Quiklok

quisquater

Ebos
Lid sinds
22 december 2008
Berichten
230
Locatie
Belgische kust
Ik ben op zoek naar de ideale Quiklok (of eventueel andere) stand voor 2 synthesizers. Het zijn wel 2 zwaargewichten, de ene is een Yamaha CP33 digitale piano met 88 toetsen, de andere een Yamaha SY99.

Quiklok heeft nogal wat mogelijkheden van vrij goedkoop tot aan de duurdere kant.
Ik wil echter een stand die zeer stabiel is gezien de digitale piano.

Iemand ervaring of een aanrader (type nummer)?

Van harte bedankt voor alle tips!
 
Ik heb er zo een:

http://www.thomann.de/nl/km_18860_spider_pro_silber.htm

Wat prijzig, maar erg fijn.

Armen verstelbaar in lengte en geheel traploos verstelbaar in hoogte
Extra set armen bij te plaatsen (gebogen of recht)
Zeer stabiel
Niet te zwaar
en makkelijk inklapbaar.
 
Ik heb zelf nog een X-stand waar je drie synth's/ keyboards op kan plaatsen. Ik gebruik er maar twee van.
Is heel goed te doen. Ik heb hem al jaren en ik heb nog nooit probleem gehad wat betreft zwaarte van mijn synth's.
Ik ben bezig met Patrick Slaats. Hij heeft de stands voor Jordan Rudess gemaakt.
 
Ik ben op zoek naar de ideale Quiklok (of eventueel andere) stand voor 2 synthesizers. Het zijn wel 2 zwaargewichten, de ene is een Yamaha CP33 digitale piano met 88 toetsen, de andere een Yamaha SY99.

Quiklok heeft nogal wat mogelijkheden van vrij goedkoop tot aan de duurdere kant.
Ik wil echter een stand die zeer stabiel is gezien de digitale piano.

Iemand ervaring of een aanrader (type nummer)?

Van harte bedankt voor alle tips!

http://www.quiklok.com/catalog/?p=productsMore&iProduct=98&sName=Z-726

Ik heb deze met bovenop een Roland XV88 en onderop een Roland A90. Zeer stabiel.
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Ik twijfel nog sterk tussen de Z-726 en de QL-642. De Z-726 ziet er heel wat stabieler uit en dat kan bij het spelen op de piano (gewogen toetsen) belangrijk zijn. Maar ze kost dan ook dubbel zoveel...
 
Ik heb met beidde gewerkt. De nadelen van de 642, de X-stand is dat die wat wiebelt bij wat harder spelen aan de baskant en dat je met je schenen zo nu en dan tegen het staal aan komt wat ook niet altijd even prettig is. Het gewicht is het probleem niet, dat houdt die wel.
De 726 is veel beter! Stabieler en beenruimte. Ik zou doorsparen.
Voor live heb ik nu ook een K&M Spider. Ben ik erg tevreden mee tot nu toe. Voor thuisgebruik als je zit wat overdreven.

Edit: Een WS-550 is ook een hele goede optie. Deze neem ik vaak mee als ik alleen een 88 toetsen klavier nodig heb. Hoe dat met een tweede keyb en opzetsteunen zit weet ik niet.
 
De combinatie waar Yoozer naar verwijst - Music Store KB-S + Music Store KB-D10 - heeft misschien wel als nadeel(tje) dat het bovenste klavier niet veel kleiner mag zijn dan de onderste. Als ik het goed zie zijn de dragers van de Quiklok Z-726 wel in horizontale richting te stellen. Of zie ik dat verkeerd?

 
Klopt, de combi JP6 en Minimoog lukt niet echt; breedte is niet instelbaar.
 
Quiklok

Het is uiteindelijk een Jaspers stand 5D-140 geworden. Alleen maar lof:
  • Hermann Jaspers reageert uiterst snel op alle vragen per email
  • 4 dagen na betaling is mijn stand - zeer goed verpakt - thuis geleverd!
  • zeer éénvoudig te monteren en volkomen naar wens instelbaar
  • alles is van uitstekende kwaliteit en meer dan stevig genoeg om een aantal notoire zwaargewichten (Ensoniq TS12 (über zwaargewicht), Yamaha SY99) te dragen en toch stabiel te blijven bij het bespelen
Een tevreden Jaspers klant!
 
Back
Top