Berichten van vandaag personaliseren

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.636
Is het mogelijk evt via een mod voor vbulletin om 'berichten van vandaag' te personaliseren?

Er staan de laatste tijd zo vreselijk veel 'te koop en te koop gevraagd' advertenties in verhouding tot de andere berichten dat ik steeds vaker de voorpagina gebruik om de laatste berichten te chekken. Maar helaas staan hier niet alle subfora tussen, dus het blijft een beetje behelpen.

In ieder geval vind ik het overzicht van de berichten van vandaag steeds minder interessant worden omdat meer dan de helft advertentie is waar ik echt helemaal niks om geef.

Ik lees hierdoor vaak topics niet meer omdat ze niet opvallen of omdat ik mijn interesse in het forum verlies bij het zien van al deze ads.

Is er hier iets op te verzinnen?

En rss feeds zie ik niet als een oplossing..
 
Last edited by a moderator:
In ieder geval vind ik het overzicht van de berichten van vandaag steeds minder interessant worden omdat meer dan de helft advertentie is waar ik echt helemaal niks om geef.
en dan komen we dus weer op het punt dat threads niet geschikt zijn voor adds of op zijn minst in een aparte sectie thuis zouden horen...

thread = discussie
add = 1-zijdige talk

maar ach ende enfin...
 
Eenzijdige discussie inderdaad, maar de verkoop topics beslaan bijna de helft van de dagelijkse berichten.
Ik heb liever allemaal google ads aan de zijkant en onderkant staan dan allemaal te koop aangeboden artikelen tussen de discussies.

Wat mij betreft mag de voorpagina uitgebreidt worden met de rest van de subfora en wat langer gemaakt worden want berichten van vandaag is niet echt interessant meer.

Zowiezo staan de verkopen op de voorpagina apart reeds vermeld, en ook op twitter, je kan er een rss opnemen, ze kunnen eigenlijk ook wel weg uit de laatste berichten.
 
Ik zou alleen de nieuwe advertenties laten weergeven. Of inderdaad helemaal niet weergeven en gewoon naar het betreffende subding gaan. Maar ik stoor me er verder niet echt aan eigenlijk want zoveel berichten zijn het nu ook weer niet dagelijks.
 
Het is ook niet heel vreselijk, maar het is een beetje overdreven hoeveel advertenties er soms staan, klik maar eens naar de volgende pagina van de laatste berichten, dan zie je wat ik bedoel. Als je er niet op let dan merk je het niet, maar probeer er maar niet op te letten eenmaal je het opgevallen is. :D

Iedere thread die je ziet zal je meestal eerst willen 'scannen' om te bepalen in welke categorie het staat, eventueel wie er gepost heeft als laatst, als je dat eenmaal hebt vast gesteld kan je besluiten of een topic wel of niet interessant is.

Als er dan 5 of meer threads onder elkaar staan die een advertentie zijn, zie je eerst de thread titel, dan ga je met je ogen naar rechts, kijken of het een discussie is of advertentie, is het niet interessant, ga je de volgend thread titel lezen. Keer je daarna weer terug naar de laaste berichten, ga je opnieuw scannen waar je gebleven was en loop je weer tegen een nieuwe lijst met advertenties aan.

Zo scan je dus met je ogen constant de hele pagina met laatste berichten af om te concluderen dat de helft bij voorbaat niet interessant is. En dat, iedere keer weer.
En dat, terwijl er legio mogelijkheden zijn om de advertenties snel en overzichtelijk en op tijd (rss/twitter) in je zichtveld te hebben.

Wil je niets kopen, moet je toch iedere keer weer al die threads 'scannen' en filteren om wat je wel interessant vind uiteindelijk te openen.

Natuurlijk is het geen ramp, maar het staat hier af en toe zo vol met advertenties.
Het mooiste zou zijn dat je zelf kan instellen wat je wil zien bij de laatste berichten, maar ik weet niet of dat mogelijk is, zou een mooie mod zijn en kan iedereen het zo instellen hoe die het zelf wil.
 
