Dynacord Add-one en Add-drive

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Verdikkeme,

Ik ben mijn dinkabel kwijt die ik nodig heb om mijn add-drive met mijn add-one te laten communiceren.

Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger.
Volgens de handleiding gaat het om een 7-polige dinkabel. Echter in deze thread spreekt men van een 8-polige en er zitten 8 gaatjes in de socket.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=36560&highlight=add-one

Ik ga voorlopig maar zoeken naar een 7-polige, helaas ni zo makkelijk.
Nu vraag ik me af: is elke 7-polige dinkabel geschikt of moet ik daar heel hard mee oppassen? Heb nl geen zin om hem op te blazen.
Indien het wat uitmaakt, heeft iemand dan toevallig een bedradingsschema voor de dynacordkabel, zodat ikzelf kan gaan solderen?
Of heeft iemand misschien nog zo'n kabel liggen? Zou ideaal zijn!

Alle tips, hints welkom!
 
Zelf maken.... je kunt ze los kopen 7-pins DIN-connectors, heb ze voor m'n Wasp&Gnat ook zelf gesoldeerd met 7a'8 aderig kabeltje.

grt G-J
 
Het probleem is: je kunt niet zomaar de eerste de beste kabel nemeb, je zult moeten weten hoe de bedrading van de kabel loopt (welke pool naar welke pool). In het beste geval is het 'rechtdoor' maar dat hoeft absoluut niet zo te wezen...

Meestal staat zoiets in de user manual of de service manual. Daar al gekeken?
 
Ik heb de user manual bekeken en hetgeen ik vind zijn onderstaande schemaatjes:

1 van de Add-one socket
1 van de Add-drive socket

Hegeen ik hieruit afleid, is dat het rechtdoor gaat, tenzij iemand dit tegenspreekt, ik ben namelijk geen kenner. Iemand een idee?

De service manual vind ik niet. Er staat nog wel iets beschreven genre 7-pin din plug (ADK 05) en dat het bidirectioneel verkeer betreft. Die ADK snap ik echter niet.

Misschien iemand met een dergelijke kabel? Ofwel zelf solderen, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik het juiste doe.
 

Attachments

  • Socket add-drive.png
    Socket add-drive.png
    100,5 KB · Bekeken: 51
  • Socket add-one.png
    Socket add-one.png
    73,4 KB · Bekeken: 46
Heb er zelf 2 kabels voor gemaakt misschien wil je ém testen dan weet je zeker dat 't werkt.

grt G-J
 
Ik heb volgens mij nog wat 7 pins dinkabels liggen, gebruik ze zelf niet.
 
Correctie: ik heb 8-polige liggen, ook die gebruik ik niet ;)
 
Wil je die add-one niet kwijt? ;)
Ik zoek er nog 1 voor bij m'n kabeltje
 
Oe, hou me dan maar op de hoogte, een add-one staat nog wel op een soort avn lijstje van me ;)
 
Back
Top