Welke koptelefoon?

Ik heb de DT770 PRO (en DT990 en verschillende Sennheisers gehad) Bevalt erg goed voor een gesloten koptelefoon. Let op dat je de DT770 met verschillende impedanties kan bestellen (volgens mij 80 en 250 Ohm). Ik heb zelf de uitvoering met een lagere weerstand en dus een "hoger volume". Ik vond de andere uitvoering toch wat volume missen als je hem direct op een synth, mp3 speler, laptop etc. inprikt. De 250 Ohms is volgens mij wat meer geschikt bij een mengpaneel...
 
ik ben ook van plan een koptelefoon te kopen, vooral om mee te produceren. op de laptop. ik lees echter op internet dat veel van deze koptelefoons eerst door een versterker moeten, anders zou de geluidskwaliteit er onder leiden (hd650 bijvoorbeeld van de beyers weet ik het niet, maar t schijnt iets met impedantie te maken te hebben)..

Kan iemand hier iets over zeggen?
Ik produceer vooral techno. (bass heavy dus)

tnx!

Hoe hoger de weerstand van een hp hoe lager het rendement. Bij een hp met een hoge weerstand (hoog ohmig) heb je een veel sterker (harder) signaal nodig om acceptabel volume te spelen, wat je met je jack out van je laptop niet haalt.

Als ik bv mijn (hoogohmige) hp in m'n mp3 speler steek hoor ik vrijwel niets bij maximaal volume.

Als je gaat produceren met je laptop is een externe geluidskaart op den duur wel aan te raden. Bijvoorbeeld een emu0202 stuurt wel hoogohmige hp's aan. Maar als je nog geen externe kaart hebt en je wil een hp kopen zou ik dus een laagohmige uitzoeken. AKG biedt in alle prijssegmenten waar voor je geld. De goedkoperen zijn volgens mij laag ohmig.
Succes met de zoektocht
 
senheiserr hd 25, heb hem al meer dan 10 jaar, mee naar heeeeeeeeeel veel gigs en DJ sets. ook luister ik iederen avond muziek in mijn bed met dat ding op.

Niet stuk te krijgen, heeft wel iets meer bas maar dat is voor dance producties en DJen wel wenselijk.

heb alleen onlangs de pads vervangen.

Gebruik hem dus ook als monitor
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn oren naar de tyfus geholpen met koptelefoons.. Zou lekker zonder koptelefoon produceren als ik jou was. Je gaat ze toch steeds harder zetten ook al denk je van niet
Je wil echt niet in de tinnitus hel terecht komen .. Geloof me.
 
Ik heb mijn oren naar de tyfus geholpen met koptelefoons.. Zou lekker zonder koptelefoon produceren als ik jou was. Je gaat ze toch steeds harder zetten ook al denk je van niet
Je wil echt niet in de tinnitus hel terecht komen .. Geloof me.
same here broeder
 
koptelefoon als referentie; ja
om te produceren, nee ..
waarom? de ruimtelijkheid wordt heel anders als je muziek maakt met je koptelefoon.
deed ik vroeger ook wel totdat je de boel terug hoort en vooral het hoog ver op de achtergrond hoort omdat je dit hebt teruggedraaid omdat het zo dicht op je oren zat, mag je je mix weer opnieuw maken.
 
JA gehoor beschadeging is wel de grootste reden om een hoofdtelefoon zo min mogelijk te gebruiken.

mixen die ik op mijn sennheiser maak houden wel stand, alleen luister ik de mix op wel zo´n 8 verschillende speakers, hifi en iphone laptop enzo.

Gelukkig ga ik deze maand een setje kvr actieve monitors halen...m´n eerste:)
 
ik heb de laatste tijd ook vrij veel met de beyer dt770 gewerkt en inderdaad wat meer mensen hierboven zeggen werk er niet teveel mee want ik hoor ookal een aantal weken een zachte piep in me oren. nou wil dat niet gelijk zeggen dat het T is maarja ik produceer dan wel gewoon wat zachter op me speakers.
 
