Arturia factory + fruity loops: note duration

Dubbeldooier

Nieuwkomer
Lid sinds
22 januari 2010
Berichten
9
Hallo allen,

Ik heb onlangs de "Arturia Factory" aangeschaft.
Het is me gelukt om hem als midi controller in te stellen.
Het keyboard en alle knoppen werken naar behoren, fruity loops registreert bij het keyboard zowel de toon (hoogte) als de velocity.
Maar het probleem is dat de lengte van de noot niet door fruity loops geregistreerd wordt.
Alle noten die ik speel, maakt niet uit hoe lang ik ze in houd, worden met de zelfde lengte geregistreerd in fruity loops. (namelijk 1/4e).

Kan iemand me helpen met dit probleem? ik zie vast een instelling of iets dergelijks over het hoofd maar goed :P

thnx alvast!
 
Wisten ze het op het FL studio forum niet? zijn toch zat topics over te vinden daar zou je denken.
Ik weet het niet uit mn hoofd iig...
 
ik heb arturia factory noch fruity maar goed; is het bij het 'gewoon' spelen of bij het opnemen in de sequencer? als het dit laatste is en de noten beginnen ook allemaal op 1/zoveelste noot zou het kunnen zijn dat de record quantisation aanstaat
 
je pianoroll bekijken, mss een soort van quantize voor beats ofzo die aanstaat?
 
Bedankt voor de reacties alvast!

Heb zelf al veel gegoogeld, voordat ik dit topic opende maar heb geen antwoord voor het probleem gevonden. Juist omdat hij de overige waarden (toonhoogte, velocity etc) wel registreert maar niet de length. Een apart probleem waar ik niets over kan vinden.

Het gaat om het gewoon spelen, als ik gewoon speel dan worden de noten wel in de piano roll geplaatst, maar hebben zoals gezegd allemaal dezelfde lengte ongeacht hoe lang ik de toetsen in houd.

Als ik de "record" functie, en dan de "record automation en score" gebruik, dan registreert hij helemaal niets in de pianoroll.

Ik heb geen quantize aan staan, en volgens mij heb ik hem verder ook goed aangesloten/ingesteld.

Is er nog iemand die er een oplossing zou weten?

Alvast bedankt!
 
FL maakt , als je met de muis noten invoerd, de ingevoerde noot net zolang als de volgende. Dan kun je hem korter of langer maken, en dan krijgt de volgende noot die lengte weer. Misschien dat het daar mee te maken heeft?
 
Sorry voor de late reactie, had een griepje met een enorme lading hoofdpijn onder de leden en de zin om met muziek aan de slag te gaan was dus ff niet aanwezig.

De pagina die je hebt gevonden had ik zelf nog niet gevonden en het kwam idd op me over als of dit de oplossing was.
Echter.... na alle verschillende snap opties geprobeerd te hebben (wat ik volgens mij al eens gedaan had) moet ik jammer genoeg tot de conclusie komen dat ik eigenlijk nog geen stap verder ben :(

Toch bedankt voor de reactie en het speurwerk en ik hoop dat iemand anders misschien nog een oplossing heeft.
 
Als je hem in een andere DAW kunt proberen, kun je zien of het probleem wel of niet bij FL Studio ligt? dat zou je in ieder geval een beetje naar de goede richting helpen.
 
@ alex: sorry zag je reactie over het hoofd, de verschillende snap standen heb ik allemaal al uitgeprobeerd maar daar kom ik niet verder mee.

ik ben ondertussen echt gigantisch aan het balen, want nu heb ik hier zon gaaf ding staan, doet ie het na een week nog steeds niet correct :(

Vraag ondertussen op het FL forum ook maar even uitgezet

wederom bedankt voor alle hulp jongens!
 
ok reaper accepteert de noot lengtes wel, de lengte van de noten komt overeen met hoe lang ik een toets inhoud.

dus dan ligt het probleem inderdaad binnen FL.
 
ok reaper accepteert de noot lengtes wel, de lengte van de noten komt overeen met hoe lang ik een toets inhoud.

dus dan ligt het probleem inderdaad binnen FL.


Zal wel een instelling zijn die je per ongeluk aan hebt gezet ofzo. Probeer dit anders eens:


Staat bij Help (F1) naar 'Step note entry'.
"Enter notes: Each time you press a note-key on your controller keyboard a new note is added to the Piano roll. The cursor position advances to the next step automatically. The note length is equal to the snap size in the Recording panel."



-> Dus in je record panel (staat normaal gezien in dezelfde balk waar de BPM, tijd, etcetera staat) het vakje met die voet als icoon uitvinken, en de Snap op 'Line' zetten (ziet er hetzelfde uit als het magneetje bij de piano roll).
 
Zodra het vakje met het voetje uitgevinkt is registreert FL niets in de piano roll, zet ik dat vakje aan en staat mijn snap op line dan registreert hij alle noten als even lang.
 
Back
Top