Vragen over midi apparatuur [beginner]

Ohmarinus

Ingeburgerd
Lid sinds
14 januari 2008
Berichten
81
Onder andere onder deze noemer:

Cute! Lijkt me alleen dat Ableton een beetje op moet passen, want met de APC40, launchpad en nu de APC20 creeeren ze misschien wel TE veel keus (en dus verwarring/twijfel).

Heb tien dagen geleden bij een winkel waar ik de naam nog even niet van noem voor 155e een Launchpad gekocht, uiteindelijk bleek het toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte en heb ik behoefte aan meer. De mixer-optie is wat mij betreft bullshit en moet je gewoon met echte schuifjes/faders blijven doen en bepaalde launchpad gebruiken zijn gewoon onhandig voor iemand 'zoals ik' :kroon:

Dus, ik kijkend naar de APC20 aangegeven in de winkel dat ik toch spijt had van mijn keuze en toen de winkelier direct al 'ja das PECH' tegen me zei was wat mij betreft de dialoog ook meteen gesloten. Ik ga dus nooit meer naar die winkel en ik zou niet eens meer willen vragen of ik nog mag ruilen :doei: wat een zielige reactie van die man zeg... Báh.

Heb besloten om nu een Akai APC20 en een Akai MPK25 aan- te schaffen. Heb de EMU Xboard49 gister al verkocht (nam teveel ruimte in op mijn bureau) en probeer die Launchpad nu ook te verslijten op Marktplaats voor een erg zacht prijsje, huilen, maar het is niet anders, vanmiddag even extra hard sporten en morgen zie ik mijn vriendinnetje weer dus de frustratie heeft wel een goede output ;)

Wat ik me afvraag, natuurlijk zijn dit prima producten voor een beginner, een APC40 lijkt me teveel van het goede voor een 'beginner' en in de winkel begonnen ze al over protools.. Ja, 't is goed met je.

Kunnen de APC20 en de MPK25 samen zonder dat ze in elkaars midi-signalen storen? Ik heb ergens gelezen dat de BRC2000 en de APC20 niet helemaal lekker gaan samen bijvoorbeeld, maar ik begrijp er nog zo weinig van.

Met andere woorden, deze twee apparaten samen met Ableton Live, gaat dat elkaar goed aanvullen? Want dit lijkt me best wel een goede combi wat nog niet te duur is voor een student die zelf zijn studie betaalt ;)

Pff lang van stof..
Ik hoop dat jullie het stuk trekken :kimono:
 
je typt inderdaad wat langdradig ;)

Maar om je vraag te beantwoorden: ja ze werken zonder problemen samen.

Ze hebben niet voor niets beiden een eigen midi port.

Echter kunnen de apc en mpk in ableton ook nog 's als control surface dienen dan kan het zijn dat er wat instellingen overlappen, zou je moeten testen..

Ik heb een apc40, apc20 en een mpk49 en die 3 werken probleemloos samen.
 
Gaaf thanks, ik heb een MPK25 gevonden die ik voor weinig kan overnemen, de APC20 neem ik dan eventueel nieuw uit de winkel over, maar niet de winkel waar ik eerst was :kont:
Wat een vreselijke zaak zeg, misschien kinderachtig dat ik het hier zeg en niet direct tegen hun zelf, ach, ik zit er gewoon mee :)

Niet ruilen, ok, geen probleem, had ik nog niet eens gevraagd (hoeft wettelijk niet eens als het product gewoon deugt!), maar zeggen dat ik dan 'pech heb' vind ik echt not done, dat icm met hun arrogantie..

Ben erg benieuwd naar die MPK25 vind het een prachtig ding, heb net mijn bureau al opgeruimd dus ruimte!
Ga die Numark Omni Control ook maar eens de deur uit doen, vind het een jammer product, laat echt te wensen over, Traktor control heeft geloof ik niet eens een soort van 'pickup' modus. Kon het iig niet vinden =)

Awoei, ik ga door met mijn TR's en TB's in elkaar te zetten in Ableton :yamaha:

Mocht iemand dit lezen en bij zichzelf denken: 'Maar ik heb nog een APC20 onder het stof in een hoekje!' dan kan je mij altijd even PMmen.
 