Ik heb trouwens een oplossing gevonden voor 't probleem..

Er kan een gebruikersgroep aangemaakt worden waar, tk gevraagd en aangeboden niet in staan.
En wie dat wil kan in die groep geplaatst worden.

Via de voorpagina kan je dan nog steeds de ads zien als het goed is, en anders via twitter of rss wel.

Lijkt me een goede manier om het forum wat leesbaarder te maken voor hen die dit zouden willen.
 
Ik heb mij er nooit zo aan gestoord maar het loopt de laatste tijd wel wat uit de klauwen. Met name 1 bepaalde liefhebber lijkt wel voor zichzelf begonnen en het SF een beetje als zijn persoonlijke reclamefolder te gebruiken. Derhalve +1 voor Demian.

het is inderdaad wel wat bijzonder qua aantal posts daar de afgelopen week, het lijkt wel alsof er een complete inboedel overgenomen is die verkocht moet worden via synthforum :D (wel mooi spul ertussen, daar gaat het verder niet over).

Overigens zou een goede oplossing zijn dat je als gebruiker maar 1 open Verkoopthread zou mogen hebben. (ik dacht ook dat je volgens de regels hier alles in 1 post moest doen). Maar als je het software matig in het board gewoon afblokt dat een gebruiker maar 1 open post in die verkoop thread mag doen, dan kan die daar al zijn spullen in kwijt, zeg maar zijn eigen gratis winkeltje op synthforum :)

volgens mij is dat dan gelijk de oplossing voor het berichten van vandaag verkeer, je ziet namelijk dan maar 1 keer een verkoop post van een persoon (in plaats van die 20 die er nu staan of zo). Een andere oplossing is overigens nog simpeler, je haalt het forum verkoop uit de berichten van vandaag menu optie.

Maar het meest voel ik voor dat eigen winkeltje verhaal, zodat iedereen nog maar 1 thread kan aanmaken in het verkoopforum, dan kan die daar in posten zoveel je wilt :), dit zal voor 99 procent van de huidige synthforummers genoeg zijn.
Dan heb je nog de grootverbruikers van het verkoopforum die die een hoge attentie waarde willen voor hun gear en losse posts willen hebben, die zouden dan 'advertentieruimte' kunnen kopen bij het synthforum, en dan krijgen ze gewoon de mogelijjkheid om meer dan 1 thread aan te maken die ze kunnen gebruiken zoals ze willen (bijvoorbeeld X aantal threads kopen in het verkoopforum voor een X periode). Groot voordeel is dat synthforum dan ook nog iets verdient aan deze service die ze nu bieden.
 
Laatst gewijzigd:
ik dacht dat de mensen zowiezo alles in 1 verkooptreat moesten doen. heb vaker gelezen " samengevoegd "
dacht dat dat voor iedereen gold.
verder eens met bovenstaande inclusief suggesties van bv quifster
 
Effe iets van het moment. Iedereen wil heel graag z'n eigen knopjes maken nu. Nu is daar 'n hele snelle oplossing voor. Als je nu op nieuwe berichten klikt klik je eigenlijk op deze link: https://www.synthforum.nl/forums/sear...new&exclude=21
Als je op Te koop/ruil aangeboden klikt klik je op deze link: https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=21

Je ziet dus twee keer 21 staan. Het Te koop/ruil gevraagd heeft nummertje 54.. als je dus in je bookmark balk 'n nieuw knopje maakt met https://www.synthforum.nl/forums/sear...&exclude=21&54 krijg je al het nieuwe te zien zonder MP te koop en te ruil. Op deze manier kan je helemaal zelf bepalen wat je wel en niet wil zien.. je kan blijven &en zeg maar.

Voor RSB zou dit dan 'n handige zijn: https://www.synthforum.nl/forums/sear...14&15&33&16&40 Die laat al het nieuwe zien behalve softsynth forum.

Als je de link korter maakt tot na getnew, dus zonder &exclude heb je weer alles: https://www.synthforum.nl/forums/search.php?do=getnew

Jullie snap?
 
Back
Top