TR909 House Classics (Analog Synths) - Harlem Nights

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
In mijn youtube drummachine serie - van CR78 tot DMX - , ditmaal deel 1 van Roland TR909, een echte dit keer (van een zeer vriendelijke SF collega!). Synth parts losjes nagedaan op het gehoor, of eigen ding gedaan, niet teveel gepolijst. Part 2 binnenkort.



My EP Watch Me Dance @ iTunes: goo.gl/6MxFN
For 909 beats check Zenhiser.com: goo.gl/WGYnB

Tracklist:
- Mr Fingers - Can you feel it
- S Express - Theme from S Express
- Mantronix - Bassline
- Mantronix - Hardcore Hip Hop
- Confetti's - Sound of C
- Adamski ft Seal - Killer
- Inner City - Big Fun
- Cookie Crew - Rok da House
- Farley Jackmaster Funk - Love can't turn around
- Baby Ford - Chikki Chikki Aah Aah
- Derrick May - Strings of Life (w/o piano)
- early 90s house track, don't remember title

Gear:
- drums: Roland TR909, Electribe SX (TR727 & other percussion)
- bass: Sequential Pro One, Roland Juno 60
- other: Korg Minikorg 700S, Korg Polysix
 
Als je deze set met langere tracks plaatst (dezelfde basis) met je eigen swings ertussen zou ik heel erg leuk vinden, want dit is fantastisch!
 
Goed gedaan weer! Niet mijn genre deze keer maar je laat wel je veel-zijdigheid zien.
 
Laatste track is Tronik House - Up Tempo ;)

1 van mijn all time favorites!

Vet gedaan zoals al je andere filmpjes
 
gezien op matrixsynth dagen derug,heel mooi gedaan,klinkt super,alles wat ik van je gehoord heb to nu toe is super!
 
Top! Er had wel hier en daar een digitale bak tussen gemogen. Maar die Korg 700 klinkt erg lekker hoor, S Express :okdan:
 
Heheh, gaaf!
 
bij aanvang is erg ok maar halverwege begint het toch wat minder te worden; nummers lijken niet echt meer op het origineel zoals bijv (en vooral) Big Fun...
het is vanaf dan ook duidelijk niet meer 1 geheel maar meer een soort van reeks aan elkaar geplakte op zich staande stukjes demonstratie...
 
Back
Top