Advies voor uitbreding voices "Novation Supernova II"

Advies voor uitbreding voices "Novation Supernova II"

  • Gewoon uitbreiden (nu het nog kan).

    Stemmen: 0 0,0%
  • Het geld beter besteden en wellicht een extra "Supernova II rack" kopen, dan heb ik ook 48 voices.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Leren leven met de beperking van 24 voices en tussentijds alvast recorden.

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mij geen zorgen maken om de beperking van 24 voices omdat het doorgaans meer dan genoeg is.

    Stemmen: 8 100,0%
  • Niets doen en blij zijn met wat ik heb ...

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Marf

Rookie with a new hobby
Lid sinds
23 januari 2011
Berichten
588
Locatie
FlowerBulbCity, ZH (NL)
Sinds enkele maanden heb ik een Novation Supernova II (keys) in bezit.
Mijn exemplaar is een standaard editie met 24 voices.

Ik ben nog een beginner met muziek maken en audio synthese.
Heb inmiddels wat leuke gear verzameld waaronder deze Supernova.
Ben nog bezig de mogelijkheden te ontdekken en te doorgronden van deze synth.
De werking is redelijk eenvoudig en heb ik goed door.
Wat betreft audio synthese en de theorie moet ik nog veel leren en ontdekken.

Nu ben ik aan het twijfelen om de voices uit te breiden met 24 naar totaal 48 voices.

Ik verwacht dat ik veel zal gaan werken met de arp. en de beschikbare 8 parts (multi-timbral).
Door gebruik te maken van de arp. en de combinatie van de verschillende parts kan het gebruik van de voices waarschijnlijk aardig oplopen.
Ik kan door gebrek aan uitgebreide synthese kennis en ervaring met produceren nu nog lastig inschatten hoe snel ik aan het plafond zal zitten van die 24 voices.
Vooral de arp. creeërt waarschijnlijk veel extra noten.

Het gebruik zal i.i.g. enkel hobbymatig zijn in thuis studiootje voor recording.
Mijn gedachte is om straks tijdens het creatieve proces van produceren zoveel mogelijk eerst enkel de midi data te recorden (pc met daw) voor ik de definitieve audio op neem om af te mixen.