Dat niet, maar ga je aan 25 toetsen wel genoeg hebben? Want het verschil is wel even slikken. Is een X-stand geen idee? Zo blijft je bureau schoon.
 
Welke zaak is dat? :-)

maar idd vreemd dat je je spullen niet kan ruilen.. voor een ander product zou het toch geen probleem moeten zijn... rare winkel..
 
Dat niet, maar ga je aan 25 toetsen wel genoeg hebben? Want het verschil is wel even slikken. Is een X-stand geen idee? Zo blijft je bureau schoon.

Hehe, ja, nou ik had dus een 49-toetsen maar wil nu toch echt eventjes klein blijven en gebruiken voor kleine dingen. Voor de prijs die ik nu heb voor de MPK25 is het echt een prikkie en een stapje hogerop wordt echt veel te groot verschil. Begin ook aan de kunstacademie dit jaar en dat moet ik ook allemaal zelf betalen ;)

25 toetsen is voorlopig wel ok, ik leer snel, maar heb Ableton nog lang niet helemaal onder de knie en dat was me ook al een duur pakket.

Alles op z'n tijd he :Z
Maar nu lekker slapen ;)

Ga overigens niet zeggen welke zaak het is, want dat vind ik ook flauw. Maar je zou inderdaad verwachten van een winkel dat ze uit zichzelf al aanbieden om te ruilen.

Maar voordat ik kon vragen of ik mocht ruilen zei die gozer dus al 'Sja, das pech voor je' en dan is bij mij de koek al wel een beetje op :koffie:
 
Naja, bekijk 't eens van zijn kant. Je hebt 't buiten de wettelijk toegestane periode teruggebracht, en nou moet hij dat ding als "afgeprijsd, demo-model" gaan verkopen. Hij maakt er dus verlies op als 'ie toegeeft en staat in z'n recht als 'ie dat niet doet. Beetje uitleg zou wel leuk geweest zijn, maar op het moment dat je met een klant in discussie gaat stel je de policy ook ter discussie, en dan kun je als winkel ook wel inpakken.
 
Ik vind het niet zo heel raar dat de winkelier niet zomaar gaat omruilen. Het product is gewoon goed en het is net wat Yoozer zegt: de winkelier blijft met een demo product zitten en moet verlies/minder winst maken en dat alleen om jouw fout te compenseren. Want zo kun je het ook zien. Je hebt je op voorhand onvoldoende op de hoogte gesteld van het product. Tsa en wie z'n billen brandt......

Komt ook nog eens bij als het geen Feedback achtige zaak is en gewoon een klein muziekzaakje dan kost het de winkelier naar verhouding helemaal veel geld.

Dit alles neemt niet weg dat zijn reactie niet echt netjes is. Hij had op in elk geval wat meer tekst en uitleg kunnen geven.


En dan nog even dit: ik wordt wel een beetje simpel van het vele gebruik van smileys in je berichten. Ook alle zinloze informatie kan achterweg blijven. Ik dacht eerst met een puber te maken hebben, maar ik begreep later dat je een student bent.

Misschien ben ik de enige die me er aan "stoort" (is eenw at groot woord hoor), maar denk er in elk geval even over na hoe dit soort dingen op sommige mensen overkomen (kinderachtig dus)

Succes met je nieuwe apparatuur en laat eens wat horen


Paul
 
Ik zelf zou nooit meer zonder launchpad willen... die mixer functie etc gebruik ik ook niet.
Maar juist om session clips en rows af te spelen. Zonder daarbij steeds naar de muis te moeten grijpen is gewoon enorm fijn.

Verder werken je apparaten prima samen zonder conflict.

Andere optie is een Novation SL mk2 te kopen... Heeft automap functie en een goed toetsenbord en een uitgebreide knoppen/rotary/fader sectie.
 
Ik vind het niet zo heel raar dat de winkelier niet zomaar gaat omruilen. Het product is gewoon goed en het is net wat Yoozer zegt: de winkelier blijft met een demo product zitten en moet verlies/minder winst maken en dat alleen om jouw fout te compenseren. Want zo kun je het ook zien. Je hebt je op voorhand onvoldoende op de hoogte gesteld van het product. Tsa en wie z'n billen brandt......

