Zeer slechtziend: beeldscherm vormt barriere tussen mij en monitoren

als de TS heel erg bijziend is en niet kan convergeren gaat dat het niet oplossen, net als projectie dan niet werkt.

dit is wel behoorlijk lastig voor je, heb er nooit zo over nagedacht. wel wat ik zou doen als ik blind moest masteren, maar mixen en editen is heel andere koek...
 
Ik werk ook al een paar jaar met mijn monitoren achter me, gaat prima, af en toe omdraaien inderdaad, maar alleen tijdens het aanpassen van de mix.
 
mischien zeg ik iets heels stoms maar werkt zoiets mischien voor je?

http://gadgets4evb.nl/index.php?_a=viewProd&productId=145

Zo te zien is het probleem voor de topicstarter dan ook niet de grootte van het scherm, maar de afstand. Zo'n bril laat het met lenzen lijken alsof het scherm erg ver weg is, dus dat werkt helaas niet. Ik heb wel eens een prototype VR-bril gezien voor ernstig bijzienden; die simuleert een monitor die heel dichtbij staat en beweegt met je hoofd mee. Dat zou een oplossing zijn, maar dat ding lijkt nog altijd niet op de markt te zijn...
 
simpel...
leg gewoon je flatscreen horisontaal, alsof je een boek leest.
Zo kijk je naar beneden en heb je geen barriere.
 
Een 25,5" of 27" monitor is een scherpere oplossing dan een (goedkopie) 32" lcd-tv. Het beeld van een lcd-tv is wel groter maar zeker niet scherper als je hier een pc op aansluit. In mijn vergelijking waren beide apparaten van samsung en kostten een rib uit mijn lijf, geen goedkope shit modellen dus. :D
 
de resolutie van die bril is wel om te janken.

duke3d_000.png
 
@Pelican: