• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Ensoniq MR61

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
In zeer goede staat, met goed werkende disk drive en rotary controllers.
Een prachtige synthesizer en muziekinstrument, niet alleen door de goede, expressieve geluiden en effecten die erin zitten, maar ook vanwege de intuïtieve bediening. Er zit een 16-sporen sequencer in, en als beste feature - zou elke synth moeten hebben! - de “Idea Pad”, die alles wat je speelt opneemt. Als je dus een beetje aan het jammen bent, kan je dit altijd terugluisteren en als je dat wilt naar de sequencer sturen.

Ik vind de MR een geweldige compositie- en improvisatietool; je kan er supersnel ideeën op uitwerken - ook door die Idea Pad - zonder dat je je computer of MPC hoeft op te starten of bij de hand te hebben. Als ik een vakantiehuis o.i.d. had gehad, had ik hem daar neergezet! :-) De MR is echt voor songwriters gemaakt.

Ik lever er de diskette MRD-1 ( http://www.syntaur.com/mrd1list.html ) van Syntaur bij, evenals alle overige disks die bij de machine horen (MRD-100, kopie op nieuwe diskettes). Verder heb ik nog een hele folder met de Unisyn editor en allerlei patches die ik heb verzameld op CD.

Gaat met tegenzin weg omdat ik ook een ZR-76 heb en met de MR niets meer doe. Ik vind de MR eigenlijk een ‘leuker’ instrument dan de ZR (daar is alles wat ‘serieuzer’ - bijv. geen geinige smileys onder de draaiknoppen) maar ik kan ze niet allebei gebruiken. Deze MR heb ik zelf uit Oostenrijk laten komen!

Specs:
Laatste versie van het OS (2.11)
64 stemmig polyfoon
16 stemmig multitimbraal
Veel drumkits
Makkelijk layeren/splitten van sounds
Geluiden kunnen ook van de “transwaves” gebruik maken
Effectsengine van de DP-4
4 uitgangen (main + aux)
2 footswitch aansluitingen voor 4 footswitches
1 expression aansluiting
MIDI In/Out/Thru
Keyboard met channel aftertouch
Disk-drive (MS-DOS/Windows compatible voor maken van back-ups)

Ensoniq MR/ZR Archive:
http://www.fumph.com/?page_id=4

Test in Sound On Sound:
http://www.soundonsound.com/sos/1996_articles/nov96/ensoniqmr76.html

Geluidsvoorbeelden en run-through van de MR-61 - mooie Amerikaanse sound, weer eens wat anders dan Roland!



Met powerkabel, Duitse (!) uitgeprinte handleiding (Engelse op PDF), MRD-1 en MRD-100 diskette.

Te bespelen/beluisteren en op te halen in Haarlem.
Ik verzend hem niet. Evt. kan ik hem, mits niet te ver weg, komen brengen tegen vergoeding.

Prijs: 395 euro

 

Attachments

  • IMG_1910_DxO1024.jpg
    IMG_1910_DxO1024.jpg
    62 KB · Bekeken: 112
  • IMG_1911_DxO1024.jpg
    IMG_1911_DxO1024.jpg
    57,8 KB · Bekeken: 93
  • IMG_1908_DxO1024.jpg
    IMG_1908_DxO1024.jpg
    68,7 KB · Bekeken: 90
  • IMG_1913_DxO1024.jpg
    IMG_1913_DxO1024.jpg
    44 KB · Bekeken: 91
  • IMG_1909_DxO1024.jpg
    IMG_1909_DxO1024.jpg
    54,8 KB · Bekeken: 97
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top