DINSYNC Latency

Kneelz

Reuzebonk
Lid sinds
27 augustus 2009
Berichten
1.848
Locatie
Omgeving Nijmegen
Nu dacht ik voorheen altijd dat mijn midi/sync apparaatje niet lekker was. Nu ik eenmaal een andere heb kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat:

mijn TR606 niet op tijd start

OF...

de dinsync outputs van mijn MC202 een vertraging geven.

Als ik bijvoorbeeld mijn minipops (cv/gate), dr110 (midi) en tr606 tegelijk aanstuur, dan maakt de 606 er een potje van. Nu weet ik dat de 202 latency problemen heeft maar dit heeft meer te maken met het cv/gate signaal (en dat is al opgelost) niet met sync dacht ik.

Helaas heb ik maar één dinsync uitgang (van de kenton pro-2) en moet ik dus wel doorlussen vanaf de 202 (alleen de 606 en 202 gebruiken dinsync momenteel).

Iemand toevallig soortgelijke ervaringen gehad, een idee om de oorzaak te achterhalen of een ander werkbaar alternatief? Zou fantastisch zijn, want een combi van deze app. is toch wel erg leuk...
 
midi naar sync doosje van bijvoorbeeld dtronics kopen? Als je daar een sync signaal in gooit spuugt ie het ook netjes weer uit, dat deed ik regelmatig. Sync van m'n 202 heb ik nooit gebruikt eigenlijk, alleen de in. Anders is een sbx80 ook een optie...?
 
MC-202 dinsync is slechts een splitter, volledig niet actief gestuurd.

1) hoeveel toestellen nemen in totaal dinsync?
2) wat is je masterclock (de dr110?)
 
mijn masterclock is ableton live, die gaat naar een AMT-8 die de midi overal heengooit. Onder andere naar de kenton pro2 en naar de dr110. De pro 2 zorgt vervolgens als enige voor een direct dinsync signaal. Dus eigenlijk nemen maar 2 toestellen dinsync, de 202 en 606.
 
de kans zit er dik in dat de schuldige in het verhaal de masterclock van je pc is.

als ik het goed heb gebruikt de MC-202 tape sync.. sluit dit aan op een vrije uitgang op je pc en gebruik de Sync Unit AC plugin ( http://www.rv0.be/suac.html ).
de 202 zal de tapesync omzetten naar dinsync en je kan dan je 606 daaraan hangen.
 
Zo, hij loopt nu weer gigantisch in sync... getest op 20 bpm.

als ik het goed heb gebruikt de MC-202 tape sync

Dat klopt inderdaad maar ik was vergeten dat mijn tape aansluitingen zijn gebruikt voor modificaties.

Het probleem zat overigens niet eens in de sync vanuit de mc202, die liep blijkbaar wel gewoon strak (beetje verkeerde manier van analyseren genomen). Bleek dat de midi aangestuurde (start/stop) DR110 juist niet goed liep. Ik denk; krijg nou wat! Dus ik heb met de midi-instellingen in Ableton lopen klooien maar niets hielp. Als laatste probeersel heb ik de midi-uit van mijn geluidskaart (m-audio delta 1010) gebruikt, in plaats van mijn midi-interface (amt-8)... en nu loopt hij wel gewoon goed mee.

ik zeg: niks meer aan doen!

Toch bedankt voor de wetenschap dat ik tape kan gebruiken m.b.v. een plugin!
 
Back
Top