Prophet 2002

Seanneman

Stamgast
Lid sinds
4 juli 2009
Berichten
192
Locatie
Rijswijk
Prophet 3000 bevalt perfect, dus (!!nou ja, voor mij een dus) wil binnenkort op zoek naar de Prophet 2002 sampler! Wat moet die vandaag de dag opbrengen?

grtz ;)
 
Bedankt voor de tip (zie foto).......8D

Maar weet nog steeds niet wat de 2002 moet oprbengen????:koffie:
 
*newsflash* met een sampler kan je ook je eigen klanken maken. Het is niet enkel een laden-en-gaan loadable keyboardje.

Je neemt "iets" op, vernaggelt het compleet, et voila exotische synthklanken. Zeer creatief apparaat zo'n sampler!

Ik moet enkel nog plaats vinden om de mijne (S1000KB :D) te kunnen plaatsen...
 
Citaat Seanneman : Bedankt voor de tip!
Heb niet op je foto gelet, maar nu je het zegt idd een VS.
Als je SCI fan bent valt er nog genoeg te kopen, maar een sampler, niet mijn ding.
Wist niet dat je met een sampler ook vanaf scratch kon beginnen, wist wel dat je een sample kon moduleren.
Maar ja ik ben ook maar analogica en heb van die moderne apparaten geen kaas gegeten.
Vind een sample gewoon nep, kan ik net zo goed met een analoge bandrecorder dingen opnemen en afspelen :eureka:
 
Wat apart weer...
Als het aan dergelijke conservatievelingen had gelegen, waren er nu geen electrische gitaren en al helemaal geen analoge synths....:gaap:
 
Voor sommige (klassiek onderlegde) muzikanten is een synthesizer al helemaal geen echt muziekinstrument, zover wil ik echter niet gaan!
Ik probeer de muziek die ik (na) speel met zoveel mogelijk zelfgemaakte of met aangepaste presets te maken, en wil daarbij absoluut geen sampler gaan gebruiken.
Alhoewel ik ook een paar digitale synths (QS-300/NS5R/D-50) heb en die ook eigenlijk ook min of meer met samples werken zie ik dat toch een beetje anders.
Maar goed over smaak valt niet te twisten en ik val niemand af die met een sampler werkt.
 
Als je nu eens kijkt naar bijv. een Emulator 4 of een Kurzweil sampler, die doen qua synthesemogelijkheden niet onder voor de digitale synths die je opnoemt.
Bovendien kun je dan helemaal vanaf nul beginnen wanneer je zelf eerst je bronmateriaal, waveforms zo je wilt, erin stopt. In digitale synths begin je normaliter toch met golfvormen die er al in zitten.

Er zijn hele muziekstijlen ontstaan door het creatief gebruik van samplers, stijlen die er zonder sampler niet zouden zijn geweest.

In mijn ogen ben je creatiever wanneer je met een sampler vanaf scratch begint, dan wanneer je presets in een synth aanpast, maar goed, over smaak valt niet te twisten, true.
 
Ik heb de indruk dat je oordeel over samplers gebaseerd is op een verkeerd beeld van wat een sampler is/kan Analogica.
 
Zullen we het eens over de prijs hebben? 250-300 euro?

Thanks, daar ging het idd over. En dan 300 voor een perfect exemplaar? Wat heeft een defecte FD drive gemiddeld op de prijs? Je merkt ik ben n beetje op de centen aan het letten. :engel:
 
Ik denk ook 300 eu maar ik zie ze wel stijgen want eigenlijk is het een dikke synth zonder golfvormen..
 
Back
Top