SSL X-Panda

SSL brengt een nieuwe mixer uit. Het betreft een uitbreiding voor zowel de X-Desk als de X-Rack of is gewoon stand alone te gebruiken als summing mixer. De X-Panda heeft welgeteld 24 inputs bestaande uit 8 mono faders op de MAIN inputs, met nog eens 8 ALT inputs en 4 stereo kanalen, waarmee het aantal op 24 inputs komt te staan. Verder heeft het 100mm faders, inserts op de mono en stereo kanalen en AUX sends wat allemaal via DB25 kabels aangesloten moet worden.

attachment.php


De X-Panda zal verkrijgbaar zijn in de maand juni dit jaar met een prijs van rond de €2250,-

Homepage X-Panda: SSL X-Panda
Een PDF brochure over SSL producten is via een direct-link hier te verkrijgen: Music Production Tools
 

Attachments

  • X-Panda_TOP_small.jpg
    X-Panda_TOP_small.jpg
    210,6 KB · Bekeken: 46
  • X-Panda_TOP_large.jpg
    X-Panda_TOP_large.jpg
    62,2 KB · Bekeken: 47
  • X-Panda_Angle_Front_Medium_large.jpg
    X-Panda_Angle_Front_Medium_large.jpg
    46,7 KB · Bekeken: 47
  • X-Panda_Angle_Left_large.jpg
    X-Panda_Angle_Left_large.jpg
    47,4 KB · Bekeken: 48
  • X-Panda_Rear_large.jpg
    X-Panda_Rear_large.jpg
    31,2 KB · Bekeken: 42
Laatst gewijzigd:
Youtube video's en overigen

Youtube video's en overigen







  • Highly versatile compact analogue mixer with SSL SuperAnalogue™ benchmark audio quality
  • 24 Ch Expander for X-Desk or any other analogue mixer
  • Adds long throw 100mm faders and 24 Ch Inputs to an X-Rack summing system
  • Stand alone 24 input summing mixer
  • 8 mono fader channels with main and Alt inputs giving 16 mono inputs
  • 4 stereo fader channels with Stereo Inserts and Stereo Direct Outputs
  • Stereo Cue, and FX1 & FX2 mono Aux send controls
  • Heavy duty self illuminated Solo/cut Switches
  • Compact desktop design with removable 19” rack ears
  • Rear panel connections via DB25 D-Sub
 
X-Desk is de "best in class" analoge mixer op dit moment, zeker qua headroom ook "the one to beat"
 
lekker duo trouwens van 4.500 euro zo'n X-desk met panda
 
Dat lijkt mij ook wel een erg fijn ding.
Het is dat ik reeds voorzien ben van de nodige summing amps.
Anders had ik zeker overwogen deze aan te schaffen.
 
+meerdere xracks met eq en dynamics modules en je bent echt een harde baas met een hele kleine portemonee.

Wel erg mooi spul. Te duur voor mij...
 
mmm. Die kun je ook wel goedkoper krijgen hoor. Op ebay gaan ze vaak voor minder... Het zijn wel handige kabels vind ik...
 
Ik word ook wel vrolijk van d-sub kabels.
Maar ik kan me voorstellen dat sommigens het onhandig vinden
 
moest sinds m'n X-patch ook aan de D-subs, maar is i.d.d. extreem handig, minder ruimte, betere luchtdoorvoer.
 
X-Desk is de "best in class" analoge mixer op dit moment, zeker qua headroom ook "the one to beat"

+30 dB?

Ik wil eigenlijk +40 dB headroom. Denk niet dat dit apparaat dit kan.
 
mmm. Die kun je ook wel goedkoper krijgen hoor. Op ebay gaan ze vaak voor minder... Het zijn wel handige kabels vind ik...


Als je goeie kabels wil zijn ze toch duurder hoor bijvoorbeeld Mogami. Het is zonde je koopt high-end apparatuur en sluit huismerk kabels. Als je alle inputs wilt gebruiken heb je 10 D-sub nodig, goede kwaliteit D-sub kabel ben je ongeveer 40 euro kwijt per stuk:)

Op Ebay zou best kunnen dat daar goedkoper is. Onthou dit goed er zijn altijd oplichters soms zie ik Masive Passive voor 2100 gaan, zal wel een oplichter zijn;)
Ik vind Marktplaats gek genoeg je kan tenminste als je opgelicht ben nog naar hem toe gaan of politie inschakelen. Sinds ik twee keer opgelicht ben op marktplaats betaal ik niet meer vooruit. Er zijn ook synthforummers die opgelicht zijn op Ebay.

Dan ben je nieuw nog goedkoper uit daaag ebay :doei:
 
Ow inderdaad, met 10 stuks gaat het wel aardig in de prijzen lopen. Dacht dat het er minder waren...
 
Mja...dat is wel zo.
Maar met 10 stuks D-Sub heb je wel 80 kanelen.
wat zou je moeten betalen voor 80 losse xlr kabels?
Als je 400,- euro deelt door 80 kom je op 5 euro per stuk.
Koop je daar een fatsoenlijke xlr kabel voor?
Met neutrik pluggen?
Ik denk het niet.
 
Ow inderdaad, met 10 stuks gaat het wel aardig in de prijzen lopen. Dacht dat het er minder waren...

Hoe gaat het daar in Sjóneveld, ga je wel is naar speeltuintje of Musicpalace? tis daar peperduur maarja ze verkopen ook kleingoed rack,kabels, tassen ect..:D
 
Hoe zou de geluidskwaliteit zich verhouden tot die van een SPL Mixdream denken jullie? Ik ben in de markt voor een mixdream. Eerst een SSL ALpha link madi voor de ins/outs..

De mixdream spreekt me eigenlijk meer aan door het design zonder schuiven en draaiknoppen. Ik wil het graag zo total recall mogelijk houden.

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Cheers,

Chris
 
Back
Top