Raphie Grooves: Happiness (Original Mix)

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
http://soundcloud.com/dropboxmastering/happiness-original-edit
 
Erg mooie melodieën! Je tracks krijgen steeds meer een diepere inhoud.

Hier en daar zou je misschien wat drum samples kunnen layeren om ze wat vetter te maken. Mix van synths is heel er mooi gedaan lekker breed en muzikaal alleen zijn de drums in verhouding nu wat dun. Clap mag van mij bijvoorbeeld meer body hebben.

Waar komen de pads uit? :okdan:
 
prophet08, percussie expres een beetje dun gelaten, maakt de mix mooi "vloeiend" door de reso in de pads gebeurt er sowieso al een hoop tussen 300hz < 800hz de percussie speelt daar boven, maar is daardoor wat dunner.
 
Ik, als houseliefhebber, vind het een beetje saai... er gebeurt weinig in die 6 minuten... sorry
Mix klinkt uiteraard altijd wel profi :)
 
ja, zit weinig Progressive House / electro actie in, is meer een diepe kabbelaar ;) lekker vloeibaar en mooie kleurtjes als je je ogen dicht doet. geen electro-actige stabs en ruige pitchshifters
 
diep vind ik het niet, een platte hap, maar dat is mijn smaak...de mix klinkt iets te ver opgepoetst naar mijn smaak, alsof er teveel ve-tsin in je eten zit
 
tot 2:38 is opbouw goed, daar gaat het dan mis en zakt het in zodra de beat er in komt.. zou dat stukje toch zeker nog eens herbekijken, is nogal anticlimax nu.

halverwege dat "stuk" komt er een piano achtig geluidje erin.. die dan nog voor de volgende break alweer verdwijnt.. deze zou gerust wat meer mogen uitkomen

jammer dat er in het laatste stuk helemaal niets speciaal of nieuws gebeurd, het is gewoon afbouw..

qua mix vind ik je kick iets te strak erin zitten.
 
Ga ik nog eens naar kijken ThnX, kick te strak?!? leg eens uit?
tevens ff de download aangezet kan je ook even de echte kwaliteit horen (arrangement wordt er niet beter door, maar SC doet de mix wel tekort)
 
ik prefereer een goede compo met een iets mindere mix boven een dikke vette mix alleen...

food_pannen_koeken.jpg


het is niet alleen hoe dik en goudbruin de pannekoek er uitziet maar ook hoe 'ie op de maag ligt...
 
Ik vind je mix heel relaxed. tot en met dat de pads erin komen. Dat is persoonlijke smaak. Maar ik ben toch zeker van mening dat het inderdaad zoals Henri het al zegt een eentonige hap, een te lange rit.

Ik zou heel graag op 2:38 weer alleen beat. bass en lead sound willen horen zoals je dat in het begin hebt gedaan en dan pas na de tweede brake het hele orkest erin gooien.

Het is nu meer een overdosis winegums waar ik niet happy van wordt.

Ik begrijp ook goed wat Rvoo zegt over de kick. Probeer eens wat 1 khz te snijden.
Ook vind ik de pads op de achtergrond wat stoffig klinken. Misschien 2 DB harder en en of twee extra voices om het geluid wat meer te verbreden naar de zijkanten van de soundstage. Ik wil meer het gevoel hebben dat ik omarmd/ opgenomen wordt door de sound. Ik mis dat nu.
 
goede tips, ga ik nog eens mee experimenteren, vind zelf de tik in de kick juist wel lekker, is in deze niet zo zeer Eq, maar meer de attack in de compressie
 
Goede opbouw..

Ik ben het eens met de meeste over de kick.. deze klinkt wat de dun naar mijn smaak. Verder vind ik persoonlijk de sounds wat te remiscient.. maar misschien is dat een smaak gebonden kwestie.

Sfeer: trancey, happy. Diep vind ik hem niet.

Tip: ik zou wat meer met FX overgangen doen en misschien wat variatie in de melodielijnen en wat extra percussie elementen kan de tune ook wat meer upspicen..
 
Back
Top