Wobble Disco: Monkey Dust

Wobble Disco: Monkey Dust

  • ken ech nie

    Stemmen: 8 57,1%
  • is keivet

    Stemmen: 6 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    14
ah opeens hoor je t. die "wobbel"die zit aardig goed in t hoog. als je die nou wat zachter doet....(kannie ook wat snerpender) die synth lijn dubbelt, en dan die octaafje naar beneden en lekker lowpassen(mischien sinusje dronder) beetje subtiel compressen... kan je die ook nog een langzamere lfo geven.. vink persoonlijk ook wat lekkerder in t laag. en krijgt ie tevens en lekkere ritmiek mee ook..(een suggestie);)
 
Wat een gelul over creatief zijn.........dat is juist het punt WTF is hier creatief aan......hij heeft het NIET zelf gemaakt????

Samplen en er wat nieuws mee maken OK.......maar dit is gewoon een kopie........en het wordt nog gebracht als eigen werk ook.

Ik kraak fatclap zelf niet af......maar deze track en zijn presentatiemanier zeker wel.
 
ah, er was al gepost in pag 2....solly...
 
Het is best leuk gemaakt op het origneel.
Ga gewoon verder met je ding en je leer er altijd van.
Er is niets mis mee bij gebruik van een orgineel ,gewoon vermelden is het beste.
Lekker een remix van een orgineel word ook vaak gedaan door andere.
Gewoon lekker remixen en door gaan.
 
Wat een gelul over creatief zijn.........dat is juist het punt WTF is hier creatief aan......hij heeft het NIET zelf gemaakt????

Samplen en er wat nieuws mee maken OK.......maar dit is gewoon een kopie........en het wordt nog gebracht als eigen werk ook.

Ik kraak fatclap zelf niet af......maar deze track en zijn presentatiemanier zeker wel.

Ik kan wel uitleggen wat mijn motivtie is om dit te doen:
- In veel oude disco zitten mooie passages en stukjes die wat kaziger zijn. Dus ik laat in tact wat goed is en knip de kaasrandjes er van af.
- Ik ben van huis uit dj. Bij veel oude disco verloopt de bpm waardoor het lastig te mixen is. Daarom quantize ik de beat.
- Ook ontbreekt er vaak een break of intro/outtro dus voeg ik die toe.
- ik pimp het geheel op met een stevigere beat, dikkere discoclap, sneller tempo en wobble bassen.
- omdat het officiëel, volgens achterhaalde en ineffectieve wetgeving niet mag noem ik de originele maker niet en breng ik het als iets totaal nieuws om trammelant te voorkomen.
- in de bijpassende foto op soundcloud geef ik een knipoog naar de originele release van voor de falklandoorlog

ik claim verder helemaal niet creatief te zijn oid.
Misschien hoort mijn post eerder thuis op een dj forum maar daar hebben de leden meestal niet veel verstand van compressie, eq, afmixen ed.
 
Ik heb ooit zoiets met het nummer "Europe Endless" van Kraftwerk met eigen vocals gedaan, zelfs met videoclip erbij, maar daarna heb ik de shit weggegooid: het was gewoon "te" makkelijk om zo te doen met een reeds bestaand nummer.

Ik geef een algemene tip (lees maar even goed!): als je "verliefd" op je eigen geluiden of geluiden van anderen bent, dan geniet van het beluisteren en vandaar leren om hoe je deze "écht" eigen maakt (en "afblijven"!). Als je eigen creatie door anderen wordt beluisteerd en anderen "verliefd" op je sounds worden, dan kun je terug naar jezelf luisteren. Pas dan is het product klaar.

Ik zeg het omdat ik vaak nummers van anderen hoor en word meteen verkocht; laatst heb ik een 4-4 stuk bassline van een bekend nummer gepakt die erg leuk is en heb een preset van gemaakt, alleen kan ik niet verder dan dit. Het uitwerken van deze juist "vermindert" de sound-and-feel van het originele. Daarna vraag ik mezelf waarom zou ik een versie van een Nr. 1 al bestaande hit maken? Dan laat ik mezelf los en dans op de originele track en daarna denk ik aan hoe ik mijn eigen tracks kan maken.

