[Groove] Bezig met een trackje

simonvk

Just be good to me...
Lid sinds
7 december 2002
Berichten
83
Locatie
Utrecht.
Hallo,

Jezus wat een tijd geleden dat ik hier ben geweest zeg. Ik zat net wat ouwe posts van me te bekijken, uit de tijd dat ik nog trance maakte :r .
Heb me nu gestort op groove/house shit, (ik weet het niet goed in een hokje te proppen). Ben ook even van naam veranderd, dus van Factor 85 naar Del Mundo. Ook niet echt super, maarja. Tijdelijk denk ik. (Volgens mij heette één van de producers van de Vengaboys Del Mundo, was het niet Danski & Delmundo?) :erm:

Maar goed, ben weer wat trackjes verder en ben nu met deze bezig. Een groove geval met een zomers tintje. Op zich ben ik wel blij met de bass en de rhodes. Het nummer is nog niet klaar, het mist nog wel wat hier en daar vind ik. Ik probeer het nummer een beetje vocal-klaar te maken, zang hierover zou best leuk zijn denk ik. Voor de rest hoor je in het nummer nog wat conga's, timbales en nog wat percussiezooi. Dit waren oorspronkelijk loopjes, maar ik heb ze zo veel mogelijk naar mijn zin gemaakt d.m.v. slice-werk in de Dr Rex in Reason. Ook het arrangement laat nog wat te wensen over denk ik, ben er nog niet helemaal tevreden over. De track is ook nog niet afgemixt, ik wil eerst weten wat jullie ervan vinden tot zover en wat ik er nog aan zal moeten veranderen. Ik heb het wel even door T-Racks gehaald zodat jullie je volumes niet helemaal omhoog hoeven te zetten :eureka:

Gemaakt in Reason 2.5... Maar aangezien die nieuwe effecten geheugen vreten heb ik er maar bar weinig van gebruikt op mijn iMacje 350Mhz (hopelijk binnenkort een G4 1Ghz of zoiets).

Downloaden kan hier.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden,

Groet, Simon.
 
Lekker nummer

Lekker nummer

Zomer's is het zeker, en opzwepend, latijns-amerikaans.
Ik zie de chicka's al voor me op de dansvloer :D .

Misschien nog een zware lopende bas eronder (ook om af te wisselenmet het pianoloopje?)?

Percussies zijn helemaal top.

Grt.Henk
 
Hoi Simon,

- De beats klinken prima!
- Bassline is ook ok.
- Wat betreft de piano akkoorden: ik denk dat het geheel wat groovier zou worden als je er 16-de syncope van zou maken, misschien ook met een goede groove quantize of shuffle. 't Klinkt nu naar mijn idee net wat te strak voor dit genre.
- Lekkere percussie break!
- De brass geluiden mogen imo wel ietsje harder en meer.

Al met al klinkt 't lekker.

Groeten
 
hey,

bedankt voor jullie reacties. er moet inderdaad nog veel aan gebeuren, dat over die rhodes is een goed idee. en over de piano, daar wilde ik ook al iets mee doen. beetje latijns amerikaans gepingel, maar da's moeilijk om uit te vinden. dus daar zal ik nog wel even mee bezig zijn.

gr, simon.
 
Dit is echt lekker. Helemaal met het weer nu. ;)

Denk dat er al wat goede opmerkingen gemaakt zijn.

Maar ik vind het zo ontzettend knap gezien je setup. En ook zo gedetailleerd en dat er zoveel tijd in is gestoken volgens mij.

Denk dat ik er aan toe kan voegen dat die baslijn redelijk dominant is. Hij steekt net wat boven de mix uit. (of iets teveel benadrukt tijdens mastering) En als je er van houdt kan hij evt ook wel wat zwaarder.
En als je nu met EQ rond de 60Hz die bas weghaalt dan neem je de kick drum ook mee, dus is het bij het mixen veel beter op te lossen.
Je gebruikte overigens toch T-racks? Ik zou zeggen doe het wat rustiger aan met dat programma en trek het niet te strak. Want die dance/drum geluiden zijn dat van zichzelf al maar het zou leuker zijn als bijv die brass geluidjes en die strings ook nog wat dynamiek houden en dan wat 'echter' klinken. Die vallen nu wat weg in de mix.

Zeker gaaf en lekker afmaken. :)
 
hehehehe eindelijk iemand die weet hoe je een break moet bouwen !!!!

:D

hijs vet coool mega super vet weet ik veel zommers enzow ~!
 
haha thanks luitjes, zoals ik al zei veel werk aan de winkel. maar dat allemaal straks, ga nu eerst even van het mooie weer genieten 8D

sommige stukjes zijn misshien ook wat leeg, maar ik probeer wat vocal-klaars te maken zeg maar.

later,
simon.
 
trouwens, als jullie zin hebben in een ander zomers trackje van mij? hier staat een andere. er was een label wat al misschien geinteresseerd was in die track...

zo, op naar het mooie weer :yamaha:
 
Hey Simon!

Kwist helemaal niet dat je hier ook al lid was!
Over je track; zoals altijd weer heerlijk zomers, en funky! Lekker om dit te luisteren wanneer het 26 graden buiten is, en je zit te werken achter de computer in een stinkend zweet hok...
Echt lekker die break! lekker trommellen, past zeer goed bij je track. Mischien zou je die net ietsjes harder mogen zetten. Waar haal je die toch vondaan die trommels enzo? Ben er altijd naar op zoek...

Jij moest toch maar's een mooie vrouw vinden (die ook nog 's kan zingen). Ik weet zeker dat je dan Hitjes gaat scoren!

Goed bezig simon!
 
Back
Top