Komt ook nog eens bij als het geen Feedback achtige zaak is en gewoon een klein muziekzaakje dan kost het de winkelier naar verhouding helemaal veel geld.

Dit alles neemt niet weg dat zijn reactie niet echt netjes is. Hij had op in elk geval wat meer tekst en uitleg kunnen geven.


En dan nog even dit: ik wordt wel een beetje simpel van het vele gebruik van smileys in je berichten. Ook alle zinloze informatie kan achterweg blijven. Ik dacht eerst met een puber te maken hebben, maar ik begreep later dat je een student bent.

Misschien ben ik de enige die me er aan "stoort" (is eenw at groot woord hoor), maar denk er in elk geval even over na hoe dit soort dingen op sommige mensen overkomen (kinderachtig dus)

Succes met je nieuwe apparatuur en laat eens wat horen


Paul

Haha, 27 jaar, jarenlang fulltime gewerkt in de creatieve industrie, nu terug naar school (lees: Rietveld Academie).
Ach, je mag je best 'storen' aan smilies, maar dit is wel een forum waar rechts naast je textvak een lijst met keuze uit zo'n 54 smilies. (zitten wel veel smilies in ja, maar ik wil ook niet overkomen als een té serieuze zeurmuts ;))

Verder heb ik ook al aangegeven dat ik nog niet eens over ruilen was begonnen in de winkel en dat letterlijk het eerste dat uit de mond kwam was dat ik pech had toen ik aangaf ontevreden te zijn over mijn keus. Inderdaad niet echt netjes, maarja het is niet anders en ik ga vanmiddag voor een prikkie de MPK25 ophalen dus achteraf zie ik er ook wel iets positiefs in want anders had ik misschien niet meer verder gaan zoeken naar alternatieven.

Is trouwens wel een winkelier die wel een beetje uitstraalt dat ze een 'naam' hebben in de muziekwereld hoor, dus een beetje verwachtingen schept dat wel. Al heb ik in het verleden ook al een paar keer gehad dat er raar werd omgegaan met vragen van mij over specifieke producten. Probeer zelf altijd iedereen gelijk te benaderen.

Mocht er iets hoorbaars uit me komen, dan zijn jullie de eersten die het horen :biertje:
 
Hehe, ja, nou ik had dus een 49-toetsen maar wil nu toch echt eventjes klein blijven en gebruiken voor kleine dingen. Voor de prijs die ik nu heb voor de MPK25 is het echt een prikkie en een stapje hogerop wordt echt veel te groot verschil.

http://www.thomann.de/nl/novation_nocturn_49.htm dit is een prima keyboard en heeft wel 49 keys, en is een stuk goedkoper nog dan de mpk25.
 
Okokokok ik zit hier nu met de APC20 en de MPK25, prima spul!

Alleen maakt de APC20 een zoomend/buzzend geluid op het moment dat 'ie aanstaat. Hebben jullie dat ook? Het is niet van de voeding, maar wel van waar de kabels de APC20 in gaan.
 
de apc kan niet zoomen, heb hem wel 's open gehad en daar zitten geen zoemende onderdelen in, zal toch een voeding oid zijn...

Het komt bij het powerknopje vandaan, zit vast een spoel ofzo, maar die maakt dus naar mate er meer ledjes aan staan, meer geluid.. Dat hoort zeker niet?
 
Haha goeie, ik heb trouwens het gekke effect dat als ik een clip lanceer met een knop onder 'Scene Launch' op de APC20, dat hij dat instant die rij met clips gaat spelen in plaats dat 'ie bijv 4 bars wacht. Ik heb wél ingesteld dat 'ie de huidig spelende clip dus vier bars laat uitspelen, maar dat doet 'ie niet met de APC20 terwijl dat met de Launchpad wel werkte?

Iemand enig idee hoe ik dit werkend krijg? Nu lopen de clips nooit vloeiend in elkaar over, voorheen wel!
 
heb je je quantization menu wel op 1bar staan? naast je play/stop/rec knoppn


1, 4, 8, allemaal geprobeerd.. Maar als ik op de APC20 een scene lanceer dan is het instant, hij stopt dan de huidige scene die speelt en begint die waar ik op druk.



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top