Wobble Disco: Monkey Dust

Wobble Disco: Monkey Dust

  • ken ech nie

    Stemmen: 8 57,1%
  • is keivet

    Stemmen: 6 42,9%

  • Totaal aantal stemmers
    14
het idee van Wobble Disco als genre gaat eigenlijk nergens over, maar mijn hoofd ging ook op en neer (tijdens het drinken van een mix-fruit sapje)
 
Bedoel je dat jij de componist bent?

Paul

Erhm nee, dan had ik wellicht gezegt dat ie mn nummer niet moest jatten en er alleen maar een wobbel bas onder te zetten, wat naar mijn idee vrij schaamteloos en slecht is.

en niet grappig.
 
Sja, in eerste instantie dacht ik, coole vibe! maar daarna hoorde ik het origineel, en dat swingt gewoon meer.
Waarom zo recht toe recht aan lange stukken gebruiken? Doe er meer originele dingen mee, zou ik zeggen.

En in je mix kun je meer gebruik maken van wat de onderlinge verhoudingen/compressie. Die wobble mag meer in het laag klinken bijvoorbeeld. En de bassdrum meer naar voren (en ook op de clap). Alles klinkt nu veel te ver uit elkaar (snap je wat ik bedoel?)
 
ik word er iig niet warm of niet koud van... die wobble geluiden zijn gewoon echt helemaal nix, niet vanuit een timings perspectief (het blubbert maar wat op een eigen tempo) en ook niet vanuit een synthese technisch perspectief; een blokgolf met wah wah... niet meer dan een lower chakra apen geluid...
 
tjonge de zuurgraad is weer hoog hier op het forum.
het is een re-edit met een setevigere beat er onder, een andere baslijn en een wobble bas er tussendoor.. mag dat niet van jullie?
oja, da's waar ook.. je wordt hier pas op handen gedragen als je general midi files van de human league op je keyboard afspeelt :D

enfin, hier nog een disco-met-wobblebas bewerking.
deze met een wat 'creatievere' wobble.
benieuwd of iemand hiervan het origineel weet.

http://soundcloud.com/electricbounce/roadkill

http://soundcloud.com/electricbounce/roadkill

..in je mix kun je meer gebruik maken van wat de onderlinge verhoudingen/compressie. Die wobble mag meer in het laag klinken bijvoorbeeld. En de bassdrum meer naar voren (en ook op de clap). Alles klinkt nu veel te ver uit elkaar (snap je wat ik bedoel?)

Dit is wat ik aan het leren ben en ik heb het nog niet onder de knie.
Ook bij de laatste mix ben ik nog verre van tevreden over de sound maar ik weet gewoon niet hoe ik het beter moet krijgen..
misschien eens een workshop afmixen volgen ofzo..
als ik het vergelijk met sommige bestaande re-edits van disco nummers, die kunnen zo ongelofelijk dik klinken..
check mijn deep disco mix als je wilt horen wat ik bedoel:
http://soundcloud.com/electricbounce/deep-disco-mix
hoop dat het mij ook nog gaat lukken dat niveau te bereiken.

hoe bedoel je de bassdrum meer naar voren.. gewoon harder?
Ik heb een brickwall limiter op de master, misschien komt het daardoor.
Ik zal nog eens met de mix spelen.
Meer sublaag in de wobble is een goed idee.. ik heb nu al het sublaag wegge eq-ed.
 
Ik vind het wel wat hebben hoor. Die laatste klinkt over mijn telefoon headsetje al erg goed. Misschien een beetje makkelijk, maar het is wel een goede manier om pareltjes van vroeger weers eens onder de aandacht te brengen. Misschien juist wel heel nobel om je creativiteit daarvoor ter beschikking te stellen 8o)
 
tjonge de zuurgraad is weer hoog hier op het forum.
het is een re-edit met een setevigere beat er onder, een andere baslijn en een wobble bas er tussendoor.. mag dat niet van jullie?
oja, da's waar ook.. je wordt hier pas op handen gedragen als je general midi files van de human league op je keyboard afspeelt :D


:dubbel::dubbel::dubbel:

:halleluja
 
Back
Top