Mijn Tracks - Feedback gevraagd

nielshermans

Ingeburgerd
Lid sinds
19 september 2011
Berichten
25
Locatie
Breda
Hallo allemaal,

Om mijn Synthforum avontuur te beginnen plaats ik hier mijn soundcloud tracks.
Ik zou graag eens feedback ontvangen op de muziek en techniek en wat ik in mijn huidige en volgende tracks zou kunnen verbeteren.

Ze staan van nieuw naar oud:

Decaf Rush


Tape This! (expiriment met plakband)


Whooper Sue


Feel Jam



Ik ben benieuwd! en alvast bedankt!

Greetz!
 
ok ff de eerste twee dan.

1: klinkt lekker hoor. maar die lead heeft echt wat variatie nodig!

2: props voor de creativiteit! maar die kick... diepe 808 wil ik hierbij horen!

zo nu verder met de rest luisteren.
 
en deel twee:

Whooper sue: leuk, zelfde sound als je decaf rush. ook het zelfde probleem, je herhaalt de boel net wat te lang achter elkaar waardoor je mijn aandacht verliest.

Feel jam: ineens heel wat anders! ik mis een vocal! dit vraagt om een lome diepe stem. instrumnetaal vind ik hem wat eentonig, dan moet je echt los gaan met edits, effectjes. laat de boel eens helemaal ontsporen en pak hem dan weer op etc.

conclusie: meer variatie

overigens heb je wel een fijne reverb gebruikt. welke is dat?
 
Bedankt voor de reactie,

Het probleem met de variatie loop ik vaker tegenaan. Vaak heb ik dan wat sounds bij elkaar gevonden die vet zijn. Krijg ik er een behoorlijk deel van de track uit en heb ik gewoonweg geen idee meer wat ik er mee moet.

De reverb die ik heb gebruikt is volgens mij gewoon de standaard fruity reverb in fruityloops.
 
Bedankt voor de reactie,

Het probleem met de variatie loop ik vaker tegenaan. Vaak heb ik dan wat sounds bij elkaar gevonden die vet zijn. Krijg ik er een behoorlijk deel van de track uit en heb ik gewoonweg geen idee meer wat ik er mee moet.

De reverb die ik heb gebruikt is volgens mij gewoon de standaard fruity reverb in fruityloops.


Muziek maken is meer dan alleen een loop gebruiken :) de computer maakt zelf geen muziek dit moet je zelf maken .
 
neeem je loop en ga daar eens mee spelen, gewoon variaties maken. gebruik die als puzzlestukjes om je track verder uit te werken, misschien kom je zo verder. of haal je loop er een paar maten uit en verzin daarvoor een andere loop met een andere synth dan kom je vast en zeker verder!
 
Die feel jam is wel relax. Een mooie string erbij zo af en toe geeft ook veel variatie. In in die pingel lead ding zou jeop een gegeve nmoment ook nog wat variatie in aan kunnen brengen. Of kijk eens hoe het klinkt als je 'm een stukje omlaag pitched. Met een housebeatje eronder zou het ook niet verkeerd klinken, of even een stukje als variatie.
 
Laatst gewijzigd:
Variatie wordt zwaar overschat want ik eet al jaren kaas op mijn brood en het smaakt me nog prima! :D
 
Back
Top