Welke koptelefoon?

Reetkever

Ingeburgerd
Lid sinds
27 februari 2010
Berichten
34
Ja, ik zoek dus een koptelefoon *D Ik produceer voornamelijk Hardcore/Hardstyle, ik luister het momenteel op me krk rp6'jes maar m'n buren zijn daar niet altijd zo blij mee. :D
Ik heb een budget van maximaal 250 euro. (het liefst onder de €200)
Ik produce vaak een paar uur achter elkaar dus ik zoek vooral eentje die niet aan je oren gaat knellen, en ik heb ook ervaring met koptelefoons waarvan je oren echt binnen een uur moe worden. :stupidNou snap ik niet precies het verschil tussen open & closed headphones dus vraag ik aan jullie wat het beste past bij mijn muziekstyle.

Aanraders?
 
Open = meer herrie naar buiten

buitenkant van de "cans" zijn redelijk open.

Wanneer je een koptelefoon wilt die echt te gek zit.. Beyer DT990 pro of DT770 pro. zelfde koptelefoons maar open en closed versies. (ongeveer 150-160)

Met deze koptelefoons kan je eigenlijk niet verkeerd gaan. Ze klinken super en zitten als een wolkje.

Daarboven kan je gaan voor bijvoorbeel de Sennheiser HD650 of the Ultrasone Pro 750, deze koptelefoons hebben veel meer detail maar daar betaal je wel tussen de 250-300 voor.

Maar voor jouw doeleinden denk ik dat de Beyer DT770 een ideale keuze is. Erg goede kwaliteit en weinig overlast voor anderen en dus ook minder lekkage van de koptelefoon naar de microfon wanneer je stemmen opneemt.

Ook vind ik deze serie erg fijn voor het luisteren van dance gerlateerde muziek. Ik zou ze zeker s beluisteren :)
 
ik ben ook van plan een koptelefoon te kopen, vooral om mee te produceren. op de laptop. ik lees echter op internet dat veel van deze koptelefoons eerst door een versterker moeten, anders zou de geluidskwaliteit er onder leiden (hd650 bijvoorbeeld van de beyers weet ik het niet, maar t schijnt iets met impedantie te maken te hebben)..

Kan iemand hier iets over zeggen?
Ik produceer vooral techno. (bass heavy dus)

tnx!
 
dat zijn vooral audiofielen fora volgens mij. EN buiten dat, heeft jouw geluidskaart geen koptelefoon versterker? ;)

Natuurlijk kan het beter met de koptelefoon versterker, maar ze klinken zonder dat al erg goed. Maar oals altijd, het is zo goed als je zwakste schakel .

Natuurlijk lijdt de kwaliteit eronder wanneer je geen amp van 2000 euro ervoor hangt. maar die koptelefoons klinken ook erg goed op een gewone headphone output. Ik heb zelf een Ultrasone Pro 750, en dit klinkt al geweldig op de koptelefoon output op de laptop, net iets beter op de gleuidskaart. Maar op beiden geweldig, en dat geld ook voor de Beyer (k heb zelf de 990 gehad)

btw. Bass heavy of niet maakt niet veel uit, je moet een koptelefoon hebben waar het duidelijk klinkt, niet knetterhard en buiten proporties.
 
Laatst gewijzigd:
AKG 701

+1

Heb echt nooit vermoeide oren/hoofd met deze koptelefoon, zit super comfortabel. Maar het zal misschien per hoofd verschillen. Het is ook nog eens een geweldig goeie koptelefoon waar je goede keuzes mee kan maken tijdens het mixen. Ik mix voor ruim 80% met mijn koptelefoon, de overige 20% van de tijd over mijn monitors, hoofdzakelijk om reverb/delay en stereo beeld te controleren. Hiervoor had ik een AKG K240, ook een prima koptelefoon, maar dan merkte ik dat ik meer moest corrigeren zodra ik over mijn monitors ging luisteren.
 
Bedankt voor alle reacties, ik heb is rondgekeken naar de merken en vond de 'DT 770 PRO' er bovenuit steken. *D Ik twijfel alleen of 't het waard is om meteen een (koptelefoon)versterker erbij te kopen.

oh en moet ik nog kabels erbij kopen om hem aan te sluiten?

Hieronder mijn geluidskaart (delta 1010lt), ik neem aan gewoon met mini jack in zo'n kleine output?
delta1010lt.jpg
 
Dat zijn cinches, dus lijnniveau. Je hebt inderdaad ook nog een hoofdtelefoon-versterker nodig.
 
Ik zou ook voor een betere geluidskaart kijken, de Delta serie mist aardig wat defenitie.
 
Hmm als ik een AKG k701 of DT 770 PRO koop, red ik het dan met een goedkope versterker? Aangezien mijn koptelefoon dan rond de 200 euro kost, en mijn geluidskaart 180 gekost heeft, vind ik het nogal vaag dat een redelijke versterker meteen 250 euro ofso kost..

Ik las namelijk net dit:

From my experience, $150 will get you nowhere in terms of an amp that can properly drive a K701. Ironically, you may be doing the sound more harm than good...


(van deze site: http://www.head-fi.org/forum/thread/414624/amp-for-akg-k701-mix-mastering-heeeeeeelp)
 
Je geluid is natuurlijk zo sterk als de zwakste schakel in je geluidsketen....
 
heb de akg701 op meerdere amps gehoord (vergeleken). Hij klinkt op een goedkope amp al goed maar met een hq amp haal je er nog meer uit.
 
ja erg fijn. Heel transparant en totaal niet vermoeiend. Enig nadeel dat je zou kunnen noemen is dat hij in het laag vrij snel afloopt maar ik ken geen betere hp voor dezelfde prijs.

Boelie: 701 is 'open' toch?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top