Harlem Nights - Watch me Dance (Prophet VS Polysix Pro One)

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
Heb wat nieuwe vintage synths, hoog tijd voor nieuw filmpje:


Track is dit keer clubby, Giorgio Moroder style

Line up:
SCI Pro One: bass, claps, stabs
Korg Polysix: rhodes, strings
Sequential Prophet VS: arps, strings
Minikorg 700S: lead
Crumar Performer: layered strings
Boss SE70: fx, vocoder

En weer de Electribe SX voor drums

Enjoy :)
HN
 
Heerlijke spacey dance en de mix klinkt punchy en perfect gebalanceerd. Kan zo op cd wat mij betreft!

Waar neem je alles mee op?
 
Klinkt weer zeer goed.
Ontstijgt de grauwe middelmaat van het merendeel van de tracks hier wederom ruimschoots.
Het merendeel wat ik van jou hoor heeft een zeer professionele klank.

Het enige kritiekpunt is dat het wel wat op elkaar lijkt.


Hoe lang ben je nu bezig met zo'n song?

Paul
 
:okdan: lekker!

Het enige kritiekpunt is dat het wel wat op elkaar lijkt.

Valt wel mee vind ik. 't is gewoon z'n signature sound .

ben ook wel benieuwd naar het recording/productie proces. klinkt crispy! 8~
 
Wat een plezier om naar te kijken en luisteren! :okdan:
 
Dank allen :okdan:

Ik doe veel met t racks plugin om te masteren, heeft ook een warme klank die iets toevoegt

Verder vooral synths tegen elkaar 'balanceren', dingen weghalen die wegkunnen. Zou niet kunnen zeggen hoe veel tijd er in zit. Deze track begon voor mij te werken toen ik de pro one bass tot 1 noot per bar terugbracht. Pro One kan zoals bekend te drukkend / vermoeiend zijn in de bas (zie Orion), maar ik begin er steeds meer van te houden, in deze en mijn volgende nrs leerde ik er beter mee om te gaan

Hij wordt inmiddels op de dansvloer gedraaid door bekende dj, zou hem doorsturen naar wat labels, leuk hoe YT allerlei mensen aantrekt, kan het eenieder aanraden 8)
 
Lekker ook hoe die soort van 'tremolo' in de strings (polysix?) in sync meedoet.
Doe je dat met een midikit (zo ja, welke gebruik je eigenlijk? De mijne kan dat niet...), met handig recorden, of later een plugje in je DAW?
 
Lekker ook hoe die soort van 'tremolo' in de strings (polysix?) in sync meedoet.
Doe je dat met een midikit (zo ja, welke gebruik je eigenlijk? De mijne kan dat niet...), met handig recorden, of later een plugje in je DAW?

Idd Polysix, en MG>VCO freq gewoon op het gehoor afgesteld.. HIj loopt ook niet helemaal in de maat, alleen net even wanneer het moet :)

Dank
 
Als dit op vinyl uit komt koop ik het :dj: laat maar weten als het zo ver is :okdan:
 
Back
Top