leuke warm delaypedaalke voor mijn NE3

gracetunes

Nieuwkomer
Lid sinds
5 februari 2011
Berichten
20
Hallo,

we hebben in ons groepje een (lees, 1) reggae-achtig nummer in onze set. tot hiertoe heb ik dat altijd wat opgeluisterd met wat van die typische reggaesamples uit mijn comp via een midicontroller. Ik heb geen zin meer om voor 1 nr mijn comp/midi-controller on stage mee te pakken en ben dus op zoek naar een alternatief. Ik dacht aan een leuk delay pedaaltje. Eéntje dat zowel een gewone mooie warme delay geeft en ook van die spacy loop effecten heeft. De delay moet wel goed en accuraat kunnen afgesteld worden en makkelijk hanteerbaar zijn on stage. Liefst (maar niet perse) met verschillende standen waartussen ik snel kan switchen. Momenteel werk ik met een BOSS GT-6 gitaareffectenbak, maar ik ben niet content van het geluid. Liefst heb ik iets dat kwa geluidskwaliteit echt iets bijbrengt. Dus liever meer geld voor minder mogelijkheden als het maar een authentiek geluid is

iemand een idee? mag een paar 100 euro kosten (max 3-400?)

mijn setting :

NE3
Neo instruments ventilator
A&H Zed10FX mixer
2 X QSCK12

dank!
 
Strymon El Capistan! 300 euro nieuw, en een van de beste tape echo sims die je op dit moment kan vinden, erg veel instelmogelijkheden, en lekker compact.
 
memory man with hazarai?
niet zo veel karakter als de mem man deluxe, maar wel erg bruikbaar en een looper
 
Ik stem ook voor de DD-20 of RE-20; beide zijn tweedehands voor 150 indien niet minder te vinden. Ik heb een lichte voorkeur vood de DD-20: klinkt goed genoeg en is wat makkelijker instelbaar en heeft een looper.
 
Ik vind zelf de Line 6 echo pro goed.
Werkt super makkelijk, meerdere delay emulaties, zit looper in, bmp instelbaar of tappen, klinkt strak...
Heb in de studio genoeg delays en deze is toch wel mijn lieverd....

Nieuw niet meer te koop 2de hands voor rond de 275>350 te vinden.

268670.jpg
 
De boss DD-20 is een goed apparaat. van mij +1 dus

4+manual dus 5 presets

goede all rounder en warm als je dat wil.

Nadeel.. geen midi sync
 
vandaag de "strymon el capistan" besteld. Eens kijken hoe ver die mij brengt

thanx voor de vele reacties!
 
sja,

das dan de volgende. ergens beginnen. uiteindelijk droom ik toch van een echte roland space echo. RE-201 of zo. Eerst nog wat sparen...

J
 
Back
Top