Moeite met NRPN en midi implementation

LeBonTon

DoubleClicker
Lid sinds
24 Maart 2008
Berichten
774
Locatie
Breda
Het begint me een beetje te duizelen. Ik probeer mijn Korg EMX aan te sturen dmv NRPN. Dit staat er in de manual:

To edit a drum part parameter, use NRPN (LSB) [Bn, 62, rr]and NRPN (MSB) [Bn, 63, mm] (control change #98 and 99)(rr, mm: lower and upper bytes of the parameter number)to select the desired parameter. Then use data entry (MSB)[Bn, 06, mm] and data entry (LSB) [Bn, 26, vv] (control change#6 and 38 ) (mm, vv: upper and lower bytes of the value,together expressing a range of 16,384 steps) to set the value.

Dit gedeelte snap ik denk ik wel. Ik snap alleen niet hoe ik de mm's en vv's uit de midi implementation moet lezen.

zie: korg emx midi implementation

is er iemand die dit wel snapt en mij een duwtje in de goede richting zou kunnnen geven?

Bij voorbaat dank!
 
Op mijn website vind je een gratis tool waarmee dit wel duidelijk wordt (met de voorbeelden voor MU128]..
MIDI Connect Check :
http://www.vdvb.be/audiocollage/Data/Linke_Pagina.htm
Bvb :
Channel 1 Controller 99 Value 63
Channel 1 Controller 98 Value 62
Channel 1 Controller 6 Value 26

Laat maar horen hoe het gaat.

(P.s. op welke blz in die handleiding staat jou voorbeeld ?)
 
Hey audiocollage!

bedankt voor je reactie...super handig programmatje en stukken duidelijker dan midiox!

dat voorbeeld van mij staat op pagina 85 van deze
manual.

het is mij al een heel stuk duidelijker geworden!

kun jij uit de midi implementation aflezen of het mogelijk is de interne sequencer van de emx in te stellen dmv NRPN?

het lukt mij nog niet helemaal precies om dat er uit te halen.

voor de synth parts staat het volgens mij op pagina 12 van de implementation.
probleem is dat hij geen NRPN uitstuurt als ik iets in de sequencer zet.

iig erg bedankt! :halleluja
 
...
kun jij uit de midi implementation aflezen of het mogelijk is de interne sequencer van de emx in te stellen dmv NRPN?
Ik heb zelf geen EMX en dus laat ik dat uitzoeken aan anderen ...
Als EMX gebruikers je even verder willen helpen, kunnen ze met die tool heel eenvoudig de benodigde codes aanmaken (en wordt het voor iedereen bruikbaar).
 
Wat ik nog vergeten ben je te vertellen :
Veel van de waarden worden in die tabellen beschreven als hexadecimale waarden.
Die moet je dus omzetten naar decimale waarden voor de CC-nummers bvb.
Hex = 63 wordt decimaal = 99
Hex = 62 wordt decimaal = 98
Enz...
Je kan die omzetting ook met het MS rekenmachientje doen of tabel opzoeken op www.
De decimale waarden gaan normaal maximaal tot 255 voor MIDI en sysex (FF = 255).
 
bedankt voor alle info! Ik ben nu al een eind op weg, ben dr nog niet helemaal maar dat komt wel!
 
Back
Top