Tot nu toe mijn 2 cents; van een 35+ die de falklandoorlog meegemaakt heeft :)
 
Laatst gewijzigd:
- omdat het officiëel, volgens achterhaalde en ineffectieve wetgeving niet mag noem ik de originele maker niet en breng ik het als iets totaal nieuws om trammelant te voorkomen.
- .


?????????
Maar dan is het toch gewoon keihard plagiaat. Als je iets brengt alsof het van jou is, terwijl je het niet verzonnen hebt dan is het normaal dat je even de originele artiest ten minste vermeld. Juist nu zorg je voor trammelant. Ik vind plagiaat uit den boze. Terecht dat de makers beschermd worden door de wet.

En het gaat me echt niet om een woordje of een zinnetje of een maatje dat je sampled en vervolgens helemaal gaat bewerken. De wet is daar ook niet helder in. Dat moet per keer bekeken worden. Maar in jou voorbeeld sample je het hele nummer zo'n beetje. Als dat jou manier van werken is dan vind ik dat niet correct. De wet is daar ook heel duidelijk in. Je zou geen poot hebben om op te staan en zelfs Bram M zou je niet kunnen verdedigen ;) (hooguit de rechter een keer of 3 kunnen wraken :D)

Je kan de wetgeving wel achterhaald vinden, maar je zult je er toch aan moeten houden. Het is niet anders.

Paul
 
het is officiëel plagiaat en ik weet dat het niet mag, daarom is het juist zo leuk :)
geen advokaat zal mij aanklagen omdat ik het niet officiëel uitbreng.
hooguit zal ik het bestand van soundcloud moeten verwijderen... tuff luck.
ik breng het niet alsof het van mij is, ik breng het gewoon en het is van niemand, of van iedereen.
zo zou het ook volgens de wet geregeld moeten zijn naar mijn mening maar zo is het helaas niet.

kijk de film copyright criminals die ik eerder noemde, die gaat daar over.
 
Vaag allemaal, maar goed, als je een oude disco-nummer bewerkt met je eigen geluiden, mixing, etc, dan noem maar een remix. Ik weet ook dat als je dat vermeldt dan wordt je thread niet gekeken.

En vooral als je hiermee plezier hebt om zo'n boel van tracks te maken, ga zo door!
 
Ik zou die wobble bass toch wel ietsje beter masteren.
ik denk dat ie mooier had geklonken als je een sine wave had gebruikt, diéépe bass :halleluja
 
Maar fatclap, hoe zit het nou, doe je alleen maar remixen met een wobble bas ofzo? dus bij elke nummertje?
Want als dat zo is dan lijkt me dat wel eentonig, neem aan dat je als dj wel meer variatie hebt als alleen wobble bassen?
Gewoon remixen en elke keer met een andere manier van werken en andere basjes zit imo meer uitdaging in.
 
Maar fatclap, hoe zit het nou, doe je alleen maar remixen met een wobble bas ofzo? dus bij elke nummertje?
Want als dat zo is dan lijkt me dat wel eentonig, neem aan dat je als dj wel meer variatie hebt als alleen wobble bassen?
Gewoon remixen en elke keer met een andere manier van werken en andere basjes zit imo meer uitdaging in.


ik maak niet alleen maar remixen.
laatste tijd maakte ik veel dubstep.
(eigen producties, geen remixen).
toen was ik ineens benieuwd hoe die dubstepbassen bij oude disco klinken.
in de tijd dat disco opkwam bestonden dat soort technieken nog niet.
dus ben ik het gewoon gaan doen.

ik heb een enquete aan de topic toegevoegd om te zien hoe de verhoudingen liggen qua 'not-done' heid van dit soort praktijken. beetje aan de late kant maar wie weet nog effectief.
 
zo kan je gewoon alles wel gaan wobblen..
andre hazes met een wobble bas eronder, zou een goeie voor in het K.track draadje :)
 
enfin, hier nog een disco-met-wobblebas bewerking.
deze met een wat 'creatievere' wobble.
benieuwd of iemand hiervan het origineel weet.

-ed.


Tsja
Je doet natuurlijk niet heel veel om het origineel te maskeren. ;)






Paul
 
Ik wacht al het hele weekend met smart op een reactie. :P
 
Back
Top