Advies voor uitbreding voices "Novation Supernova II"

Advies voor uitbreding voices "Novation Supernova II"

  • Gewoon uitbreiden (nu het nog kan).

    Stemmen: 0 0,0%
  • Het geld beter besteden en wellicht een extra "Supernova II rack" kopen, dan heb ik ook 48 voices.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Leren leven met de beperking van 24 voices en tussentijds alvast recorden.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mij geen zorgen maken om de beperking van 24 voices omdat het doorgaans meer dan genoeg is.

    Stemmen: 8 100,0%
  • Niets doen en blij zijn met wat ik heb ...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Marf

Rookie with a new hobby
Lid sinds
23 januari 2011
Berichten
588
Locatie
FlowerBulbCity, ZH (NL)
Sinds enkele maanden heb ik een Novation Supernova II (keys) in bezit.
Mijn exemplaar is een standaard editie met 24 voices.

Ik ben nog een beginner met muziek maken en audio synthese.
Heb inmiddels wat leuke gear verzameld waaronder deze Supernova.
Ben nog bezig de mogelijkheden te ontdekken en te doorgronden van deze synth.
De werking is redelijk eenvoudig en heb ik goed door.
Wat betreft audio synthese en de theorie moet ik nog veel leren en ontdekken.

Nu ben ik aan het twijfelen om de voices uit te breiden met 24 naar totaal 48 voices.

Ik verwacht dat ik veel zal gaan werken met de arp. en de beschikbare 8 parts (multi-timbral).
Door gebruik te maken van de arp. en de combinatie van de verschillende parts kan het gebruik van de voices waarschijnlijk aardig oplopen.
Ik kan door gebrek aan uitgebreide synthese kennis en ervaring met produceren nu nog lastig inschatten hoe snel ik aan het plafond zal zitten van die 24 voices.
Vooral de arp. creeërt waarschijnlijk veel extra noten.

Het gebruik zal i.i.g. enkel hobbymatig zijn in thuis studiootje voor recording.
Mijn gedachte is om straks tijdens het creatieve proces van produceren zoveel mogelijk eerst enkel de midi data te recorden (pc met daw) voor ik de definitieve audio op neem om af te mixen.
Wanneer ik op een gegeven moment tegen het plafond aanzit van voices kan ik beslissen om eventueel audio gedeeltes tussentijds alvast op te nemen.

Een heel (lul)verhaal om mijn gedachten en situatie uit te leggen... :)

Ik heb zo'n uitbreiding met 24 naar totaal 48 voices gevonden en gaat ongeveer € 240,- kosten.
Toch best een redelijk bedrag maar waarschijnlijk wel zinvol voor de meerwaarde aan mogelijkheden die het gaat bieden.




Wat zouden jullie doen..??
  • Gewoon uitbreiden (nu het nog kan).
  • Het geld beter besteden en wellicht een extra "Supernova II rack" kopen, dan heb ik met 2 apparaten ook 48 voices.
  • Leren leven met de beperking van 24 voices en (wanneer nodig) de audio parts tussentijds alvast recorden.
  • Mij geen zorgen maken om de beperking van 24 voices omdat het doorgaans meer dan genoeg is.
  • Niets doen en blij zijn met wat ik heb ... :)
Ik neig naar uitbreiden om nu te kunnen benutten en voor later wanneer ik hem misschien (ooit) verkoop het interesanter maakt voor de potentiële koper voor een hogere verkoopwaarde, omdat exemplaren met 48 voices waarschijnlijk zeldzamer zijn en daardoor meer waard.

Vind het leuk om deze discussie te houden om te zien hoe anderen er over denken.
 
Ik heb ook een Supernova II. Supergave VA. Maar om hem als enige synth te gebruiken, nee. Dat geldt eigenlijk voor alle synths. Als er ervan uitgaat dat je drums uit een (drum)computer haalt, dan is 24 voice toch best veel. Ik heb ook wel eens overwogen om extra voice te kopen of in te wisselen voor een 48 voice. Toch maar niet gedaan. Voor 240 euro kun je volgens mij beter een andere synth kopen.
 
Ik zou zelf eerst flink de Novation gaan gebruiken en als je merkt dat je uit de voiles loopt, dan pas upgraden. Wellicht heb je namelijk de extra voices niet nodig. Mocht dat wel het geval zijn dan kun je het altijd nog doen...ja toch.

