Verborgen boodschappen in songs

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
Je kent het wel.
Je draait een stukje vinyl tegen de klok in en je hoort: Paul's Dead, yeah! Really, Really Dead. ( Beatles: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band )
En zo heb je er nog wel een aantal.
Led Zeppelin - Stairway to Heaven ( My sweet Satan, join us )
En Prince, Judas Priest, Public Enemy, noem ze maar op.

ik dacht in de song van forumlid Pjort G, de Entertainer ook iets te horen. :duivels: ( zie Stijl die je anders nooit durft te maken thread )

Mijn vraag: hoe doe je dit?
Ik heb dat van de Beatles gehoord en tja, je hoort het idd, of hoor je het omdat je het WILT horen.
Want als je de plaat nomaal afspeelt, dan hoor je niets in de plaat wat er niet in thuishoort zeg maar.

En hebben SF-ers dit al ooit een gedaan? ( owjee, ik voel een contest opkomen :) )
 
Ik ken een hoop bands waarvoor je de laat gewoon kunt draaien voor de duivelse boodschappen.

Maar hier nog eentje: God of Emptiness van Morbid Angel. Als je het stuk je "Flesh, and the crown is falling (k)" achteruit draait dan hoor je dus kill yourself.

Ik had een oude video 2000 VCR waarmee je op dezelfde snelheid achteruit kon spelen (mét geluid) en op het moment dat ik deze clip achteruit draaide en je op dit punt aangeland bent, dan kijkt de zanger heel vals de camera in, terwijl hij bij vooruit spelen juist van de camera weg keek. Opzet?

Maar voor zover mijn 5 €cent..

-C-
 
ow dat van die beatles. Ik vind dat number 9 in revolution zo raar. Als je dat adn 8eruit speelt dan krijg je turn me on dead man... en naja beatles zijn daar idd heel vaag mee geweest. Al die gare bewijzen etc. Beatles hebben zo veel rare dingen...

Maar hoe je het doet. Tja het lijkt me dat je wat verzint en dat je daar dan mee gaat expirimenteren.

<betweter>
Dat in sgt. pepper is niet 8eruit spelen, je hoort het gewoon als je het vooruit speelt ;)
Tussen blackbird en het nummer ervoor daar zit een boodschap die je 8eruit moet draaien... en op revolution 9 zit dat number 9 wat je moet omdraaien.

en naja wie de rest wil weten pb't maar... heb dit ooit op school gehad en heb toen zelf nog wat research gepleegt. die video's zijn ook leuk trouwens :) OPD :P

</betweter>
 
waar kan ik meer van die beatle-info vinden?

als je die nummers nu sampeld, lijkt me dan makkelijker om het rustig achteruit te bestuderen, offe hoor je het dan n iet?
 
Origineel geplaatst door paol
waar kan ik meer van die beatle-info vinden?

als je die nummers nu sampeld, lijkt me dan makkelijker om het rustig achteruit te bestuderen, offe hoor je het dan n iet?

geen idee man maar ik heb het op school gehad. Was naar aanleiding van een radio show. Daar werd alles al gesampled en je kon alles horen etc. Maar tis niet alleen het geluid bij de beatles, ook de platen staan vol met van die geheime dingetjes... Mocht je willen dan kan ik wel het een en ander voor je op papier zetten in word en dat sturen...
 
Toen ik nog jonger was, en m'n eerste thunderdome kocht, toen ben ik door een soort van e.o. extremist of wat dan ook aangesproken. Ze probeerde me wijs te maken dat er boodschappen van de duivel enzo op stonden, jaaaaaaahh echt wel 8o) >:| :kont: .

Trouwens, er waren toch ook nog een aantal dingen met de hoes van sergeant pepper die ook o.a. met ringo te maken hebben?

Verder weet ik ff geen goed voorbeeld van muziek met verborgen boodschappen eigenlijk, misschien schiet me nog wat te binnen...
 
Ik heb eens een reportage gezien geloof ik van een harde christelijke kring in amerika die zich concentreerde op het
vinden van "satanische boodschappen" in platen door ze achteruit te draaien. Misschien hebben die mensen
wel een website? *D

ps: ben te tam om nu te zoeken, tis nog ochtend voor mij...
 
