Roland System 100m 160 Computer Interface RARE

watoeta?



Als je goed kijkt zie je dat er alleen maar outputs en een tempo knop op zit. Ik neem aan dat dit ding een pulse naar je computer uitgeeft waardoor je je computer mee kan laten bliepen met je 100m.

Ik zal er wel naast zitten maar dat is mijn eerste ingeving.
 
zou het echt die 1500 euro waard zijn ??
 
zou die mpx ingang ook gebruikt kunnen worden om de gate out in te gooien van een stepsequencer? heeft iemand hier ervaring mee?
MPX is a feature unique to Roland MicroComposers and is essentially six additional gate signals assigned to one channel. Each time a note on the specified channel occurs, you can assign up to six MPX triggers to output a 15V signal at that step event, with the length of the note deciding the length of all the MPX triggers at that point. There is also a seventh MPX signal to switch the portamento function on and off for channel 1 only. MPX outputs 1-6 are capable of triggering various drum pads, electronic drums, percussion modules, envelope generators, or other sequencers and drum machines.

Gooi maar op dus hé... :P
 
Ik dacht dat het een DCB naar CV/gate converter was en visaversa. DCB kan namelijk2 kanten op, vandaar die mode-switch dacht ik. Analoog naar DCB (digi) of DCB naar Analoog.
Die sync oscilater is volgens mij voor het synchroom laten lopen van tape-machines? met je 100m. Ik denk dat die de klok uit de DCB kan omzetten naar een Pulse signaal voor je sync-track. en daarna die sync-track weer kan ontvangen. maar dat weet ik niet zeker, het is iig een superzeldzaam dingetje waarvan altijd gedacht werd dat er alleen maar een prototype van bestond.

[edit]

Nu ik fotos van een dcb connector en die van de 160 zit te vergelijken lijken ze helemaal niet op elkaar, dus zal het wel geen DCB zijn ?!?
Ik ga er iig geen 1500 ballen voor neer leggen. koop ik liever een 182 als ik het geld had.;)
 
Laatst gewijzigd:
Misschien kan iemand de ebay foto,s bij deze topic plaatsen. Als zo zeldzaam ding is. :)
 
Ga ik doen, maar kijk eerst eens naar deze. Daar staat echt geen "Data Load"
Ik bedoel wtf, dit is toch vaag.

attachment.php
 

Attachments

  • Screen shot 2011-10-05 at 13.55.57.jpg
    Screen shot 2011-10-05 at 13.55.57.jpg
    36,9 KB · Bekeken: 63
Denk eens wat verder mensen...
MIDI bestond nog niet toen RSS 100M op de markt kwam.
Welk waren de 'computers' die indertijd wel al bestonden (voor muziek) ?
O.a. Roland MicroComposers... dus zoek daar eens naar overeenstemmende aansluitingen.
(Daar heb ik ook die MPX info vandaan bvb. MC8. Mijn RSS 100M periode is echter wel al voorbij hoor, just a bit curious).

Leuke history nog :
http://rolandmc8.wordpress.com/2010/02/20/ymo-programming-the-mc-8-in-the-studio-1979/
 
Laatst gewijzigd:
De connectoren aan de achterkant van de MC-8 zijn van hetzelfde type maar dan veel breder.
Ik denk ook dat het voor een ander Roland product is en niet voor een 3rd-party iets.
 
Ik ga er iig geen 1500 ballen voor neer leggen. koop ik liever een 182 als ik het geld had.;)

Sequencen met een 182 is leuk, maar arpeggio'en met een 184 is ook super. Dan merk je ook dat het zwakke punt van veel DIY modulars helemaal de modules niet zijn, maar het DIY klavier dat zorgt voor crappy triggeren & tracken. De 184 is dan natuurlijk wel de rolls royce van de CV klavieren. :)
 
Overigens, over vreemde Roland 100m modules gesproken, kennen we deze al?

roland_system_100m_module_111_120.jpg
 
Back
Top