[electro] TFHats - This is life

drums vlak? Ietswat teveel compressie misschien. maar vind t wel lekker klinken zo.. rond maar snappy..
dis beter dan wat ik eerder van je heb gehoord..
Verder is t een stijl he... kan er dus niet veel over kwijt. maar...
Met die drums basis kan je veel leukere dingen als je t mij vraagt.. :D
Zit 'm voornamelijk in je geluiden die naar mijn idee veel te gewoontjes en niet van deze tijd.. hats zijn wel weer erg leuk...
Wat voor genre is dit, of moet t naartoe gaan? als je dat weet dan kun je een beetje commercieler denken ivm je pads/leads etc... als je dat zou willen...
Zou t zelf dus veel opener laten met die beat zwaar uitgewerkt.. 2 of 3 veel rauwere geluiden en en dan die vocal.. dat kan gaan werken.. maarja..
grtz, en keep 'm coming
 
Rare tip of niet maar begin het nummer met de tweede helft en voeg dan, losjes, de eerste helft erbij?
Kortom : :okdan:
 
Klinkt weer lekker, wel vind ik de drums wat vlak klinken, komen die van software?
Hoe doe jij de vocalen hier?
Zelf inspreken/zingen of samples?

De drums zijn 606 samples en hihats 808. Ik vind ze zelf wel lekker rond klinken

De vocalen heb ik ooit eens van internet geplukt en vervolgens bewerkt met vocoder.

@ Tragmadat: Ik zal eens kijken wat voor resultaat het oplevert als ik de tweede helft als begin gebruik.

@ relexted: Genre? Tja, hokjes boeien me eigenlijk niet zo. Ik geef, als ik een track post, er altijd wel een naam aan zodat anderen wel of niet getriggerd worden om te luisteren.
 
Lekker trackie!!

Goede opbouw en sound, alleen, ja sorrie ik ben een zeurpiet.

De kick zou ik doormiddel van multiband compressie op pompen zodat die er beter uit komt en de snare layeren met iets wat punch heeft. (laag snare geluid).

Misschien kan de snare wel zondere layer geluid, maar wel met een boost op 150 - 250 hz
 
Lekker trackie!!

Goede opbouw en sound, alleen, ja sorrie ik ben een zeurpiet.

De kick zou ik doormiddel van multiband compressie op pompen zodat die er beter uit komt en de snare layeren met iets wat punch heeft. (laag snare geluid).

Misschien kan de snare wel zondere layer geluid, maar wel met een boost op 150 - 250 hz

Neuh, dit vind ik niet zeurpieten. :D Zal eens kijken wat ik hiermee kan doen. Verder zit ik op de goede weg, lijkt me.
 
Ik vind het sfeertje goed gedaan en de combinatie van geluiden en vocals is goed gekozen.
Qua arrangement vind ik het nog een beetje vlak. Er zit niet echt spanning in en in tegenstelling to flyweight mis ik eingelijk juist een opbouw (grappig hoe je soms toch iets anders kunt horen dan iemand anders :)) Het kabbelt voor mij een beetje op dezelfde intensiteit door. Misschien moet ik 'm later thuis nog eens even wat harder luisteren :)
 
Back
Top