Dit is ook lachuh zeg :D


AMD motherboard plays satanic messages when power is reversed
SiliconTrench, CA - After numerous hardware sites reported musical notes appearing on AMD's ClawHammer 'Solo' motherboard, Religiontech's test labs claim that AMD's latest board will play messages expressing reverence for lord satan if you forcibly plug the atx power connector in backwards. Religiontech's creator, IM!AZEALOT, gave us this exclusive interview:

Afroman: "So run this shit by me again?"
IM!AZEALOT: "Everyone has known for years that AMD was created by the devil. They always try to undercut the prices of major corporations - which means they are communist. And they try turn our children into killers by making violent computer games run even faster."
Afroman: "How does the motherboard do this exactly?"
IM!AZEALOT: "I've been playing records backwards for years, trying to convince people that bands like Hanson are devil worshippers. But then one day I tried to do it with this new motherboard by wiring the power in backwards. It's no happy Intel jingle I tell you!"
Afroman: "And the messages?"
IM!AZEALOT: "Amidst the sputtering and smoking you can clearly make out the words, "Klatu Verata Niktu". I think that speaks for itself. Finally the sceptics will have to acknowledge AMD's true intentions!"
Afroman: "Thank you very much for your time."

In related news, early reports indicate that AMD's motherboard for the MCHammer cpu will replace the POST beep error codes with Pantera MP3s played directly from the bios chip.


Maar of het ook echt waar is?

Je zal trouwens maar bij "religiontech" werken zeg, moeten zeker eerst alle onderdelen gezegend worden ofzo, weirdos.
 
ik denk dat Boards of Canada heel sterk is in dit soort zaken.
hun tracks zitten vol van die dingen.

greets isnieZot
 
OT:


Origineel geplaatst door C738
Maar hier nog eentje: God of Emptiness van Morbid Angel. Als je het stuk je "Flesh, and the crown is falling (k)" achteruit draait dan hoor je dus kill yourself.

Ik hoor er dus helemaal niks van :confused: IK heb alle cd's van deze band en k denk niet dat ze omgekeerde teksten nodig hebben omdat de gewone teksten al genoeg zeggen:D

Om op Bam bams vraag terug te komen. Ik ben bang dat wij vaak dingen horen die er niet zijn, Natuurlijk zijn er bands en artiesten die wel gebruik maken van omgekeerde teksten en geheime boodschappen maar ik ben van mening dat we het meeste horen omdat we het willen horen.


Ik heb queen, led zeppelin en andere bands wel eens omgedraait en hoorde geen flikker. Als je vooraf een tekst van iemand krijgt en je gaat er dan naar zoeken is de kans groot dat je iets hoort wat er op lijkt. Zo denk ik erover:D
 
bestaat er geen algoritme die in een stuk muziek iets omgekeerds erbij flipt zonder dat het opvalt als je het gewoon draait? en anders achterstevoren iets opnemen en er tussen zetten of zo? kweenie of er echt een methode bestaat.
of het zou moeten zijn dat je een lijst maakt van wat omgekeerde klanken/alfabet doet, en dan op die manier
een tekst construeert die zinnig is in twee richtingen. lijkt me beeste moeilijk.

is degelijke muziek maken eigenlijk nog zo nie moeilijk genoeg? :)

misschien moeten we eens iets proberen maken, als je het omgekeerd speelt, dat er
iemand roept "take the blue pill!! thake the blue pill!!" *D

lol.

greetz

cloudy
 
tsja...

Is het niet gewoon ook kansberekening?
Van de miljoenen nummers die de afgelopen - pak em beet -
60 jaar zijn opgenomen, zullen er heus wel een hele hoop zijn
waarbij je toevallig "verborgen teksten" hoort als je de plaat
achterstevoren afspeelt...

Maar goed stel dat je zoiets zou willen maken: wat ik zou doen is
de "hidden message" inspreken op enkele verschillende manieren,
vervolgens deze omdraaien en luisteren of je er ook een zinnig stukje
tekst van kan maken. Dat weer opnemen, omkeren en controleren
of het nog klopt. Volgens mij kan je daar na een tijdje prutsen wel
wat ervaring in krijgen....
 
het was volgens mij wel DE marketing truuk zoveel jaren geleden om iets achterstevoren op je plaat te zetten,en dan een buzz creeeren dat er satainshe texten in zitten..........dat publiek was daar toen nogal gevoelig voor.
 
Natuurlijk zijn er bands geweest die omgekeerde geluidsopamen gebruikten (zoals de Beatles), maar dat is dan ook altijd duidelijk hoorbaar. Dat er teksten die men achterstevoren moet afluisteren om satanische boodschappen te horen is allemaal onzin.
 
'I buried Paul.'
:biertje:

Ook n leuk id:
ipv die f*cking spinners** verborgen songs in boodschappen ! **

oh maar on topic: ya, ik zal weer es wat brouwen:frons:
 
Laatst gewijzigd:
verborgen boodschappen in songs?

nee sno saak tem netag,eewt nesslf klem,..wo, sla ej hcot ni ed truub tneb ej nad kjileget neve nee ejkap oroblram negnerbeem?
 
Back
Top