Electronische percussie

Hega

Stamgast
Lid sinds
9 september 2008
Berichten
300
Locatie
Groningen
Al een tijdje ben ik mij aan het oriënteren voor electronische percussie.
Vooral de Korg Wavedrum heb ik op het oog, maar ook de Roland SPD-s lijkt mij interessant (ivm samples etc).
Het lijkt mij helemaal geweldig om hier een combi-set van te kunnen maken (maar dat gaat voorlopig financieel even een lastig verhaal worden denk ik).

Zijn er nog meer produkten op het gebied van electronische percussie oid (afgezien van bijvoorbeeld de Alesis Performance Pad en de Yamaha DD-65)?
 
Laatst gewijzigd:
Electronische percussie is nogal een breed begrip, ben je op zoek naar electronische drumgeluiden, electronische drumpads of allebei in een?
 
Roland SPD-30 is wel leuk als je puur een percussie apparaat zoekt. Zoek hem eens op op Youtube.
 
Electronische percussie is nogal een breed begrip, ben je op zoek naar electronische drumgeluiden, electronische drumpads of allebei in een?

Het liefst allebei in één.
Helaas zijn er niet zoveel instrumenten zoals de Korg Wavedrum, waar je zowel met je handen als met stokken op kunt spelen.
En qua geluid en mogelijkheden is het echt geweldig (na wat ik heb geprobeerd en heb gezien op youtube).
De SPD-series komen er nog bij in de buurt, maar deze hebben allemaal verschillende speelvlakken.
 
Maar je gaat liefst wel voor een zo authentiek mogelijk akoestische drums feel en geluid, of wil je juist ook kunnen freaken met allerlei bizarre drum-achtige geluiden? Misschien een gekke vraag, maar aangezien dit een synthforum is heeft het overgrote deel een duidelijke voorkeur voor een wat minder realistisch geluid ;)
 
Maar je gaat liefst wel voor een zo authentiek mogelijk akoestische drums feel en geluid, of wil je juist ook kunnen freaken met allerlei bizarre drum-achtige geluiden? Misschien een gekke vraag, maar aangezien dit een synthforum is heeft het overgrote deel een duidelijke voorkeur voor een wat minder realistisch geluid ;)

Het liefst ga ik voor authentieke drum- en percussiegeluiden (zoals conga, djembe, darbuka etc).
Maar wat freaken en experimenteren kan ook geen kwaad natuurlijk 8)
 
Als percussionist geef ik (uiteraard) de voorkeur aan echte instrumenten, maar na uitgebreid testen komen de handsonic pads van roland (wat mij betreft ) het beste uit de bus,
Zowel qua klank, als bruikbaarheid van de samples en bespeelbaarheid...

Die velocity switches en choke (afdemp) mogelijkheden zitten zo knap in elkaar, dat krijg je zelf bijna niet voor elkaar.

Je heb er wel wat meer speeltechniek voor nodig, om realistische percussie patronen te produceren.

Al die andere stokken dingen klinken wel grappig, maat niet iets wat je niet gewoon met een toetsenbord kan inspelen. Hooguit om je toetsen te ontzien als je veel ritme partijen moet inspelen...

maar zelfs zo'n handsonic valt compleet weg bij een echte conga, djembe, udu, darbukka etc...
 
Koop 'n 727 man :P
 
Er zit een gigantisch verschil of je stokken (voornamelijk je polsen) of je onderarmen gebruikt.
ik ben van huisuit drummer maar heb ook aan percussie gedaan. Dat vind ik vermoeiender, ben het ook niet gewend moet ik bekennen maar ik denk dat het handiger is om te kijken naar een SPD achtig instrument.
En de Yamaha DD achtige vergeten omdat je veel minder ruimte hebt.
SPD8/11 max 150 euri's.
Maar gezien wat je zelf aangeeft denk ik dat de Roland SPD-S voorrang gaat krijgen.

suc7:D

Inmiddels ben ik ook een Yamaha DTX Multi12 tegengekomen.
Ben hier ook wel erg benieuwd naar.
Maar waarschijnlijk gaat het bij mij toch tussen de Korg Wavedrum en de Roland SPD-S.
 
Check ook eens de Yamaha DTXm12. Zowel stokken, handen & vingers. Een echte spd op steroids.

Een van de mooiste soundlibraries op percussie gebied (en ook de drumsounds zijn killer)

Aanradertje!
 
Ik ben van plan, een elektronisch drumstel te kopen, dus waar je in real time moet drummen. Eén voordeel daarvan is, dat je daarmee zo lekker kunt afreageren als je kwaad bent op iets of iemand :-)
 
Die Yamaha DTXm12 is idd wel een heel gaaf ding waarmee je veel kanten op kunt. Qua connectivity komen de andere hier genoemde prducten niet in de buurt van die yamaha.

Connectors
PAD (13) jack (standard stereo-phone plug; left = trigger, right = rim switch)
PAD (14)/(15) and PAD (16)/(17) jacks (standard stereo-phone plug; left = trigger, right = trigger)
HI-HAT CONTROL jack (standard stereo-phone plug)
FOOT SW jack (standard stereo-phone plug)
OUTPUT L/MONO and R jacks (standard phone plugs)
PHONES jack (standard stereo-phone plug), AUX IN jack (standard stereo-phone plug),
MIDI IN and OUT connectors, USB TO HOST port, USB TO DEVICE port, and DC IN.
http://www.yamahasynth.com/products/electronic_drums/dtx_multi12/#specification-anchor

Dank voor deze goede tip!:okdan:
 
Het liefst ga ik voor authentieke drum- en percussiegeluiden (zoals conga, djembe, darbuka etc).
Maar wat freaken en experimenteren kan ook geen kwaad natuurlijk 8)


Dan kan je in mijn ogen het beste voor het echte werk gaan, en investeren in een paar geweldige microfoons
 
Back
Top