Opzetten home-studio in ruimte met slechte akoestiek

Stat-X

Maar das logisch
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
261
Ik zit nu al een behoorlijke periode op m’n kamer muziek te maken, maar er is sinds kort een ruimte vrij gekomen in m’n huis waar ik eventueel een home-studiotje zou kunnen opzetten. Echter komen hier wel wat dingen bij kijken waar ik eigenlijk totaal geen verstand van heb, waarmee ik voornamelijk doel op het akoestische aspect. Even een korte situatieschets:

Dimensies ruimte (ongeveer, kan het op dit moment nog niet exact uitmeten):
Breedte: 1750 mm
Lengte: 2250 mm
Hoogte: 3000 mm
Materialen ruimte:
Ondergrond: Granieten vloer
Muren: Steen/beton

studioafmetingenetc.gif


De materialen zijn dus niet bepaald geschikt om even een studiotje in te maken. Helaas heb ik ook niet het budget om iemand langs te laten komen en alles netjes te maken qua akoestiek. Daarom hoop ik dat jullie me eventueel zouden kunnen helpen. Ik heb al een klein beetje nagedacht over hoe of wat, maar ik weet niet of dit gaat werken;

studioafmetingenetcsugg.gif


Wat de granieten vloer aangaat, ik was van plan om hier gewoon een redelijk dik tapijt neer te leggen.

Op zichben ik wat het maken van studiomeubels aangaat wel redelijk goed, dus dat is niet echt het probleem, voornamelijk de akoestiek is op dit moment de issue... Alle feedback is welkom!:)
 
Dit is wel een hele kleine ruimte. Ik zou iig de korte kant gebruiken om je spullen/monitors te plaatsen. 1.75m..., gear dan nog je eventuele gordijnen. Bewegingsruimte wordt wel erg krap. Oftewel back against the wall.
Ik zou het eerst eens inrichten, aansluiten en goed gaan luisteren waar je acoustiche problemen zich voordoen.
Isoleren is wel iets totaal anders dan acoustisch aanpassen. Wanneer je wil isoleren hou je helemaal geen ruimte meer over.
 
Ik zal je studio houden waar die is en hier je bed in plaatsen...
 
Back
Top