit elkaar geknipt en daarna met wat plakwerk weer dichtgemaakt. Bezorgd werd dus een uit elkaar geknipte doos die daarna weer in elkaar geplakt was met tape (en inhoud uiteraard..:D)
 
Laatst gewijzigd:
Zeker als door toedoen van die zelfde douane je spullen (onherstelbaar) beschadigd aankomen :stupid
Vindt het een belemmering voor internationale handel al heb ik vandaag een DIY synth uit Canada zonder problemen binnengekregen (geen douane :maffia: ) Maar dit is Hongarije natuurlijk :engel:

Ik zie mogelijkheden: USA-Hongarije lijntje voor muziekspul en dan de kosteloos EU in.....ja toch;)
 
Ben benieuwd of je hem krijgt lijkt me dat je, als je een verzekeringswaarde hebt opgegeven dat je bon of ebay kwitantie moet kunnen overleggen.
 
Ik zie mogelijkheden: USA-Hongarije lijntje voor muziekspul en dan de kosteloos EU in.....ja toch;)

Nou, niet echt..... ben al een paar keer voor verassingen komen te staan en heb een mooi ritje (1 uur rijden en een uur terug) naar de belastingdienst om mijn vel begeerde pakketje binnen te krijgen :stupid btw is hier ook schrikbarend hoog (hoger dan in Nederland) en natuurlijk niet allen over de aankoopprijs, maar ook over de transportkosten en ja..... inklaringskosten natuurlijk :r
Werkt dus niet altijd (soms heb ik geluk)

Ga wijn en salami exporteren naar Nederland en neem computers mee terug :D
 
Code rood wil volgens mij niet anders zeggen dat een partij goederen van waar ook vandaan nader onderzocht wordt op inhoud en consistentie tussen vrachtbrieven en daadwerkelijke inhoud. De reden hiervoor kan zijn omdat de partij willekeurig en steekproefsgewijs eruit gepikt wordt, maar dit kan ook zijn als e.e.a. verdacht is. De goederen zullen dus nog een apart beoordelingsproces doorlopen alvorens de inklaring voltooid is.

De douane zal eerst in het grote boek met EU-goederen codes nagaan of voor dit soort goederen (lees de DevilFish van TS) een specifieke douanecode geregistreerd is met bijbehorend tarief, invoerrechten, etc. Dan zullen ze de opgaaf van waarde vergelijken met een dergelijke code. Mocht die douanecode er nog niet zijn, zullen ze het item aan de hand van de handelsfactuur, de opgegeven waarde, omschrijving en eerdere praktijkgevallen tegen het licht houden en dan beoordelen wat de kosten zijn.

Toen mijn SL1200 destijds rood viel, hebben ze het hele pakket uit elkaar geknipt en daarna met wat plakwerk weer dichtgemaakt. Bezorgd werd dus een uit elkaar geknipte doos die daarna weer in elkaar geplakt was met tape (en inhoud uiteraard..:D)

Dat bedoelde ik ook :eureka: :okdan:
 
ik blijf me verbazen dat mensen nog steeds zo'n 1200€ voor een TB-303 willen neerleggen... daar koop je een alesis andromeda of een sequential circuits prophet 08 voor!! :D

ik heb ooit een TB-303 voor 450€ gekocht.. bij de kringloop!! maar weer verkocht na een paar jaar.. omdat ik schulden had.. oeps =(
 
Acht dagen verder, is er een update op het Douane verhaal?
 
Acht dagen verder, is er een update op het Douane verhaal?
Dinsdag brief binnen gehad.
Geachte heer,

Langs deze weg sturen wij het door naar u ingevulde Bericht van Aankomst retour.

Het blijkt dat de door u verstrekte gegevens niet overeenkomen met de daadwerkelijke inhoud van het pakket. PostNL kan daarom geen aangifte ten invoer doen en gaat hierbij dan ook niet akkoord met deze gegevens.

Wij verzoeken u het formulier te corrigeren en te retourneren. Tevens verzoeken wij u een kopie van de factuur en een kopie van het bank- creditcardafschrift bij te sluiten. Niet complete retourformulieren kunnen wij niet in behandeling nemen.

U kunt er ook voor kiezen om te zending te retourneren . Dit kunt u aangeven op het formulier.

Wij moeten u er erop wijzen dat u een belastingsaangifte doet. Bij onjuist aangegeven kan de Douane een boete opleggen van €226,-

Wij verzoeken u binnen twee weken het formulier met bijbehorende documenten terug te sturen, anders zijn wij helaas genoodzaakt het pakket reteourneren naar de afzender.

Vooralsnog ziet het er niet echt positief uit. Vandaag komt mijn stiefpa terug uit Finland, die kent mensen in de Douane. En hopelijk kan hij iets voor mij betekenen.
Ik heb trouwens mijn formulier terug gehad. En het formulier dat was meegegeven uit Australië.

Het wordt dus nóg meer wachten.
 
nou, da's dus invoerrechten + BTW aftikken over betaalde prijs (bewijsbaar!! + shipping)
dus dus wel zo'n 400 euro worden?
 
Zit er niet een maximum wat over tweedehands artikelen aan BTW mag worden gerekend?

Het is wel raar dat ze een bankafschrift willen zien terwijl het een cadeau is.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top