Verborgen boodschappen in songs

Origineel geplaatst door synthiaks
OT:
Ik hoor er dus helemaal niks van :confused: IK heb alle cd's van deze band en k denk niet dat ze omgekeerde teksten nodig hebben omdat de gewone teksten al genoeg zeggen:D

Typisch. Ik heb het uit de videoclip gevist. Ik zal es het nummer downloaden en reversen. Als ik het vind, post ik het ;)

Ontopic:

Ik zou een drumloop maken, deze reversen en door een vocoder (plugin) trekken en mijn dubieuze boodschappen inspreken. Daarna weer omkeren en voila, een superleip loopje met een dubbele bodem :D

-C-
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Natuurlijk zijn er bands geweest die omgekeerde geluidsopamen gebruikten (zoals de Beatles), maar dat is dan ook altijd duidelijk hoorbaar. Dat er teksten die men achterstevoren moet afluisteren om satanische boodschappen te horen is allemaal onzin.

nah ik zou zeggen zoek je beatle lp's maar op en begin met draaien...

en dat over die blauwe pil > wehehe had je toch maar de rode genomen... :p

hoe ze het doen is mij idd ook een raadsel. Maar vergeet niet dat de boodschappen vaag zijn. Neem number 9 weer eens als voorbeeld, dat word dan turn me on deadman... :S number9 is gewoon gesampled van de bingo zeg maar. dat moet wel heel toevallig geweest zijn. MAar de beatles hebben stukken idd achterste voren maar die normaal niet veel bijzondes zijn...

over die hoezen> idd sgt pepper maar ook magical mistery tour, abbey road, let it be en the white album bevatten leuke afbeeldingen met raadseltjes... ik zal wel eens wat in elkaar knutselen voor de mensen die het leuk vinden.
 
from Paul McCartney himself:

 
ik stop soms ook wel geheime teksten in m'n platen, maar die zijn meestal anders 'gecodeerd' bijv. dat je het ziet als je het nummer spectraal bekijkt.
 
Origineel geplaatst door Ophidian
ik stop soms ook wel geheime teksten in m'n platen, maar die zijn meestal anders 'gecodeerd' bijv. dat je het ziet als je het nummer spectraal bekijkt.

Cool!...kun je een paar voorbeelden geven, dan kan ik je muziek eens van een spectrale manier bekijken... ;)
 
Origineel geplaatst door Ophidian
ik stop soms ook wel geheime teksten in m'n platen, maar die zijn meestal anders 'gecodeerd' bijv. dat je het ziet als je het nummer spectraal bekijkt.
Aphex Twin heeft ook al dergelijke geintjes uitgehaald. Ziet er erg leuk uit! :)

Nog een geheime boodschap: Dark Raver & Vince - Intelligent Hardcore
Het lijkt onzin wat ze uitkramen, maar als je de plaat achteruit draait en je luistert goed, dan hoor je de tekst 'Amsterdamse gabbers, housen als de beste!'
(met dank aan The_What op Fok voor de tip :) ).
 
het enige wat ringo op de voorkant van elke beatle plaat deed was dat ringo appel betekent in het japans en hun label daar weer naar vernoemd was.

semi-ontopic:
Paul McCartney: "Rumors of my death have been greatly exaggerated. However, if I was dead, I'm sure I'd be the last to know."
 
Ik heb op zo'n functie op mijn sampler zitten waardoor je de sample kan omdraaien. Erg leuk, maar je moet er wel een bak effecten en filters over heen gooien om het enigzins ergens naar te laten klinken.

volgens mij hadden de Darkraver en Vince dat ook gedaan in het nummer Intelligent Hardcore.
 
Origineel geplaatst door MSXUser
Aphex Twin heeft ook al dergelijke geintjes uitgehaald. Ziet er erg leuk uit! :)

Nog een geheime boodschap: Dark Raver & Vince - Intelligent Hardcore
Het lijkt onzin wat ze uitkramen, maar als je de plaat achteruit draait en je luistert goed, dan hoor je de tekst 'Amsterdamse gabbers, housen als de beste!'
(met dank aan The_What op Fok voor de tip :) ).

Denk je nou echt dat een Helmonder dat op zijn plaat gaat zetten???

DENK!!!
 
Origineel geplaatst door bikkel
Denk je nou echt dat een Helmonder dat op zijn plaat gaat zetten???

