Midi-keyboard vraag voor mede-Roland Fantom X gebruikers !

CJ75

Using keys to open doors
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
431
Locatie
Tussen Den Haag en Leiden :-)
Hi allemaal,

(en dan specifiek Fantom X gebruikers, maar wie kan helpen is sowieso welkom :) )


Als Fantom-X gebruikers kennen wij het MIDI-euvel bij het via midi aansturen vanaf een extern midi-keyboard, en dan vooral wat betreft het aansturen van splits.

Via een vrij omslachtige weg kun je dus uiteindelijk wel vanaf een extern midi-keyboard op zich wel geprogrammeerde splits van je Fantom X bedienen,

Deze omslachtige weg kan vrij demotiverend werken als het gaat om workflow die daarmee gemoeid is, en daarom een vraag over de longboard/shortboard series midi-keyboards van EMU.

Ik lees op de specificaties: ' EMU LONGboard 61 - USB master keyboard/synthesizer with 61-key velocity sensitive keyboard with aftertouch, user-definable split keyboard (for playing two sounds at once), '

Die vetgedrukte zin, zou dat nou echt betekenen dat de split-besturing dan dus WEL gewoon simpel gaat, gewoon 2 verschillende midi-kanalen per Fantom X split-part instellen en lekker aan de slag ?

Iemand heel toevallig ervaring met die EMU short-/longboard series i.c.m. Fantom X ?

Ik vraag dit omdat ik op de Roland Forumclan site ook na best lange tijd nog geen antwoord heb, maar wellicht weet iemand het hier wel. Als ik daarmee kan voorkomen dat ik het met mijn Fantom X in een muziekzaak wellicht uitprobeer, dan is dat fijn. (Ha ben daar niet te beroerd voor, maar als ik het antwoord hier al kan krijgen is dat toch ook heel mooi lang leve Synthforum)

Hopelijk is de situatie die ik hierboven beschrijf helder (voor mede X-gebruikers) en anders hoor ik het wel. Dank alvast mocht je me verder kunnen helpen.:okdan:

CJ 8)
 
Back
Top