Dan zou ik de €240 lekker reserveren en wellicht nog een andere synth kopen :)
 
Ik heb ook een Supernova II. Supergave VA. Maar om hem als enige synth te gebruiken, nee. Dat geldt eigenlijk voor alle synths. Als er ervan uitgaat dat je drums uit een (drum)computer haalt, dan is 24 voice toch best veel. Ik heb ook wel eens overwogen om extra voice te kopen of in te wisselen voor een 48 voice. Toch maar niet gedaan. Voor 240 euro kun je volgens mij beter een andere synth kopen.

Dank voor je reactie.
Ik ben (gelukkig) niet enkel afhankelijk van mijn Supernova.

Mijn verzamelde audio setup bestaat nu uit:
- Novation Supernova II
- Elektron Machinedrum SPS-1UW+ MKII
- Elektron Monomachine SFX-60+ MKII
- Korg Trition LE

De beats gaan idd komen van de Machinedrum.

Mijn gedachten zijn:
- Supernova voor de dance sounds.
- Machinedrum voor euhhh, de beats.
- Monomachine voor aparte geluiden en de sequencer ook gebruiken om de Supernova of Triton aan te sturen.
- Triton LE voor de doorsnee klanken zoals, piano, trompetje, saxofoon, gitaartje, e.d.

Dit leek me een goede uitgebreide en brede basis om te beginnen met leren produceren en ontdekken.
Ik heb er iiig bewust over nagedacht wat aan te schaffen voor een brede setup.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou zelf eerst flink de Novation gaan gebruiken en als je merkt dat je uit de voiles loopt, dan pas upgraden. Wellicht heb je namelijk de extra voices niet nodig. Mocht dat wel het geval zijn dan kun je het altijd nog doen...ja toch.

Dan zou ik de €240 lekker reserveren en wellicht nog een andere synth kopen :)

Dank voor je reactie.

Je gedachte snap ik, dat kan ik idd doen.
Ik probeer alleen te voorkomen dat als ik het idd graag wil uitbreiden vanwege de voices beperking dat ik mis grijp en er geen extension boards meer te verkrijgen zijn.
Nu kan ik er nog aan komen. Maar idd als ik het niet echt nodig heb is het ook zonde van de uitgave.

Met 240 euro kan ik idd ook andere leuke dingen kopen.
Wensen zijn er altijd wel... :)
 
Koop er dan een Blofeld bij, bijvoorbeeld dan maak je je klankenpalet nog breder. Overigens...je lijstje met gear is veel meer dan menig beginner heeft :-)
 
Koop er dan een Blofeld bij, bijvoorbeeld dan maak je je klankenpalet nog breder. Overigens...je lijstje met gear is veel meer dan menig beginner heeft :-)


I know, ik was mij er van bewust dat het een luxe is om zo van start te kunnen gaan.

Had spullen van een vorige hobby verkocht en had ook een financiële meevaller, waardoor ik goed kon uitpakken. Ik vond het belangrijk om goede spullen te hebben zodat de enige beperking ik zelf ben.... :P

Dat is ook de reden waardoor ik overweeg die voices te upgraden. Ik wil zelf de enige beperking zijn. Dus als ik (mogelijke) problemen kan ondervangen en/of uitsluiten doe ik dat graag. Maar blijkbaar valt het dus wel mee en kom ik met 24 voices een heel eind.

Dank voor de tip van de blofeld.

Een goede headphone moet er ook nog komen dus dat is de eerstvolgende aanschaf op mijn wensenlijstje.
Wordt waarschijnlijk de BEYERDYNAMIC DT-770 PRO/80 OHM.
 
24 voices is toch wel veel hoor, zeker als je ook nog een triton e.d. hebt staan. Kan je beter iets ander bijkopen om je klankenpallet uit te breiden, of iets anders dat je (vast nog) nodig heb.
 
Bedankt voor de reacties!!!

Jullie zeggen allemaal het zelfde, dus dan moet het wel waar zijn.
Goed om van meerdere mensen dezelfde bevestiging te krijgen.

Ik hou het voorlopig bij de 24 voices die ik heb.

De tip om het bedrag aan een andere synth te besteden om mijn klanken uit te breiden doe ik nu nog even niet.
Ik heb nu mooie spullen staan en ga daar eerst lekker mee aan de gang, genoeg om te ontdekken.

Wensen zijn er zeker, maar de grens moet ergens liggen wat betreft spullen kopen en verzamelen.
Ik zal mijn ogen i.i.g. wel open houden hier op SF en op MP om te zien wat er aan mooi aanbod beschikbaar komt.... :P

Gr,
Marf
 
Ook maar gestemt,, héhé 8)

'kheb maar 24 voices en dat is meer dan zat. :biertje:
 
Back
Top