Ik heb mijn oren naar de tyfus geholpen met koptelefoons.. Zou lekker zonder koptelefoon produceren als ik jou was. Je gaat ze toch steeds harder zetten ook al denk je van niet
Je wil echt niet in de tinnitus hel terecht komen .. Geloof me.

Tja, dat jij je oren om zeep hebt geholpen zegt meer over jou dan over het gebruik van een koptelefoon in het algemeen. Ik werk al heel wat jaartjes met een koptelefoon en heb vorig jaar nog een gehoortest gedaan. Het resultaat was erg netjes voor iemand van 30 jaar volgens die medewerker.

Dus ja.. ik bedien zelf de volume knop van mijn koptelefoon, en ik draai 'm simpelweg nooit zo ver open dat ik m'n oren beschadig.. ik kijk wel uit!

Misschien gek, maar ik werk eigenlijk met 3 volume niveau's die ik heb aangegeven met een stift.. en daar schakel ik altijd tussen. Dit doe ik, zodat ik een duidelijke referentie heb opgebouwd qua verschillende volume niveau's.

niveau 1: background music volume
niveau 2: prettig luister niveau, kan je echt uren achtereen naar luisteren zonder dat je oren vermoeid raken
niveau 3: even wat meer pit.. een volume niveau wat ik persoonlijk hooguit twee liedjes als prettig kan ervaren, alvorens vermoeidheid optreed.. maar ik ken mensen om me heen die 'm standaard nog veel luider hebben staan.. (auw!)

Ik doe ruim 80% van alles op niveau 2... niveau 1 en 3 gebruik ik alleen maar kortstondig ter referentie.. zodat ik weet of de mix intact blijft op zowel zacht als redelijk luid niveau.

Uiteraard werk ik niet alleen met m'n koptelefoon maar heb ik ook studio monitors.. hier geldt eigenlijk hetzelfde.. gebruik je gezond verstand en houd altijd rekeninig met je oren..
 
Zo.. ik ben de trotse bezitter van een AKG K701 en ben onlangs vreemd gegaan met een Sennheiser HD-800. Oh... mijn.... god... Wat een geweldige koptelefoon is die HD-800. Ongekend duur, maar ook echt niet normaal meer zo goed!

Nou was hij ook aangesloten op een geweldige set: Musical Fidelity X-Can V8 op een Cyrus CD 8 SE CD player... wat is muziek luisteren dan een geweldige belevenis. :halleluja:halleluja:halleluja

Zijn er mensen hier die 'm hebben? Zou graag willen weten hoe je 'm vindt, aangezien je er natuurlijk veel meer mee gewerkt hebt dan ik.
 
Sennheiser HD-800. Oh... mijn.... god... Wat een geweldige koptelefoon is die HD-800. Ongekend duur, maar ook echt niet normaal meer zo goed!

Dat mag wel goed zijn ja, een hoofdtelefoon van bijna € 1000,-!!!! :D
Maar van wat je erover zo leest is het meer een audiofiele hoofdtelefoon voor mensen die geen super high-end speakers kunnen plaatsen/gebruiken.

Zelf heb ik een hele oude HD230 2-weg van Sennheiser die nog steeds super is. 2-weg hoofdtelefoons kom je niet veel tegen en het is echte reference kwaliteit. Helemaal gesloten studio (geschikt) hoofdtelefoon. Mocht je hem tweedehands tegenkomen.........meteen doen! Nieuwe kabel en kussens kun je nog bestellen bij Thomann. Er staat nu een hd230 op marktplaats.nl, maar als je de foto's bekijkt is het dus een hd238 (staat er gewoon op), en die is niet te vergelijken.
 
De ultrasone proline 650 klink net zoals je rp 6 je kan er uuuuuuren op mixen zonder moe te worden
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top