MIDI sync problemen Xbase, X0xb0x, 606

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
Met de tijd heb ik het één en ander aangeschafd en nu de laatste weken heb ik het allemaal aangesloten en zit ik eens wat te jammen. De setup bestaat nu uit een Jomox Xbase 09, X0xb0x, TR606, een bucket delay, een 10band eq en een mixertje.

Alleen als ik zo aan het jammen ben krijg ik vaak het idee dat het op een gegeven moment niet allemaal meer sync met elkaar loopt. Eerst dacht het is een beetje een mindfuck doordat die delay ook over de x0xb0x en de 606 zit maar ik begin steeds meer te twijfelen.

De Xbase is nu de master, de x0xb0x loopt via midi mee en de 606 via din sync van xbase.
Hier onder een geluidsfragment waarna het met verloop van tijd scheef begint te lopen naar mij horen, maar concludeer zelf:
 

Attachments

  • out of sync.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 71
Ik zou eens kijken naar een Roland SBX-80 of gelijksoortige bak van Korg e.d. Dan heb je alles meteen super in sync lopen. Heeft mij destijds ook van mijn sync problemen af geholpen met Live en 909 bijvoorbeeld
 
Loopt scheef...
Zit er in je X0X wel een goed functionerende midikabel?
Wat gebeurd er als je de X0X master maakt en de jomox slaved?
In je audio hoor ik geen 606, hoe loopt die mee?
 
Thanks, alleen zou ik het graag in eerste instantie werkend willen krijgen zonder er meer apparaten bij te gaan kopen.

Het begint langzaam scheef te lopen, als ik dan de xbase stop en weer opnieuw op play druk loopt alles eerst wel weer goed voor zolang het duurt.
Ik heb nu eens de 606 via de dyn sinc van de x0xb0x lopen, maar als ik van pattern switch op de 606 loopt het nog niet echt lekker.
 
Had ik 2 weken geleden ook nog m.b.t. een drumcomputer die niet sync liep. Blijkbaar lag het aan de midi out van mijn AMT-8 (maar alleen bij deze betreffende drumcomputer de rest loopt wel gewoon sync via de AMT). Als ik de midi-out van mijn geluidskaart pak loopt het perfect. Dus ik zou ook zeggen, probeer eens een andere master, of een andere kabel misschien...
 
Ik heb nu eens de 606 via de dyn sinc van de x0xb0x lopen, maar als ik van pattern switch op de 606 loopt het nog niet echt lekker.

dingen uitsluiten :)
Wat gebeurt er als je de XOX Master maakt en de jomox slave zonder 606?
Wat gebeurt er als je je jomox en 606 alleen test zonder XOX?
Uiteindelijk weet je welk apparaat niet goed sync loopt.
 
Misschien je X0X als master laten lopen, 606 via Din sync en een kabel van je X0X naar je Jomox moet lukken *heb een zelfde opstelling met nog wat andere drumbakken staan hier.... kan ook even je kabels vernieuwen als ze te oud zijn of te lang.... succes
 
Zelfde probleem gehad, lag bij mij aan de midi-kabel.
Ik heb toen toch maar een kabel-tester aangeschaft; resultaat: 4 twijfelachtige midikabels ertussenuit gehaald. :okdan:
En meteen de kabels met 3 polen aangesloten gemarkeerd. ;)
 
Ja die bestaan....je kan zelfs twee kabels samenvoegen naar 1, solderen en gaan.
 
Ja, dat kan ook gewoon passief. Dus gewoon een splitter-kabel.
3x splitten op een korte afstand van +/-2 meter mag geen problemen leveren

Anders hebben engineers@work een hele mooie die het erg goed doet en ook passief is dus geen extra adapters :okdan:

[edit] en wat brz zegt :P
 
Back
Top