Nieuwe nederlandse softsynth

Rhino

Ingeburgerd
Lid sinds
1 juni 2003
Berichten
29
Locatie
Hilversum
Hoi!

Ik hoop dat mensen deze thread niet opvatten als spam ofzo, maar ik wilde graag jullie attenderen op een softsynth die ik in elkaar heb zitten typen.

Het is geschreven voor de PocketPC. Het was dan ook bedoeld als een soort composer voor als je je mateloos verveeld in immer vertraagde treinen. Het bevat een soft synth, een sequencer en een sample editor.

Anyway, degene die geen PocketPC tot hun beschiking hebben maar wel windows XP kunnen de PC versie testen.

ohja, de url natuurlijk. de PC versie (ook de PocketPC versies) is te vinden op http://www.finished.nl

ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden als die hard softsynth fans.


groeten en alvast bedankt!

Reinier
 
[klok horen luiden ..] is de sofsynth XScale optimized ?
 
Ziet er koel uit! Eindelijk een fatsoenlijk argument om een PocketPC PDA aan te schaffen ipv een Palm 8o)
 
Nou een paar antwoorden:

Xscale optimized => hij is niet xscale optimized. De Arm versie werkt gewoon op een XScale processor en dan is 'ie nog steeds een fator 2-3 keer zo snel. Ik werk nog met de oude (gratis) ontwikkel omgeving en toen bestond xscale nog niet...vandaar ;^)

Komt ie ook voor Palm os? Tsja, ik heb geen idee hoe iets te maken voor Palm-os, en ik heb geen Palm. Als dit een klein succesje wordt dan is het misschien een idee. Mocht het aanslaan bij 3 muziekfreaks dan denk ik dat dit alle tijd is die erin gestoken wordt ;)

is er ook andere software? Nou er is wel wat andere software, maar het meeste is super elementair, klinkt brak, en kan net aan 1 of 2 kanalen laten horen voordat de PocketPC tot stilstand komt. De meeste mensen hebben gewoon hun Windows code overgezet en even vergeten dat zo'n PocketPC toch wel ietsje trager is. De PocketPC kan bijvoorbeeld geen floatingpoint berekeningen aan, dus als je geluidsengine daar heftig gebruik van maakt houdt het snel op.
check handango.com of pocketgear.com eens voor de andere muzieksoftware welke er is.
 
Handheld softsynth..hier verkrijgbaar..:

Handheld softsynth..hier verkrijgbaar..:

Hoewel ik softsynths haat :duivels:

Heb ik hier een link naar de site van een vriend van mij die een handheld softsynth heeft ontwikkeld :
leuk voor in de trein..:

www.klaar.com

(dit is geen grap maar een echt URL...)
 
Hey... cool.. die ga ik zo ff op m'n pocket PC gooien!
 
Een van de meest complete software oplossingen voor de PocketPC is Griff Pocket Studio. Dit is een... ach laat de producent het zelf maar zeggen:

Griff is a revolutionary new music sequencer for PocketPC's. Griff includes a Sequencer, a Sampler, Instruments, Effects, Plugins.

Everything you need to get creative anytime, anyplace, anywhere.

http://www.planetgriff.com/
 
Ik had het hele Griff nog nooit gezien :)

ziet er best goed uit... ik ga er vanavond eens mee spelen.


Gelukkig is het een stukkie duurder, vooral als je alle plugins erbij wilt hebben! ;)

magoed, afgezien van deze tool is er geloof ik niet zoveel..(magoed ik heb het wel vaker mis) :D
 
Syntrax for PocketPC

Syntrax for PocketPC

pocket.jpg


"It has all the modern musician wants when away from the studio! A sequencer, sound synthesis and sample editor all wrapped up in a nice little package!

Never again will you be bored in the train, never again will you whistle that tune and be not able to write it down. Mobile composing is here!

Syntrax for PocketPC

Upto 8 stereo audio channels simultaneously (previously only 6)
Playback of samples with bi-directional looping support
Realtime sound synthesis with 15 sound generation effects
Realtime effects like filters, morphs and echoes
A built in small sample editor
A full featured sequencer
Dynamic playback options (songspeed, groove, muting etc..)
Realtime instrument parameter changing
A shitload of preset songs and sounds for you to start working with
User adjustable sound quality for slower PocketPC's

New Features:

Memory card support
An improved graphical user interface (knobs and dials)
An enormous speed gain. The sound engine and GUI have been hugely improved in speed.
Loads of small improvements users have emailed
A new name: "Syntrax" (instead of Jaytrax) "


Meer screenshots, info en een downloadable demo (voor Pocket en Desktop PC) op: http://www.klaar.com/products.htm


R.
 
Back
Top