Welke van de 2 ?

Ja zo denk ik er dus ook over. Ik vind dat je een midi keyboard op iedere synth module of wat dan ook moet kunnen aansluiten zonder dat je er een computer bij nodig hebt.

+1

Maar ik vind dat 't tegenwoordig gewoon standaard EN MIDI EN USB op moet zitten.
 


Zo eentje is zwaar over budget , ik startte het topic met de vraag welke van die 2 keyboards ... ondertussen is het budget gegroeid en ga ik er eentje van Behringer kopen, maar die ligt nog altijd veel onder de prijs van zo'n mpk49 :)


Of een yamaha kx49?

Er staat er eentje te koop op dit forum:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=148246



Krautsjo had me zelf al gecontacteerd maar ik heb toch beslist een nieuw keyboardje te kopen. Heb soms toch liefst nieuw materiaal dat wat compacter is ook, iets moderner uitzicht etc... De prijs enz is aantrekkelijk maar aangezien ik nu wat meer kan spenden koop ik ineens iets nieuws.


Topic mag dicht ! thx :doei:
 
Weet je echt zeker dat je een behringer wil daarvoor? Doe dat vooral niet als je het neit zelf gevoeld hebt .
Mijn ervaring met behringer is dat het het meeste van hun echt "el cheapo" aanvoelt. En ik verwacht ook niets anders, want het enige wat ze doen is materiaal kopieren van andere producenten...

En voor de prijs moet je het niet laten, ik zal je laten zien waarom:
- http://www.thomann.de/be/behringer_ucontrol_umx_490.htm
- http://www.thomann.de/nl/maudio_oxygen_49_3rd_gen.htm

Die onderste m-audio heb ik staan thuis, (alleen wel de 61 toetsen versie), en is voor dit geld echt super goed gewoon.
En stel, je wilt ooit iets anders, ik heb al een paar gevraagd meldingen hier gezien opt forum die zo'n oxygen zoeken, de behringer daarentegen...

Ik ben benieuwd met wat je gaat thuiskomen, maar vertel me aub dat je ze eerst gevoeld heb.
 
Ik heb ze niet eerst gevoeld. Dat was ook niet mogelijk aangezien het product via een winkel bestelt is, zo gaat het nu eenmaal met producten dat niet in stock zijn.

Wat ik wel heb gedaan is een hele hoop research. Veel recensies en reviews gecheckt, om te zien wat mensen (beginners, maar evengoed mensen met veel verstand er van) er van vonden...
En al die mensen waren het unaniem eens met elkaar: het is kwaliteit. De toetsen voelen erg goed aan met een gemiddeld gewicht, niets plastic'erig maar ook niet zo zwaar als een piano. De bouw van het toestel is volgens iedereen ook erg stevig.
Het enige minpuntje dat ik kon vinden was dat sommige mensen niet voor de rode kleur waren (ik WEL) en dat enkelen vonden dat het mod wheel een beetje zwaar aanvoelde , maar daar moest je blijkbaar gewoon aan wennen...

dat alles + het feit dat ik niets al te duur nodig heb eigelijk... en gewoon maar iets zoek om wat deuntjes in te spelen en wie weet .. als het ooit zo is dat ik iets beter nodig heb, verkoop ik dit keyboard gewoon en dan gooi ik er wel wat meer geld nog tegenaan voor iets wat nog veel beter is.

Maar voorlopig ben ik dus vrij zeker dat ik de juiste keuze hebt gemaakt, en allesbehalve teleurgesteld zal zijn (het is ook mijn eerste keyboard)

En hij is al bestelt dus no way back :D

grts!
 
Back
Top