MacBook Pro vraagje

Lid sinds
6 juni 2003
Berichten
2.560
Locatie
Oosterhout
Ik wil al een tijdje een MacBook Pro aanschaffen omdat ik een stabiele portable oplossing nodig heb om on-the-road te kunnen produceren met Cubase en waarschijnlijk ook Logic.

Ik twijfel tussen 2 modellen:
MC371N:
2.4GHz Intel Core i5
4GB 1066MHz DDR3
320GB
15"

MC375N:
2.66GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3
320G
13"

Ik gebruik voornamelijk audio sporen in Cubase, Sylenth1, Kontakt2 en een Virus TI.

Nu vraag ik me af:
1.Merk je een duidelijk verschil tussen de Intel Core i5 en Intel Core 2 Duo? Waarin precies?
2.Is er ook een verschil merkbaar tussen een 5400 en 7200 rpm harddisk?

Bedankt!
 
ja, sneller / meer vemogen, moderner
ja , sneller / meer vemogen ,moderner

zou voor de i5 gaan, alles nieuwer en naast bovenstaande , ook nog garantie en waarschijnlijk langer plezier van
 
Ik wacht de nieuwe MBP modellen nog maar even af, hopelijk met quadcore en ssd. Dat gaat tenminste met een sprong vooruit!
 
Ik wacht de nieuwe MBP modellen nog maar even af, hopelijk met quadcore en ssd. Dat gaat tenminste met een sprong vooruit!

Vooral een SSD zou idd veel uitmaken.
Het lijkt vrij prijzig ivm andere harde schijven maar een SSD zorgt dat de performance zoveel beter wordt.
Zou mij tevens niks verbazen als Apple de DVD drive eruit gaat gooien. (al zal dat niet bij het volgende model zijn)
De nieuwe Macbook Air is zo'n goed succes geworden dat ik verwacht dat het meer die kant opgaat.
 
En wat vinden jullie van de performance van de huidige Air modellen voor muziek?
 
Ik wacht de nieuwe MBP modellen nog maar even af, hopelijk met quadcore en ssd. Dat gaat tenminste met een sprong vooruit!

SSD is toch al een optie? Je kunt trouwens ook zelf ook nog eens de optische drive er uit halen en vervangen door een ssd. Heb je twee schijven, ook handig.

Verder, als formaat niets uitmaakt en knaken niet uitmaakt, lekker de snelste 15" pakken die je kunt veroorloven (of bespaar wat op de ghz opties en neem wat extra ram). Kies voor de kleinste, goedkoopste schijf optie, en vervang die schijf door een goedkopere van een niet Mac store. Scheelt je weer wat centjes.
 
Ik zou persoonlijk even wachten, de huidige MBP modellen komen aan het einde van hun levenscyclus en waarschijnlijk worden er binnen 2-3 maanden nieuwe modellen aangekondigd.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro

Dat betekend dat je altijd 3 maanden kan wachten want dit is eigenlijk altijd het geval :-P

Op zich begrijp ik je standpunt maar ik vind het een verlammende factor
 
En wat vinden jullie van de performance van de huidige Air modellen voor muziek?

Met SSD best ok voor een eenvoudige doch prima thuis setup maar heeft weinig output opties en geen drive.
 
Gezien de nieuwere architectuur (i5) ook een lagere kloksnelheid heeft zal het performance verschil niet groot zijn.

5400 vs 7200rpm is altijd discutabel, 7200 is vaak sneller maar een grote 5400rpm schijf kan ook erg snel zijn en soms sneller dan een kleinere 7200rpm schijf iv.m. data dichtheid op de platters.

Ik zou echter wel gewoon voor de 15 Inch gaan omdat dit simpelweg fijner werkt.
 
Ga voor de i5. Wat hierboven staat over de kloksnelheid is onzin.

Schijf is inderdaad discutabel, dan zou je te weten moeten komen welke schijven het precies zijn. Er zijn 5400rpms die bepaalde 7200rpms outperformen.
 
Back
Top