Gitaar > Midi

relexted

-------------------------
Lid sinds
25 november 2005
Berichten
570
Locatie
Amsterdam
Ik google verkeerd denk ik.. Dus vandaar f hier..

Wat ik wil is me dingetje doen op bass en dan iedere gespeelde noot, toonhoogte, lengte en velocity opnemen naar midi..
Althans wat ik speel op de bass daar heb ik dan een midi-file van en die kan ik natuurlijk met zo ongeveer elke willekeurige synth gebruiken...

Of moet ik denken aan; via midi een synth aansturen met een gitaar

Alleen huh? hoe? waarmee? Bestaan er converter kastjes? wat zou hier de beste oplossing zijn? Hoe sluiten we dit allemaal aan dan?

f dom ik weet t.. Thnx!
 
Tnx! hoeft dus niet veel te kosten. Morgen maar f naar shoppen..

Als je nou tussen een willekeurig instrument en zo'n converter een mic-preamp zou hangen? XLR naar Jack kabeltje..
Dus dat je met behulp van een mic een signaal doorstuurt...
Of gaat ie alleen werken met een (bass)gitaar rechtstreeks aangesloten?
 
Het zou mij verbazen dat zo'n klein doosje exacte MIDI-data kan genereren, zeker voor polyfone input. Als je bedenkt dat tot er voor Melodyne Editor (eerste en enige deftige polyfone audio-to-midi-applicatie) vele applicaties waren die allemaal pijnlijk hard faalden in nootdetectie, dan denk ik niet dat zo'n goedkoop ding dit zo meer even wel zal kunnen. Voor single noten zal het misschien wel werken en een bas heeft toch weer 2 snaren minder dan een gitaar... Ik zou dit toch eerst eens uittesten en er wat info over opzoeken alvorens zoiets te kopen.

Ik heb zelf een Shadow SH-075 voor gitaar trouwens. Die heeft een pickup voor elke snaar en kan zo perfect de noten naar MIDI omzetten. Velen vinden dit de beste omzetter die er is, al is hij al wat ouder. En ik moet zeggen dat ik er toch zeer tevreden over ben. Ik zou eerder naar zoiets voor bas zoeken als ik jou was. Het zal duurder zijn, maar het werkt wel deftig, wat ik niet verwacht van simpele audio-to-midi bakjes. Of je kan altijd Melodyne Editor proberen als je software in overweging neemt.

Edit: Die bakjes zijn dus monofoon, en zullen dan waarschijnlijk wel relatief accuraat zijn. Dan blijft de vraag: is mono voldoende voor jou?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top