jx8p trucs

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Zou iemand me wat dingen kunnen leren in dit topic welke ik kan toepassen op de JX8P?
6trak had me PWM geleerd, filtersweep wil redelijk maar nog niet helemaal goed.
Zijn er nog meer van dat soort trucs?
 
er zijn geen trucks, wel synthese... maar zolang je synthese nog niet onder de knie hebt blijven het idd trucks...

Synthese bedoel ik. Heb trouwens ook een osciloscoop gekocht, om synthese beter te leren. moet ik alleen nog even een andere stekker aan maken, is zo gebeurd.
 
De unison detune is ook wel iets wat ook een beetje verborgen zit... veranderd em in natuurlijk wel in een 3 stemmige synth maar dan een met 4 dco's per stem.
Je kunt de stemmen onderling van elkaar ontstemmen met unison detune en het interval (toonhoogte van de stemmen onderling) wijzigen in een octaaf.
 

Attachments

  • Unison.JPG
    Unison.JPG
    30,4 KB · Bekeken: 112
  • Unison detune.jpg
    Unison detune.jpg
    68,6 KB · Bekeken: 109
Dit is specifiek op trucs (of euh hoe noem je het) gericht, met alleen serieuse posts:okdan:
concreet dus dezelfde vragen over synthese constructies als in die andere thread...

en nogmaals, het heeft geen zin om steeds alleen maar specifieke uitgedachte 'trucs' te willen weten...
als jij pcies de grenzen van de synth kent, dwz: dat je alle parameters tot in detail uit je hoofd weet, qua functie en wat ze in samenwerking met elkaar bewerkstelligen, pas DAN kan je redelijk vaststellen in hoeverre het na te maken geluid mogelijk is op de JX...

dus je hoort een geluid, je analyseerd het op bepaalde karakteristieken die ook meteen vertaalbaar zijn naar de mogelijkheden die de JX te bieden heeft...
 
Een filtersweep is zoiets als een zweep over je filter
Want het filter filtert gewoon de hele tijd maar een beetje te filteren...
En dan sweept die zweep daar gewoon overheen ... gewoontjes denk je?
Controleer die zweep en je hebt voorlopig plezier voor 10!:mega:
 
Back
Top