[dance-house?] CeCe Peniston Remix

stevy

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
661
Locatie
Near Amsterdam
Hi SF!
Voor de leuk een oude remix van me opgepoetst en de originele clip flink bewerkt. Een typische 90's hit omgebouwd tot een plaat die denk ik nu ook nog wel mee kan. Verder weinig over te zeggen, hope you like it! (Video kan in HD)

ach kut youtube, sec.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind hem cool maar de vocals kunnen ietsje naar voren komen, die klinken te zacht. Overigens is de mix "te" bombastisch, ik zou wat minimaler doen.
 
Ik vind hem cool maar de vocals kunnen ietsje naar voren komen, die klinken te zacht.
maar nog wel redelijk verstaanbaar, die stereo sound is iets te pregnant aanwezig in de zin van niet helemaal passend in het geheel qua soort klank, het smoothed niet genoeg ofzo... het pompt ook wat veel, het origineel klinkt natuurlijker...
 
er zitten te veel layers overelkaar, die combo van piano en pad, gitaar.
er zit ook reteveel attack op je sounds, compressor overdone?

vocals, vallen idd net buiten de mix ofzo.

en ik mis een stukkie glitchy kutstep, dan is ie helemaal nu (zeker niet doen dus),....
 
Soms vraag ik me echt af of mensen doof zijn. De hoeveelheid exciters, "mastering" plugins en ander WAREZ de deze opname weer vekracht hebben is immens. Idee is is leuk maar mix is echt ear piercing, hoor je dat nu zelf niet?!?
 
De hoeveelheid exciters, "mastering" plugins en ander WAREZ de deze opname weer vekracht hebben is immens. Idee is is leuk maar mix is echt ear piercing, hoor je dat nu zelf niet?!?


Oh damn, de WAREZ politie is weer eens in the hauzz.. Heb je weer een schouderklopje nodig voor het feit dat jij 'wel alles eerlijk koopt'?

Misschien shocking nieuws: meerdere mensen op deze aardbol kopen hun software gewoon, je bent echt niet uniek hier in. Dus hou toch eens op man met je gezeik over je vermoedens van het gebruik van illegale software en geef gewoon inhoudelijke kritiek...
 
Ik GEEF inhoudelijke kritiek, het is niet om aan te horen zo schel op de 10Khz. gebrek aan inzicht en gebruikservaring veroorzaakt dit verkrachtingsgedrag
dat komt doordat overdaad schaadt......... (in meerdere opzichten) gewoon het typische "pleurt gewoon je masterbus vol met de laatste aanwinsten uit Spotnet" geluid..... het NIET kopen is wel degelijk debet aan deze sound....
 
Bedankt voor de kritiek!

Er zitten géén exciters overheen helaas, slechts een beetje multiband compressor van Steinberg. Wat betreft die vocals vind ik ze zelf prima in de mix liggen, dat is vreemd. En glitchy kutstep, wtf? :D

Je mag er wel even naar kijken betreft mastering Raphie, wel alleen voor de leuk.
 
Stevy, kan je zo al zeggen draai je hoog eens flink terug. Hoor je zelf echt niet dat het veels te schel en overstuurd is? klinkt op sommige stukken als een mes over een schoolbord, haren gaan recht overeind staan.
 
zo jongens, of jullie zijn gewoon hardstikke doof of jullie hebben waardeloze monitoren.
zet voor de gein beide tracks eens op laptop speakers
dan hoor je dat chicane wel veel hoog heeft, maar niet de schelle 10Kz pijniging als in de de remix van Stevy. Als je dat verschil zelfs op een laptop niet kan horen zou ik me toch ECHT zorgen gaan maken. En heb je serieuze gaten in je gehoor bereik (wat natuurlijk niet zo gek is, als je op hoog volume naar het hoog van stevy luistert.

Stevy verder niet al te veel mis met de track, behalve dat er geen lucht meer inzit en de vocal niet echt lekker in de mix zit.
het concept zou wel kunnen werken, maar de processing doet hem de das om.
 
zo jongens, of jullie zijn gewoon hardstikke doof of jullie hebben waardeloze monitoren.
zet voor de gein beide tracks eens op laptop speakers
dan hoor je dat chicane wel veel hoog heeft, maar niet de schelle 10Kz pijniging als in de de remix van Stevy. Als je dat verschil zelfs op een laptop niet kan horen zou ik me toch ECHT zorgen gaan maken. En heb je serieuze gaten in je gehoor bereik (wat natuurlijk niet zo gek is, als je op hoog volume naar het hoog van stevy luistert.

Stevy verder niet al te veel mis met de track, behalve dat er geen lucht meer inzit en de vocal niet echt lekker in de mix zit.
het concept zou wel kunnen werken, maar de processing doet hem de das om.


Of jij moet een andere hobby gaan zoeken omdat blijkt dat je [x] ongeschikt bent.

Laat maar eens horen wat je bedoelt met je verhaal, dan stuur ik je een stukje ongemasterede wav.
 
Ok, hier is wat ik er mee gedaan heb, Stevy je krijgt nog wat feedback op de email ;)
 
Hi Raphie,

Ik moet zeggen dat ik na veel van dezelfde soorten platen achter elkaar horen ik beter begrijp wat je bedoelt met die zeer hoge freqs. Deze vind ik dan ook stuk beter in je mastering, echter vind ik wel dat ie wat dof overkomt door in mijn ogen een teveel aan low-mid. Thanks voor je werk in ieder geval! Hier een edit en kan mijn woorden van een paar berichten terug terug nemen :).

http://soundcloud.com/sumirez/steve-sumirez-ft-cece-finally
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top