DENK!!!

Tja, da's een goeie, ff 'n :koffie:
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
Leuk dat we de hele waslijst te zien krijgen van wie en hoe en wat...
Maar lees de threadstarter ff goed: Ik wil weten HOE en of het misschien iets is wat je alleen maar hoort en er niet is.

Tlijkt me dat je ten eerste gewoon een sooi crap gaat zitten inspreken.... je reversed dit...en gaat dan zitten luisteren tot er iets in zit wat maar een beetje lijkt op teksten waar je wat aan hebt ;) (Wieweet hoor je nog wat geesten meekleppen als je de lege stukjes flink versterkt :D) Je verbasterd dat weer een beetje naar een tekst die je dan uiteindelijk in je song inzingt en verbloemt de zang nog een beetje met je muziekproductie zodat je de normaal niet hoorbare H's of K's etc kan weglaten!!

Dat zalt toch moeten doen volgens mij!
 
Heel vroeger heb ik ooit een bandje gehad van een of andere reli-fanaat, die een hele berg van dit soort dingen achter elkaar had gezet. Stichting Moria ofzo, het bandje is helaas in een van de verhuizingen verdwenen. Erg jammer.

Dat bandje had als doel om elektronica als televisies en radio's uit huizen te weren (want een instrument van satan etc.) maar ik zou m'n linkerarm geven (bij wijze van spreke) om het teepje weer te hebben. Gouden samples... ;)

Hoe dan ook, een van de voorbeelden op dat bandje dat ik me nog herinner is Queens "Another One Bites The Dust", als je die zin omdraait krijg je (aldus die Moria gasten) "Start To Smoke Marihuana".

Ik heb het even uitgeprobeerd:

http://l-rs.org/ra/bites_reverse.asf

Ja, okee... je *kunt* het er in horen. Maar dat was ook gelijk de psychologie van dat teepje, ze zeiden eerst wat je ging horen en speelden het toen voor.

Heel soms, door een combinatie van compressor/limiter en galm die mekaar lekker in de weg zitten, hoor ik soms nog wel eens dingen in eigen tracks die ik er niet in heb gestopt. Erg koel. Maar opzettelijk heb ik nog nooit boodschappen in tracks verwerkt.

Wel eens geexperimenteerd door een tekst omgekeerd uit te schrijven, en deze dan in te spreken. Als je dat opneemt en vervolgens weer omdraait krijg je dus een min of meer verstaanbare tekst, maar "iets" klopt niet. :) Want je luistert naar je eigen stem in reverse... en tóch verstaanbaar.

Ook een heel geinig effectje.

Grtz,
Lars.
 
Wel eens geexperimenteerd door een tekst omgekeerd uit te schrijven, en deze dan in te spreken. Als je dat opneemt en vervolgens weer omdraait krijg je dus een min of meer verstaanbare tekst, maar "iets" klopt niet. :) Want je luistert naar je eigen stem in reverse... en tóch verstaanbaar.

Ook een heel geinig effectje.

dít principe plus een paar biertjes heeft mij en een paar maten een hilarische avond bezorgd :D
 
Origineel geplaatst door bikkel
Denk je nou echt dat een Helmonder dat op zijn plaat gaat zetten???

DENK!!!
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
 
K3 :kont: : Met Oma's aan de top, kan feesten niet meer op - WorDt - zgmljklzzzijfdl massah mooard klraaahpliaalluidh tofffhaihz - ofzo
 
Laten we led zeppelin niet vergeten..stairway to heaven ook zon rekeissalk!
 
Niet heel erg verborgen en ook gewoon opzettelijk, in Perfect Sense part I van Roger Waters:

"Julia, however, in the light and visions of the issues of Stanley, we have changed our minds. We have decided to include a backward message, Stanley, for you and all the other book burners."
 
Wel eens geexperimenteerd door een tekst omgekeerd uit te schrijven, en deze dan in te spreken. Als je dat opneemt en vervolgens weer omdraait krijg je dus een min of meer verstaanbare tekst, maar "iets" klopt niet. :) Want je luistert naar je eigen stem in reverse... en tóch verstaanbaar.

Ja ik heb een avond grote lol gehad door eerst iets in te spreken, dat te reversen...proberen na te zeggen en dat dan weer reversen...erg nice!
 
Back
Top